Δύσκολος καιρός για την αυτοκινητοβιομηχανία

Φέτος χέρι χέρι, όπως φάνηκε την εβδομάδα που πέρασε, χαροπαλεύουν, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. Μια κρίση που κάθε βδομάδα παρέχει κι ένα καινούργιο στοιχείο για να μας πείσει ότι είναι η χειρότερη από το 1929. Τελευταίο θύμα της λοιπόν η κορωνίδα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που ανακοίνωσε ότι για το τρέχον έτος θα ανακοινώσει ζημίες. Αρνητικά αποτελέσματα δημοσιεύει μάλιστα για πρώτη φορά ύστερα από 70 χρόνια. Η προηγούμενη φορά ήταν το 1938, ένα χρόνο μετά την ίδρυσή της. Το πέρασμα της Toyota στις προβληματικές σήμανε πολλά καμπανάκια κινδύνου όχι μόνο λόγω της υγιούς χρηματοοικονομικής της δύναμης αλλά και του γεγονότος επίσης ότι έγκαιρα είχε ανανεώσει το στόλο της με φιλικά, προς το περιβάλλον οχήματα, αντίθετα με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, που κατά πολλούς η κρίση, την οποία διέρχεται, είναι αποτέλεσμα της εξάρτησής της από παλαιού τύπου οχήματα.

Επ’ ουδενί ωστόσο τα προβλήματα της ιαπωνικής πολυεθνικής δεν μπορούν να συγκριθούν με τη βαθιά κρίση στην οποία είναι βυθισμένη η καρδιά της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ντιτρόιτ. Οι ανακοινώσεις του απερχόμενου αμερικάνου Προέδρου την περασμένη Παρασκευή, όταν εξήγγειλε ότι θα προσφέρει τελικά το δάνειο ύψους 17,4 δισ. δολ. στην General Motors και την Chrysler ήταν μια ανάσα, καθώς για λίγους μήνες ακόμη θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Μέχρι τις 31 Μαρτίου συγκεκριμένα όταν πιστεύεται πως θα έχουν ολοκληρώσει τις επαφές τους οι δανειοδοτούμενες επιχειρήσεις με τις τράπεζες και τα εργατικά συνδικάτα και θα μπορούν να ανακοινώσουν αν δύνανται να συνεχίσουν να λειτουργούν και με ποιους όρους.

Η… καυτή πατάτα έτσι περνάει στα χέρια του Μπαράκ Ομπάμα καθώς αυτός είναι που θα αναλάβει το πολιτικό κόστος της «δανειοδότησης» των δεινοσαύρων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκπλήξεις ωστόσο δεν αναμένονται, δηλαδή, να τις οδηγήσει για παράδειγμα στο κλείσιμο, όπως δείχνει η επιμονή του όλο αυτό το διάστημα να ενισχυθεί η αυτοκινητοβιομηχανία -παρά κι ενάντια στη θέληση των Ρεπουμπλικάνων που έχουν μπλοκάρει κατ’ επανάληψη τα σχέδια νόμου- και η προτεραιότητα που δίνει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για να ξεπεραστεί η κρίση. Μόλις το προηγούμενο Σαββατοκύριακο εξήγγειλε τη δημιουργία 500.000 θέσεων εργασίας, επιπλέον του στόχου δημιουργίας 2,5 εκατ. θέσεων που έχει ανακοινώσει για την επόμενη διετία. Το τι θα υλοποιηθεί απ’ όλα αυτά μένει ν’ αποδειχτεί…


Σχολιάστε εδώ