Διάδρομοι και Ψίθυροι

ΟΤΕ: Συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία στους μεγαλοεπενδυτές και να πιέζει την αγορά. Κάθε φορά που φτάνει στα 12 ευρώ, πέφτουν κυριολεκτικά πάνω του εντολές αγορών που σταματούν κάθε προσπάθεια απεγκλωβισμού του τίτλου από τα επίπεδα αυτά.

Σε υποβαθμίσεις των ελληνικών τραπεζών προχώρησε η Standard & Poor’s. Σύμφωνα με τον διεθνή οίκο, οι λόγοι είναι ένας συνδυασμός των προβλέψεων για αύξηση των επισφαλών δανείων τους επόμενους μήνες, των χαμηλών όγκων και των φόβων των αναλυτών για μια γενικότερη επιβράδυνση στην ελληνική οικονομία, που φυσικά θα έχει αντίκτυπο και στα έσοδα των χρηματοπιστωτικών εταιρειών. Μόνο για μία τράπεζα είχε να πει καλά λόγια η S&P -σωστότερα, δεν είχε να πει κάτι άσχημο- κι αυτή ήταν η Εθνική Τράπεζα.

Τουναντίον, αρκετοί εγχώριοι αλλά και κάποιοι ξένοι οίκοι επιμένουν να συστήνουν τοποθετήσεις στα χαρτιά του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, λέγοντας χαρακτηριστικά πως μετά από σχεδόν έναν χρόνο συνεχών πιέσεων οι αποτιμήσεις των ελληνικών τραπεζών είναι από τις πλέον ελκυστικές σε όλη την Ευρώπη. Μύλος…

«Πεσμένες» και οι επιδόσεις των μεγάλων παικτών στον κλάδο των Κατασκευών. Γενικώς η εποχή δεν ενδείκνυται για τους συγκεκριμένους τίτλους – τρανό παράδειγμα η για πολλούς αιφνιδιαστική αίτηση της εταιρείας Αφοί Μεσοχωρίτη για υπαγωγή της στο άρθρο 99 (περί προστασίας από τους πιστωτές της). Απογοητευτικές όμως ήταν και οι μέχρι τώρα επιδόσεις τίτλων, όπως αυτών της Ελλάκτωρ ή της ΓΕΚ.

Τέλος εποχής για την Blue Star. Οι μετοχές της αποσύρθηκαν από το ταμπλό την Τρίτη 23 του μηνός, μετά την έγκριση της συγχώνευσης με απορρόφηση της εταιρείας από την Attica.

Ομολογιακό ύψους 2 εκατ. ευρώ για τη Mevaco. Αλήθεια, πόσες εταιρείες έχουν μπει στον χορό των ομολογιακών εκδόσεων, ιδίως σε μια τόσο «στεγνή» για την αγορά εποχή; Καθημερινά όλο και κάποιος εισηγμένος ανακοινώνει πρόθεση για έκδοση ομολογιακού δανείου. Το θέμα είναι πόσα από αυτά τα κεφάλαια θα αντληθούν τελικά.

Ξαφνικό σοκ για την αγορά -περισσότερο για την κυβέρνηση- από την είδηση της απόσυρσης του ενδιαφέροντος της Hutchison (στην κοινοπραξία της οποίας συμμετείχε και η Alapis) για τον ΟΛΘ. Κάτι πάει στραβά εσχάτως με το φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Την Τρίτη ανακοινώθηκαν και τα ονόματα των ενδιαφερομένων για την Ολυμπιακή και από τη λίστα έλειπαν τα δύο «τρανταχτά» ονόματα της Qatar Airways και της Iberia. Όχι τίποτε άλλο, αλλά φαίνεται πως τζάμπα πήγε και το ταξίδι του πρωθυπουργού μέχρι τα μαγευτικά Εμιράτα…


Σχολιάστε εδώ