MUSIC + MEDIA

// Πρόβλημα δημιουργεί τόσο η οικονομική κρίση όσο και τα επεισόδια στις πωλήσεις των δισκογραφικών. Με όσα συμβαίνουν πού να βρει μυαλό ο κόσμος να αγοράσει μουσική. Αποτέλεσμα είναι ότι όλες οι πωλήσεις ανεξαιρέτως βρίσκονται πάρα πολύ κάτω από ό,τι όλοι ανέμεναν.

// Αυτό φυσικά θα συνεχίσει να σπρώχνει τις εταιρείες στο να αντλήσουν έσοδα από άλλες πηγές, με το μικρότερο δυνατό κόστος.

// Προφανώς αυτό τους κατευθύνει στο να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες στον χώρο των ψηφιακών πωλήσεων. Το πρόβλημα είναι όμως ότι και εκεί τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα: τα ringtones έκαναν μια εποχή τεράστιους τζίρους, τώρα είναι αμελητέοι. Το ίδιο συμβαίνει με τα real tones, ενώ όλες οι νόμιμες υπηρεσίες πώλησης μουσικής δεν φαίνεται να αφήνουν μεγάλα νούμερα.

// Προς το παρόν οι υπηρεσίες που φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον είναι τα ringback tones / calling tunes, δηλαδή οι υπηρεσίες που αντικαθιστούν τον ήχο κλήσης με κάποιο τραγούδι. Εκεί τα νούμερα είναι σημαντικά και ανοδικά.

// Αυτό που έχει ενδιαφέρον για τις δισκογραφικές είναι το ότι εντός του 2009 θα δούμε συγκέντρωση των υπηρεσιών αυτών σε content & service aggregators. Αυτό σημαίνει ότι ένας πελάτης μιας κινητής τηλεφωνίας αγοράζοντας περιεχόμενο για μια υπηρεσία θα του προσφέρεται η δυνατότητα εκείνη τη στιγμή να αγοράσει και άλλο σχετικό περιεχόμενο.

// Αυτό θα ανεβάσει σημαντικά τις πωλήσεις αλλά και θα βελτιώσει την επικοινωνία των δισκογραφικών, αφού μιλώντας πλέον με έναν συνεργάτη θα μπορούν να συντονίζονται καλύτερα και να προωθούν συνολικότερα το ρεπερτόριό τους.

// Η μόνη internetική υπηρεσία που φαίνεται να πηγαίνει καλά παγκοσμίως είναι τα iTunes. Στοιχεία τα οποία κυκλοφόρησαν στο internet δείχνουν ότι παρόλο που όλες οι δισκογραφικές πριμοδότησαν την αντίστοιχη υπηρεσία του Amazon, δίνοντας από πολύ νωρίς mp3 χωρίς προστασίες (DRM), αυτή έχει πουλήσει μόλις 130 εκατομμύρια κομμάτια, όταν την ίδια περίοδο η Apple πούλησε περισσότερα από 2,4 δισεκατομμύρια!

// Αυτό λοιπόν που φοβόταν η δισκογραφία συνέβη: ενώ πίστευε ότι γλίτωσε από τη μονοκρατορία του MTV επειδή αποδυναμώθηκε σε όλο τον πλανήτη και αντικαταστάθηκε από εκατοντάδες πιο επιτυχημένα μουσικά κανάλια, τελικά του βγήκε ένα νέο μονοπώλιο, πολύ πιο δυνατό και πολύ πιο σημαντικό για τα έσοδά του – η Apple.

// Ένας ακόμα παίκτης ο οποίος φαίνεται να μπαίνει στην πώληση mp3 είναι η Live Nation: η εταιρεία δεν φαίνεται να πιάνει τους στόχους της και διερευνά νέους τομείς εσόδων – ένας από αυτούς είναι και οι ψηφιακές πωλήσεις.

// Το γεγονός ότι η Live Nation δεν πάει καλά ίσως να είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε τελικά να τελεσφορούν οι συζητήσεις με την Didi. Αυτή με τη σειρά της όμως δεν φαίνεται να μένει στάσιμη – ετοιμάζεται τους ερχόμενους μήνες να βγει αρκετά επιθετικά με πολλές και διαφορετικές εκδηλώσεις.


Σχολιάστε εδώ