Οι βουλευτές έχουν τον λόγο

>Για την επικείμενη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στο 1 ευρώ ανά απλή διαδρομή, (αύξηση 25%) διαμαρτύρονται 25 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Ν. Σηφουνάκη. Αναφέρουν ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη των πολιτών και σημειώνουν ότι η κυβέρνηση οδηγείται στην επιβολή του νέου χαρατσιού εξαιτίας των πολιτικών της, των συνεπειών της κακοδιαχείρισης και των λανθασμένων επιλογών της στις αστικές συγκοινωνίες τα τελευταία 5 χρόνια.

>Διαψεύσθηκαν από την πραγματική αγορά και ιδιαίτερα από τις τράπεζες, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης σχετικά με τη δανειοδότηση προς τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που προβλέπει ο νόμος για την ενίσχυση της ρευστότητας της οικονομίας που ψηφίστηκε πρόσφατα, επισημαίνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρίστος Βερελής. Ήδη με εγκυκλίους που κυκλοφόρησαν προς τα υποκαταστήματα τονίζονται οι κίνδυνοι που αναλαμβάνουν οι τράπεζες γι’ αυτά τα δάνεια και ότι πρέπει να χορηγούνται με φειδώ και ύστερα από πολύ προσεκτική εξέταση των αιτημάτων με αποτέλεσμα όπως προσθέτει ο βουλευτής, το «πρόγραμμα ενίσχυσης της ρευστότητας» να μην εξυπηρετεί τους στόχους για τους οποίους εγκρίθηκε από τη Βουλή.

>Για ποιους λόγους δεν προχωρούν τα έργα μετατροπής του Φιξ σε Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ερωτά τον υπουργό Πολιτισμού η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη. Παρά το γεγονός, όπως τονίζει, ότι το έργο έχει αναληφθεί από το 2007, ο καθαρισμός από τον αμίαντο έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Απρίλιο και τα 40 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου φέρονται εξασφαλισμένα, οι εργασίες δεν προχωρούν με αποτέλεσμα το έργο να έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος και να μην είναι σε θέση να ολοκληρωθεί ως το 2010 όπως είχε, ύστερα μάλιστα από χρονικές μεταθέσεις, ανακοινωθεί.

>Τεράστια οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία της Λάρισας, όπως και ολόκληρης της Θεσσαλίας, λόγω των χρεών που σωρεύονται από τη μεγάλη καθυστέρηση πληρωμής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία, επισημαίνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Φίλιππος Σαχινίδης. Μάλιστα, επικαλείται δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο οι οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τα νοσοκομεία της Θεσσαλίας αγγίζουν τα 98,4 εκατ. ευρώ ενώ τα χρέη των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές φθάνουν τα 266,8 εκατ. ευρώ και ζητεί από τον υπουργό Υγείας να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα.

>Άμεση λύση για τους συμβασιούχους γεωπόνους που βλέπουν ότι η κυβέρνηση τους εμπαίζει και τέσσερα χρόνια μετά την πρόσληψή τους σε ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΑ, βρίσκονται ακόμα σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, ζητά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Σκουλάς. Επιπλέον σημειώνει ότι όπως τονίζουν οι συμβασιούχοι γεωπόνοι, ακόμα και σήμερα ο ΟΠΕΚΕΠΕ και ο ΕΛΓΑ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες τους με συμβασιούχους σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και το 70%.

>Με αφορμή τον πνιγμό τριών ερασιτεχνών ψαράδων στη θαλάσσια περιοχή Αστακού Αιτωλοακαρνανίας επειδή δεν υπήρξε άμεση επιχειρησιακή δράση διάσωσης, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρίστος Βερελής ζητεί να ενεργοποιηθεί το Επιχειρησιακό Σχέδιο κινητοποίησης των αρμοδίων Λιμενικών Αρχών, να ενισχυθεί και να εκσυγχρονισθεί ο επιχειρησιακός εξοπλισμός τους αλλά και να στελεχωθούν οι λιμενικές υπηρεσίες.

>Σχετικά με τις επιπτώσεις από τη χρήση δακρυγόνων, καπνογόνων και άλλων τοξικών και χημικών ουσιών που ρίφθηκαν σε μεγάλες ποσότητες στη διάρκεια των τελευταίων διαδηλώσεων από την αστυνομία προκειμένου να αποκρούσει τους διαδηλωτές, ζητεί πληροφορίες από τον υπουργό Εσωτερικών ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νάσος Αλευράς. Ερωτά μεταξύ άλλων εάν υπάρχει ανώτατο επιτρεπόμενο όριο για τη χρήση τέτοιων ουσιών από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, εάν τηρήθηκε από την ελληνική Αστυνομία, σε ποιες συνθήκες επιτρέπεται, σύμφωνα με τις συστάσεις του Οργανισμού και εάν επιτρέπεται η χρήση τους εντός κατοικημένων περιοχών.

>Στο θέμα της κατασκευής του Οδικού Άξονα Αρχαίας Ολυμπίας- Βυτίνας, ένα έργο το οποίο θα συνδέσει την ανατολική με τη δυτική πλευρά της Πελοποννήσου και θα αποτελέσει τη γέφυρα επικοινωνίας με τον νέο υπό κατασκευή οδικό άξονα Μεγαλόπολη- Λεύκτρο- Σπάρτη, επανέρχεται ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης καθώς όπως σημειώνει η ολοκλήρωσή του καθυστερεί αδικαιολόγητα και η κυβέρνηση δεν δίνει πειστικές και σαφείς απαντήσεις.

>Αμφιβολίες για τα κατά πόσον η επιλογή μεταφοράς των ιατρείων του ΙΚΑ Νέας Ιωνίας σε άλλο κτίριο κρίνεται καλύτερη, οικονομικότερη και ωφελιμότερη για τη λειτουργία του υγειονομικού συστήματος, αλλά και χρηστική για το κοινωνικό σύνολο, διατυπώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φώτης Κουβέλης. Ερωτάται ο υπουργός Απασχόλησης ποια είναι η θέση του για την παρατηρούμενη επιλογή του χώρου μεταφοράς των υγειονομικών υπηρεσιών του ΙΚΑ Ν. Ιωνίας, αναφορικά με το ύψος της απαιτούμενης δαπάνης εκμίσθωσης του επιλεγέντος από τη διοίκηση κτιρίου, αλλά και την εξυπηρέτηση των χρηστών.

>Να παραταθεί η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και εργασιών στην προστατευόμενη περιοχή του Υμηττού πέραν του οκταμήνου που έληξε και να προχωρήσει η τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος ζητεί από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Βρεττός.

>Ανεπαρκή χαρακτηρίζει την αντισεισμική προστασία των σχολικών κτιρίων η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Άννα Φιλίνη. Επισημαίνει ότι παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολικά κτίρια προχωρά με αργούς ρυθμούς, ενώ δεν έχουν προβλεφθεί κονδύλια για έργα ενίσχυσης και υποστήριξης, όπου απαιτείται. Σημειώνει ότι από 15.500 σχολικά κτίρια έχει ελεγχθεί μόνο το 30%, το 55% των σχολικών κτιρίων χαρακτηρίζονται «γερασμένα», δεδομένου ότι το 33% κτίστηκε πριν από το 1959, δηλαδή χωρίς αντισεισμικό κανονισμό, το 10,7% είναι ηλικίας 30-40 ετών, το 15,1% είναι ηλικίας 21-30 ετών, ενώ μόνο το 20,9% έχει κτιστεί την τελευταία δεκαετία.

>Παρά την οικιστική και πληθυσμιακή ανάπτυξη των πόλεων της ανατολικής Αττικής, το υπουργείο Μεταφορών αρνείται να προσαρμόσει τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών προς όφελος των κατοίκων και εργαζομένων της Νέας Μάκρης και του Μαραθώνα επισημαίνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Οικονόμου. Συγκεκριμένα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών εξυπηρετούνται μόνο από τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ, η συχνότητα των οποίων είναι τουλάχιστον κάθε μισή ώρα και η τιμή του εισιτηρίου είναι αρκετά υψηλή, συγκρινόμενη με αυτήν της αστικής συγκοινωνίας.


Σχολιάστε εδώ