ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΒΑΖΕΙ ΦΩΤΙΑ ΣΤΟΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ»

Αιτία η πρώτη σελίδα του φύλλου της Τρίτης με φόντο την πλάτη του Καραμανλή που ερμηνεύθηκε -και όχι άδικα- ότι η εφημερίδα δείχνει τον Καραμανλή να φεύγει. Κι αυτό είναι σχέδιο της Γιάννας που αποκαλύπτεται και πλέον υπάρχει και η απόδειξη. Στο καφενείο της Βουλής και το εντευκτήριο αυτό ήταν το θέμα συζήτησης μεταξύ των βουλευτών.

Βέβαια, η εικόνα που δίνουν ηγετικά στελέχη του «Ελεύθερου Τύπου» είναι ότι άλλη φωτογραφία είχε επιλεγεί, με το πρόσωπο του Καραμανλή, και άλλη έβαλε, με δική του πρωτοβουλία, ο visual editor, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, με το επιχείρημα ότι η φωτογραφία που είχε επιλεγεί, για το δημιουργικό της πρώτης σελίδας, δεν «καθόταν» καλά…

Ο Σπύρος Πολυκανδριώτης, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε έρθει πολλές φορές σε σύγκρουση με τους δημοσιογράφους. Μάλιστα, ένας μεγάλος καβγάς με τον Τάκη Καμπύλη πριν από ένα χρόνο περίπου για το πώς θα μπει μια φωτογραφία ήταν η αιτία της αποχώρησης του δημοσιογράφου, επειδή τότε ο Γιάννης Παπουτσάνης και ο Σεραφείμ Κοτρώτσος είχαν στηρίξει τον visual editor. Οι τριβές για το ποιος έχει τον έλεγχο στις σελίδες, για την κατεύθυνση και τα όρια φωτογραφίας και κειμένου ήταν σχεδόν καθημερινές. Το τελευταίο διάστημα τα δημοσιογραφικά στελέχη είχαν υποχωρήσει και οι δημοσιογράφοι καθημερινά σχεδόν προσέκρουαν στις απαιτήσεις των ανθρώπων του ατελιέ.

Τα ερωτηματικά που εκφράζονται σε υψηλό επίπεδο αφορούν τη στάση της εφημερίδας στην εξέγερση των μαθητών, κι αυτό γιατί η ίδια η Γιάννα Αγγελοπούλου, όπως φημολογείται, έδωσε συγχαρητήρια στον ραδιοφωνικό σταθμό για την κάλυψη που έχει, ζητώντας να δοθεί χρόνος στην εξέγερση. Την ίδια στιγμή ο «ΕΤ» απέλυσε τον φωτογράφο που έβγαλε τη φωτογραφία-«λαβράκι», γιατί την έδωσε σε ξένα πρακτορεία, ενώ η ίδια η εφημερίδα δεν ήθελε αρχικά να τη δημοσιεύσει με το επιχείρημα ότι θέλει να ελέγξει αν ο άνδρας των ΜΑΤ κρατάει πραγματικά όπλο, ενώ μία ημέρα μετά την έβαλε στις μέσα σελίδες. Μία ημέρα αργότερα δε κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο κείμενο παραφρασμένων φράσεων του Ισοκράτη που κυκλοφορούσε στο διαδίκτυο από ομάδες φασιστικές, θεωρώντας μάλιστα ότι έκανε μεγάλη επιτυχία!

Η παράταξη «Συσπείρωση» έθεσε στο μεταξύ το ζήτημα της απόλυσης του φωτορεπόρτερ στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και με δημόσια ανακοίνωσή της δηλώνει την έκπληξη και την ανησυχία της για την απόλυση, επειδή «ο διευθυντής της εφημερίδας Σεραφείμ Κοτρώτσος θεώρησε ότι οι συγκλονιστικές του φωτογραφίες (που ο ίδιος ο διευθυντής δεν δημοσίευσε αμέσως -αν και τις είχε στα χέρια του- και εν συνεχεία τις υποβάθμισε) ʽʽδιοχετεύτηκανʼʼ προς διεθνή πρακτορεία (35 περίπου ώρες μετά τη λήψη τους), αν και ανήκουν στην ʽʽαποκλειστική κυριότητα του Ελεύθερου Τύπουʼʼ».

«Οφείλω να επισημάνω πως -για λόγους που είναι εύκολο να κατανοήσετε- θα ήταν δίκαιο και ορθό, πριν προβείτε σε μια τέτοια πράξη, να ζητήσετε ενημέρωση από τη διεύθυνση της εφημερίδας σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αποφασίσθηκε η διακοπή της συνεργασίας του κ. Τσιρώνη με τον ”Ελεύθερο Τύπο”», γράφει σε επιστολή του προς την ΠΟΕΣΥ για την ανακοίνωση που εξέδωσε ο διευθυντής της εφημερίδας Σεραφείμ Κοτρώτσος. «Έτσι, δεν θα υιοθετούσατε την επιχειρηματολογία μόνο της μιας πλευράς, όταν μάλιστα η επιχειρηματολογία αυτή εμπεριέχει παντελώς ανακριβή περιστατικά και στοιχεία και αποκρύπτει αλληλουχία σημαντικών γεγονότων», αναφέρει.

Στην ανακοίνωσή της η ΠΟΕΣΥ έγραφε πως «ο Κ. Τσιρώνης παρέδωσε στην εφημερίδα συγκλονιστικές φωτογραφίες από τις κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, που αποτελούσαν αναμφισβήτητη δημοσιογραφική επιτυχία». Και συνέχιζε σημειώνοντας πως «οι φωτογραφίες έμειναν αδημοσίευτες επί 35 ώρες και ο Κ. Τσιρώνης απολύθηκε όταν αυτές διέρρευσαν στα διεθνή φωτοειδησεογραφικά πρακτορεία (τα οποία, ασφαλώς, τις δημοσίευσαν αμέσως…) και ενώ η εφημερίδα τις δημοσίευσε με σημαντική καθυστέρηση».


Σχολιάστε εδώ