Καλές οι επιδόσεις της COSMOTE το γ΄ τρίμηνο
Ενίσχυση πελατειακής βάσης και βελτίωση χρηματο-οικονομικών μεγεθών χαρακτηρίζουν τις επιδόσεις του Ομίλου της COSMOTE για το γ΄ τρίμηνο του 2008. Η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνεται στις κρίσιμες αγορές των Βαλκανίων όπου έχει παρουσία, ενώ και στην Ελλάδα φαίνεται πως έχει σταθεροποιήσει την πρωτιά της με διευρυνόμενο σταδιακά μερίδιο αγοράς.
Συγκεκριμένα, η πελατειακή βάση του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 18,65 εκατ. πελάτες, αυξημένη κατά περίπου 32% σε σχέση με πέρσι. Η COSMOTE κατόρθωσε να προσελκύσει πάνω από 1,2 εκατομμύρια νέους πελάτες κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, παρά τις πιέσεις του ρυθμιστικού περιβάλλοντος και του εντεινόμενου ανταγωνισμού.
Η θυγατρική του Ομίλου στη Ρουμανία προσέθεσε περίπου 604 χιλιάδες συνδρομητές κατά το γ΄ τρίμηνο, προσεγγίζοντας τα 5,3 εκατομμύρια. Παράλληλα, η εταιρεία συνέχισε να ενισχύει τις λειτουργικές της επιδόσεις, καταγράφοντας θετική κερδοφορία EBITDA για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, καθώς και για όλο το εννεάμηνο 2008 (στα 10,6 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε διάστημα ενός έτους και διαμορφώθηκαν σε 86,6 εκατ. ευρώ. Σε άνοδο και τα μεγέθη της GLOBUL στη Βουλγαρία, με την εταιρεία να ξεπερνά τα 4 εκατ. πελάτες. Την πρωτιά διατήρησε η AMC στην Αλβανία με πελατειακή βάση στα 1,32 εκατ. συνδρομητές και περιθώριο EBITDA στο 67,4%, επίδοση που συγκαταλέγεται στις υψηλότερες στην Ευρώπη.
Παρά το δυσμενές χρηματοοικονομικό περιβάλλον, ο Όμιλος της COSMOTE έχει καταφέρει τον τελευταίο χρόνο να οικοδομήσει τη χρηματοοικονομική του θέση σε καλές βάσεις. Το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά 370 μονάδες βάσης και διαμορφώνεται πλέον στο 37,9%, από 34,2%. Η κερδοφορία EBITDA, ανεβασμένη κατά 17,7% διαμορφώθηκε στα 331,8 εκατ. ευρώ για το γ΄ τρίμηνο. Αυξημένα και τα έσοδα, στα 876,2 εκατ. ευρώ, με ποσοστό αύξησης 6,2% για το τρίμηνο και 7,4% για το εννεάμηνο.