MUSIC + MEDIA

// Ανάσα στην ταλαιπωρημένη μουσική βιομηχανία αρχίζει επιτέλους, να δίνει ο ψηφιακός χώρος. Το Warner Music Group ανακοίνωσε ότι οι ψηφιακές του πωλήσεις αυξήθηκαν 39% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τα 639 εκατομμύρια δολάρια, ποσό το οποίο αντιπροσωπεύει το 18% των συνολικών του πωλήσεων.

// Την ίδια στιγμή ένα από τα μεγαλύτερα labels, η Atlantic, ανακοίνωσε ότι πλέον το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων της προέρχεται από ψηφιακές πωλήσεις και όχι από cd.

// Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Forrester, το 2011 αναμένεται οι ψηφιακές πωλήσεις να αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών πωλήσεων της μουσικής βιομηχανίας, όμως σε απόλυτα νούμερα οι συνολικοί τζίροι της βιομηχανίας θα είναι 37% χαμηλότεροι από ό,τι το 1999.

// Το συμπέρασμα όλων είναι ότι η απλή μεταφορά του περιεχομένου από αναλογική μορφή σε ψηφιακή, όχι μόνο δεν θα συντηρήσει τη δουλειά τους, αλλά θα τη μειώσει και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρουν νέους, δημιουργικούς τρόπους να εξελίξουν αυτό που σήμερα κάνουν.

// Παρ’ όλα αυτά, η στρατηγική των περισσότερων στελεχών πολυεθνικών εξακολουθεί να είναι κοντόφθαλμη. Προσπαθούν να κρατήσουν την παλιά εποχή εν ζωή, εμποδίζοντας τις νέες τεχνολογίες με κάθε τρόπο, κυρίως νομικό, όμως εθελοτυφλούν.

// Αυτό είχε αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα σε μια κατάσταση, στην οποία ο διευθύνων σύμβουλος της EMI, Elio Leoni-Sceti, να τονίζει χαρακτηριστικά: «Το να πληρώνεις για μουσική έχει εξελιχθεί σε κάτι, σχεδόν, εθελοντικό σήμερα».

// Ο κυριότερος λόγος κατά τη δική του άποψη είναι ότι η μουσική βιομηχανία δεν προσαρμόστηκε αρκετά γρήγορα, αλλά είχε και την ατυχία να είναι (κατά τη δική του άποψη) η πρώτη κατηγορία περιεχομένου, στην οποία το επιχειρηματικό μοντέλο έπαψε να λειτουργεί και ξαφνικά έγινε σύνηθες καταναλωτές και επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν αυτό το περιεχόμενο χωρίς να το πληρώνουν.

// Κρίση ειλικρίνειας φαίνεται όμως ότι έπιασε όλους τους διευθύνοντες συμβούλους της αγοράς. Ο CEO της Vivendi, του μεγαλύτερου ψυχαγωγικού γκρουπ της Ευρώπης, σε ερώτηση για το ποια τμήματα των δραστηριοτήτων τους θα επηρεαστούν από την οικονομική κρίση απάντησε αποστομωτικά: «Δεν έχω ιδέα»!

// Ανακατατάξεις θα πρέπει να περιμένουμε στα αθηναϊκά ραδιόφωνα. Η συνεργασία του Νίκου Νικολακόπουλου σε χρόνο ρεκόρ με τον Αλαφούζο έχει μεν ευρύτερη σημασία για τα μελλοντικά σχέδια του επιχειρηματία στον χώρο της μουσικής, αλλά αφορά ειδικότερα στη δημιουργία νέου ραδιοφωνικού σταθμού, ο οποίος θα χρησιμοποιήσει τη συχνότητα του Angel, σταθμού που δεν περπάτησε ιδιαίτερα.

// Δεν αποκλείεται το νέο αυτό concept να κινηθεί και με έναν ακόμα έξυπνο τρόπο, να δουλέψει με «franchise» σε κάθε περιφέρεια, ώστε να παρουσιάζεται εμμέσως ως ένας εθνικός ραδιοφωνικός σταθμός.

// Τον σταθμό αυτό επιθυμούσε και ο Κωστόπουλος εδώ και μήνες να ξεκινήσει, αλλά συχνότητα δεν είχε καταφέρει να βρει παρόλο που το προσπάθησε έντονα.

// Ο Εν Λευκώ είναι άλλος ένας σταθμός, στον οποίο θα πρέπει να περιμένουμε αλλαγές. Το γεγονός ότι τα έντυπα του Λυμπέρη θα ταλαιπωρηθούν έντονα από την άποψη της διαφήμισης το 2009 (όπως και όλων των εκδοτών), σημαίνει ότι θα πρέπει να αξιοποιήσει καλύτερα το δυναμικό που διαθέτει στον όμιλό του.


Σχολιάστε εδώ