ΝΙΚΗΣΑΝ ΟΙ «300» ΚΑΙ ΟΙ 3 «ΡΑΜΠΟ»!
115.000 πολίτες αγόρασαν το «Πρώτο Θέμα» και τον «Ελεύθερο Τύπο» για να πάρουν τους «300» και τα τρία DVD με τον Σταλόνε…
Αυτά και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για το ποιος φταίει για την ποιότητα των ΜΜΕ.
Ο ανταγωνισμός των εφημερίδων δεν έχει ως βάση τη δημοσιογραφική ύλη, αλλά το ποιο DVD προσφέρουν, που λειτουργεί πλέον ως εξαγορά, και στην ουσία ο αναγνώστης δωροδοκείται… Ήταν τέτοια η μάχη της περασμένης Κυριακής και η… ανασφάλεια του «Πρώτου Θέματος» (και γενικά στον Όμιλο Μπόμπολα) από την έκδοση της «Real News», που η εκτύπωση άρχισε στις 11 τη νύχτα της Παρασκευής και από τις 5 το πρωί το Σάββατο ήταν μαζί με το «Έθνος» στο αεροδρόμιο για να πάνε σε όλη την Ελλάδα, από δε τις 4 το απόγευμα πουλιόταν στην Ομόνοια. Να σημειωθεί ότι όταν διευθυντικό στέλεχος του «Θέματος» πήρε στα χέρια του την εφημερίδα του Χατζηνικολάου και την ξεφύλλισε, ηρέμησε…
330.000 στοίχισαν οι «300»
Η αγορά του DVD με τους «300» του Λεωνίδα που είχε το «Πρώτο Θέμα» κόστισε γύρω στις 330.000 ευρώ και υπολόγιζαν ότι θα πούλαγε πάνω από 300.000 φύλλα, αν και κάποιες πληροφορίες μιλούν για 400.000 φύλλα όροφο πωλήσεων για να καλυφθεί το κόστος.
Όμως αυτό δεν είναι το πρώτο ζητούμενο. Ο αγώνας δρόμου είναι να αυξηθεί ο μέσος όρος κυκλοφορίας, ώστε να κερδίσουν την πρώτη θέση, που σημαίνει ότι θα έχουν και το μεγαλύτερο κέρδος διαφήμισης.
Θερμοπύλες…
Ιλαροτραγική κατάσταση στον Τύπο, εξαιτίας των ταινιών. Οι «300» του Λεωνίδα, αυτήν τη φορά σε DVD, υπερασπίστηκαν τους βωμούς και τις εστίες των ιδιοκτητών του «Πρώτου Θέματος», εκτοξεύοντας την κυκλοφορία του προϊόντος στα 286.670 κομμάτια (81.670).
Η «Real News» δεν μπορούσε να απαντήσει μόνο με τα κουπόνια της για σούπερ μάρκετ, κινηματογράφους και αδυνάτισμα, ενώ οι 3 ταινίες του «Ράμπο» στον «Ελεύθερο Τύπο» ανοίγουν νέους εκδοτικούς δρόμους για τη Γιάννα Αγγελοπούλου.
Στη μάχη των εφημερίδων – σούπερ μάρκετ, μετά τους «300» του «Θέματος» ακολούθησε το «Βήμα» με 210.050 (4.920) και τρίτη η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» με 152.540 (-8.570). Η «Καθημερινή» πούλησε 150.610 (-7.480) και ακολουθεί πέμπτο το «Έθνος της Κυριακής» με 123.070 φύλλα.
Οι «Ράμπο» του «Τύπου της Κυριακής» χάρισαν 22.950 καταναλωτές, πουλώντας 112.100 κομμάτια, ενώ τα ανταποδοτικά κουπόνια της «Real News» έφτασαν τα 86.380 φύλλα. Το «Π», χωρίς προσφορές, πούλησε 12.170 (-50).
Αυτά που συμβαίνουν στον Τύπο και θα συνεχιστούν με το νέο κύμα προσφορών και ταινιών, βάζουν τη θηλιά στον λαιμό των εφημερίδων και αν δεν υπάρξει κάποιου είδους κεντρική συμφωνία, σε λίγο καιρό οι εκδότες θα ζητούν επιδότηση και για τα κυριακάτικα φύλλα (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ).
Στις αθλητικές εφημερίδες, όπου οι προσφορές δεν απέδωσαν ποτέ, οι κυκλοφορίες είναι χαμηλότερες, αλλά αυξάνονται σταθερά.
Πρώτη η «SportDay» με 36.440 φύλλα και ακολουθεί ο «Πρωταθλητής» με 29.440 και σε απόσταση αναπνοής το «Φως» με 29.360. Στα 23.770 φύλλα το «Goal» και πέμπτη η «Εξέδρα» με 14.300.
*****
Μπαίνουν σε μαγαζιά!
Επεκτείνουν τις προσφορές τους σε είδη από σήμερα «Βήμα» και «Τύπος της Κυριακής». Η πρώτη εφημερίδα, μέσω των καταστημάτων Public, υπόσχεται «μοναδικές προσφορές σε επιλεγμένες κατηγορίες και συμμετοχή σε διαγωνισμό με μεγάλα δώρα» για τους αναγνώστες της, ενώ ο «Τύπος» θα προσφέρει έκπτωση 20% στα καταστήματα «FOKAS».