ΚΑΤΩ… στον ΠΕΙΡΑΙΑ

Συγκεκριμένα, τη στιγμή που το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού για τον στολισμό και τις εκδηλώσεις είχε αποσυρθεί -όπως μάλιστα είχε γράψει η στήλη την περασμένη Κυριακή- γιατί είχαν γίνει προσφυγές στη Δικαιοσύνη, οπότε δεν υπήρχε χρόνος για την υλοποίησή του, ο συνδυασμός της μείζονος μειοψηφίας εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι το έργο δόθηκε σε κάποιον Γ. Παναγιωτόπουλο, που είναι μάλιστα και σύμβουλος του δημάρχου!
Από τη στιγμή βέβαια, που το θέμα είχε κλείσει δεν υπήρχε περίπτωση να έχει γίνει ανάθεση. Επιπλέον, η αντιπολίτευση δεν γνώριζε ότι για τον στολισμό του Πειραιά είχαν ήδη προκηρυχθεί από τη ΔΕΠΕΠ δύο διαγωνισμοί, που η προβλεπόμενη δαπάνη και για τους δύο δεν ξεπερνάει τις 80.000 ευρώ. Το πολύ πολύ, λοιπόν, να έδιναν αυτούς τους διαγωνισμούς στον «κολλητό» τους. Αλλά από τις 80.000 ευρώ μέχρι το 1,3 εκατ. ευρώ η διαφορά είναι μεγάλη.
Η γκάφα αυτή έδωσε το δικαίωμα στη ΔΕΠΕΠ να εκδώσει απάντηση στην οποία, αφού καταγγέλλει ως λασπολόγους και ψεύτες τους συντάκτες της ανακοίνωσης, προκαλεί τη μειοψηφία, η οποία είναι -όπως έχουμε ξαναγράψει- ακέφαλη, να βάλει κάποιον από τα μέλη της να την υπογράψει για να έχει και τις συνέπειες. Επειδή όμως, δεν βρέθηκε κανένας να το κάνει (σ.σ. άλλο ένα δείγμα ότι ελάχιστοι γνώριζαν την ύπαρξή της) το θέμα ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο, όπου τη σκυτάλη πήρε ο Τ. Κάρλες, όταν προκλήθηκε από τον πρόεδρο της ΔΕΠΕΠ Στ. Μπρατσόλη. Οπότε το θέμα θα έχει συνέχεια στα δικαστήρια.

// Έτοιμος είναι ο προϋπολογισμός του Δήμου Πειραιά για το 2009. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Αντώνης Αρώνης, σε συνεργασία με τη διεύθυνση του δήμου έχουν κάνει -όπως μαθαίνουμε- πολύ καλή δουλειά, την οποία θα παρουσιάσουν στο δημοτικό συμβούλιο σε κάποια από τις προσεχείς συνεδριάσεις του.

// Οξύνονται οι αντιδράσεις για το κτίριο των δικαστηρίων του Πειραιά. Όλοι, υπάλληλοι, δικαστές, δικηγόροι υποστηρίζουν ότι είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο και ζητούν την άμεση μεταφορά των δικαστηρίων σε άλλο. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, ο δήμαρχος Πειραιά Π. Φασούλας έχει αναλάβει πρωτοβουλία για την επίλυση του θέματος, με συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, η οποία θα ανακοινωθεί σύντομα.

// Ολοκληρώθηκε η μετατροπή της ΔΕΠΑΠ σε κοινωφελή επιχείρηση. Ήδη μπαίνει σε φάση εξυγίανσης, ενώ το προσωπικό της, που θα πλεονάζει, θα μεταφερθεί στον δήμο. Πάντως, ακόμα πηγαινοέρχονται οι δικαστικοί κλητήρες στα γραφεία της, διεκδικώντας τα χρήματα που τους χρωστάει η επιχείρηση, από τότε που έκανε τις μεγάλες σπατάλες ο τελευταίος της πρόεδρος επί δημαρχίας Αγραπίδη.

// Με μία λιτή, αλλά με έντονο σεβασμό στην ιστορική μνήμη, εκδήλωση ο νομάρχης Πειραιά τίμησε και φέτος την Εθνική Αντίσταση. Η εκδήλωση άρχισε με δοξολογία στην οποία χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Σεραφείμ, συνεχίστηκε με κατάθεση στεφανιών στο μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στον Τινάνειο Κήπο και συνεχίστηκε με εκφώνηση ομιλιών.
Τον πανηγυρικό της ημέρας, εκφώνησε ο κ. Γιάννης Παπασπύρου, πρώην δήμαρχος Πειραιά, υφυπουργός, επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΑΕΑ και εκπρόσωπος των αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης 1941-1944, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία του αγώνα των ελλήνων αντιστασιακών κατά των δυνάμεων της Κατοχής.
Ιδιαίτερη συγκίνηση επικράτησε όταν στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης κατέθεσε στεφάνι ο αγωνιστής Απόστολος Σάντας, που μαζί με τον Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη, στέλνοντας παντού το μήνυμα της απελευθέρωσης και της ελπίδας.

// Μεγάλη ανταπόκριση είχε από τον κόσμο η εθελοντική αιμοδοσία που διοργάνωσε ο Δήμος Κορυδαλλού στις 23 και 24 Νοεμβρίου, αφού συγκεντρώθηκαν συνολικά 244 φιάλες αίμα, οι οποίες θα ενισχύσουν τη Δημοτική Τράπεζα Αίματος του δήμου.

// Κράτησε τον λόγο του ο Γιώργος Σουφλιάς. Το έργο της κατασκευής της γραμμής 3 του μετρό, που θα αρχίζει από Χαϊδάρι και θα καταλήγει μέσω Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας και Αγίας Σοφίας στο λιμάνι του Πειραιά επαναδημοπρατήθηκε και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες καλούνται να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος μέχρι τις 30 Ιανουαρίου 2009. Η σήραγγα θα έχει μήκος 7,6 χιλιόμετρα, θα διαθέτει πέντε σύγχρονους σταθμούς, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, η καθυστέρηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιμονή ορισμένων κατασκευαστικών εταιρειών σε δικαστικούς αγώνες και σε μικρό βαθμό στη διαφωνία παραγόντων του Πειραιά να κατασκευαστεί ο τερματικός σταθμός «Ευαγγελίστρια».
Μάλιστα παρά το γεγονός ότι τα ελληνικά δικαστήρια απέρριψαν όλες τις προσφυγές των υποψηφίων, μία από αυτές βρήκε τελικώς ώτα ευήκοα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ΕΕ άλλαξε προηγούμενη θετική για τον διαγωνισμό θέση της -και μάλιστα χωρίς νέα στοιχεία όπως εγγράφως ομολόγησε πρόσφατα- και υιοθέτησε ερμηνείες που περιορίζουν τον αριθμό των υποψηφίων κατασκευαστών, περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό και οδηγώντας σε νομικό αδιέξοδο τον διαγωνισμό.

// Μια πρωτότυπη και ασυνήθιστη -δυστυχώς- για τον επικεφαλής οργανισμών του δημόσιου τομέα, πρωτοβουλία πήρε ο αντιδήμαρχος Πειραιά, Γιώργος Δαβάκης, που είναι και διοικητής του Κέντρου Εκπαίδευσης – Αποκατάστασης Τυφλών. Βάσει του κανονισμού, ο πρόεδρος του ΚΕΑΤ είναι και πρόεδρος της θυγατρικής εταιρείας του Κέντρου που ονομάζεται «Πρωτοπορία» και φυσικά μισθοδοτείται και γι’ αυτήν τη θέση.
Στην πρώτη συνεδρίαση όμως, της «Πρωτοπορίας», που έγινε υπό την προεδρία του, ο Γ. Δαβάκης πήρε απόφαση και ο μισθός αυτός καταργήθηκε! Να και κάτι καλό σε μια εποχή που οι διοικητές των οργανισμών και οι πρόεδροι των ΔΕΚΟ, για το μόνο που φροντίζουν είναι το πώς θα διπλασιάσουν ή θα τριπλασιάσουν τους μισθούς τους!

// Τα… πάθη του Χριστού υφίστανται οι κάτοικοι μιας μεγάλης περιοχής του Περάματος. Ο κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ, μήκους 270 μέτρων, από τον καιρό έχει σαπίσει προφανώς και κάθε δύο με τρεις μέρες σπάει σε κάποιο σημείο του. Μέχρι να τον επισκευάσουν τα συνεργεία της ΕΥΔΑΠ περνούν άλλες δύο-τρεις ημέρες. Δηλαδή, οι κάτοικοι εκεί κάθε δύο μέρες έχουν νερό και κάθε δύο μέρες δεν έχουν! Η υπόθεση κρατάει εδώ και μήνες, αλλά ριζική λύση δεν δίνει κανένας αρμόδιος. Γιατί αν η ΕΥΔΑΠ αντικαθιστούσε ολόκληρο τον αγωγό δεν θα υπήρχε πλέον πρόβλημα. Δεν το κάνει όμως. Γιατί; Αν ήταν σε κάποια άλλη περιοχή, στα βόρεια προάστια π.χ., αυτό το πρόβλημα, θα είχε αλλάξει τον αγωγό σε δύο ημέρες. Στο Πέραμα γιατί δεν το κάνει; Γιατί λειτουργεί κι εδώ αυτό που είχαμε γράψει πριν από δεκαπέντε ημέρες: Η νοοτροπία της υποβάθμισης. Τίποτε άλλο…


Σχολιάστε εδώ