MUSIC + MEDIA

// Γράφαμε ότι όσο προχωράμε προς τις γιορτές οι δισκογραφικές ετοιμάζουν το βαρύ πυροβολικό τους για νέες κυκλοφορίες. Μια από τις πολυαναμενόμενες είναι αυτή του Αντώνη Ρέμου, καθώς ο καλλιτέχνης έχει να κυκλοφορήσει άλμπουμ δύο χρόνια.

// Σε μια αρκετά ανατρεπτική κίνηση ο Ρέμος ήρθε σε συμφωνία με τον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής», και δύο ακυκλοφόρητα τραγούδια του θα μοιραστούν δωρεάν. Οικονομικό αντίτιμο στη συμφωνία δεν υπάρχει, όμως η εφημερίδα δεσμεύθηκε για αρκετά μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για την προσφορά αυτή, από την οποία ο καλλιτέχνης ελπίζει να ενισχυθεί.

// Αντίστοιχη κίνηση είχε κάνει ο Prince τον Ιούλιο του 2007 στη Μεγάλη Βρετανία. Και αυτός είχε να κυκλοφορήσει νέο άλμπουμ για μεγάλο χρονικό διάστημα και αποφάσισε να δώσει ολόκληρο το άλμπουμ του με ειδική έκδοση της κυριακάτικης «Daily Mail».

// Η ανακοίνωση και μόνο προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις από τον κλάδο του λιανεμπορίου, που θεώρησε ότι η κίνηση αυτή υπέσκαπτε μια ήδη βεβαρημένη πορεία. Ως αντίδραση αποφάσισαν συντονισμένα να αρνηθούν να προμηθευτούν το άλμπουμ όταν αυτό θα ήταν διαθέσιμο για πώληση, ενώ δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν και νομικά μέσα για να αποτρέψουν την κυκλοφορία αυτή.

// Το εμπάργκο το έσπασαν τα HMV, τα οποία σε συμφωνία με την «Daily Mail» έβαλαν ειδικά stand στα καταστήματά τους όπου πουλούσαν την εφημερίδα. Αποτέλεσμα ήταν μ’ αυτόν τον παράδοξο τρόπο ο Prince να «πουλήσει» τρία εκατομμύρια αντίτυπα από ένα άλμπουμ το οποίο κατά γενικήν ομολογία δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο.

// Τέτοια αντίδραση θα μπορούσε να υπάρξει στην Ελλάδα άλλες εποχές, σήμερα όμως όλο το λιανεμπόριο εκπροσωπείται σχεδόν από τα Metropolis τα οποία διατηρούν ιδιαίτερα καλές σχέσεις με τις δισκογραφικές.

// Το ανησυχητικό είναι ότι στην Ελλάδα οι δισκογραφικές έχουν την τάση να αντιγράφει η μια την άλλη σε υπερβολικό βαθμό και δεν αποκλείεται να δούμε ένα νέο κύμα προσφορών αντίστοιχων, που θα έχουν αποτέλεσμα να βυθίσουν τα έσοδα των δισκογραφικών και μαζί και των καλλιτεχνών.

// Ένα τέτοιο σενάριο εξετάζει και ο όμιλος της «Καθημερινής» (ΣΚΑΪ, Angel, Red), ο οποίος έχει αποδείξει στις περιπτώσεις της καμπάνιας για το περιβάλλον, αλλά και στις εκδόσεις βιβλίων, ότι μπορεί να λειτουργεί συντονισμένα, επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

// Αίσθηση προκάλεσε η λήξη της συνεργασίας του Νίκου Νικολακόπουλου με την ΙΜΑΚΟ. Ο Νικολακόπουλος ήταν ο άνθρωπος πίσω από τον Sfera και αργότερα τον Derti, ήταν μέρος του «σκληρού πυρήνα» της εταιρείας.

// Η μοιραία πτώση της ακροαματικότητας του Sfera είχε δημιουργήσει εσωτερικές τριβές, οι οποίες εντάθηκαν από την γκρίνια της εποχής γύρω από τις περικοπές των budget. Η πίεση για δραστικές αλλαγές στο στήσιμο του προγράμματος προσέκρουσε στο επιχείρημα ότι δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί η μαζική προβολή που απολαμβάνουν κάποιοι ραδιοσταθμοί από μεγάλα κανάλια, και ότι κάτι καλύτερο ή διαφορετικό από άποψη προγράμματος δεν μπορεί να γίνει.

// Αποτέλεσμα ήταν το διαζύγιο, ελπίζουμε όμως προσωρινό, καθώς ο Νικολακόπουλος είναι παιδί της ΙΜΑΚΟ και απ’ ό,τι μαθαίνουμε και οι δύο πλευρές θα ήθελαν να είχαν διαχειριστεί το θέμα καλύτερα.

// Το μόνο σίγουρο είναι ότι την ημέρα που ανακοίνωσε την αποχώρησή του ο Νικολακόπουλος, το τηλέφωνό του πήρε φωτιά – δεν υπήρξε όμιλος μέσων ή δισκογραφική που να μην του ζήτησε να συναντηθούν…


Σχολιάστε εδώ