Ο ΜΙΚΗΣ ΠΟΥΛΗΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ… ΒΕΡΟΠΟΥΛΟ!
Το «Βήμα της Κυριακής» πούλησε 32.090 φύλλα παραπάνω, όχι γιατί είχε κάποια φοβερή αποκλειστικότητα, αλλά γιατί πρόσφερε CD με τραγούδια του Μίκη. Ο Βερόπουλος με το κουπόνι της ζητιανιάς (…..) δεν έσπασε τα ταμεία, όπως πίστευε το «Πρώτο Θέμα». Έχασε 970 φύλλα, σε σχέση με την κυκλοφορία της προηγούμενης Κυριακής. Ρεκόρ αύξησης δημιούργησε ο… «Γαστρονόμος» που είχε η «Καθημερινή». Πούλησε 32.400 φύλλα παραπάνω! Όπως και το λεύκωμα με τα σπήλαια που είχε το «Έθνος»… Κέρδισε 17.440 φύλλα. Προσφορά της οικογενειακής εργολαβικής εταιρείας, της ΕΛΛΑΚΤΩΡ… Από τη μια τσέπη στην άλλη…
Αντίθετα ο «Ελεύθερος Τύπος» κατρακύλησε γιατί δεν είχε καλή πραμάτεια… Προφανώς… τσιγκουνεύτηκε η Γιάννα και έχασε πάνω από το 1/3 της κυκλοφορίας. Είχε απώλειες 37.190 φύλλα!
***
Μπήκαν σε επικίνδυνα μονοπάτια
Η κίνηση του «Πρώτου Θέματος» (Πήγασος 70%), που πρόλαβε στη γωνία τη «Real News», καταστρέφει ένα ακόμη μέρος της ανεξαρτησίας του Τύπου. Επί της ουσίας, το να επιδοτεί το σούπερ μάρκετ την αγορά της εφημερίδας μ’ ένα ποσό περίπου 800.000 ευρώ την εβδομάδα σε προϊόντα (4 ευρώ το φύλλο Χ 200.000) δημιουργεί ένα ακόμη ηθικό και πολιτικό θέμα για τον Τύπο. Δεν είναι απλώς ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς με την ανταλλακτική διαφήμιση ένα Μέσο Ενημέρωσης μπορεί να διαφημίζει ένα σούπερ μάρκετ στην τηλεόραση με έκπτωση 90%, αλλά και θέμα ουσίας. Ποιος μπορεί πλέον να εγγυηθεί την ανεξαρτησία του Μέσου στην εποχή της ακρίβειας, όταν το σούπερ μάρκετ βάζει τα έξοδα για την αγορά του φύλλου; Οι δύο εφημερίδες, η μία που κυκλοφορεί και η άλλη που με το καλό αναμένεται, βάζουν τον Τύπο σ’ ένα ακόμη πιο επικίνδυνο μονοπάτι, με την εξόφθαλμη εξάρτηση από τους διαφημιζόμενους. Αν μπούνε κι άλλες εφημερίδες στον χορό, θα υπάρξει ένας πρωτοφανής κανιβαλισμός προσφορών, με πληρωμή… διοδίων και άλλα «δώρα» επιδότησης της τιμής; Ήδη την περασμένη Κυριακή το ανανεωμένο «Έθνος της Κυριακής» κυκλοφόρησε με μια πολυτελή έκδοση ενός φωτογραφικού άλμπουμ, στην τιμή των 4 ευρώ, επιδοτούμενη από την Ελλάκτωρ, την Alpha Bank και την Cosmote. Το μήνυμα του Πήγασου προς τους ανταγωνιστές του είναι σαφές. Μπορεί να διαθέσει κι άλλα χρήματα, με τέτοιες συνεργασίες ακόμη και κατασκευαστικών εταιρειών, για να κερδίσει τη μάχη των κυκλοφοριών. Σε λίγο, όπως διαμορφώνεται η κατάσταση, οι εφημερίδες δεν θα ξεχωρίζουν από τα ένθετα διαφημιστικά φυλλάδια των σούπερ μάρκετ.