Κάτω στον Πειραιά
Εκείνο που μένει σαν συμπέρασμα απ’ όλη αυτήν την ιστορία είναι πως οι νέοι του Πειραιά ενωμένοι μπορούν να κάνουν… θαύματα. Γι’ αυτό και παίρνει μεγαλύτερη αξία η πρωτοβουλία του δημάρχου να αναθέσει την οργάνωση των τοπικών συμβουλίων σε σύμβουλο της μειοψηφίας (τον Γ. Βουτσινά). Οι Πειραιώτες δείχνουν (και πάλι) τον δρόμο.
~~~
«Φάουλ» πήγε να κάνει ο δήμαρχος, αλλά την τελευταία στιγμή κατάλαβε το λάθος του και έκανε πίσω. Συγκεκριμένα πήγε να αντικαταστήσει τον υπεύθυνο προϊστάμενο της υπηρεσίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος Πέτρο Μυτιληναίο. Ένα στέλεχος του δήμου που διαχειρίζεται άριστα εδώ και χρόνια ένα πολύ δύσκολο αντικείμενο και κυρίως, με τις λύσεις που δίνει και τις διευκολύνσεις που κάνει στα μαγαζιά του Πειραιά, ουσιαστικά βοηθάει το έργο της δημοτικής αρχής και ενισχύει το προφίλ της. Λέγεται ότι την αντικατάσταση μεθόδευαν συνεργάτες του δημάρχου ως ενέργεια αντεκδίκησης, επειδή ο εν λόγω προϊστάμενος είναι «κολλητός» δημοτικού συμβούλου του Φασούλα που τα έχει… σπάσει με τον δήμαρχο. Ελπίζουμε να μη συμβαίνει κάτι τέτοιο, γιατί τότε δεν θα έχουμε… φάουλ, αλλά… πέναλτι!
~~~
Όνειρο ήταν και πάει το Μετρό για τους δήμους του Πειραιά. Η εταιρεία Αττικό Μετρό ΑΕ ακύρωσε τον διαγωνισμό για την επέκταση της γραμμής 3 και προχωράει -όπως ισχυρίζεται σε ανακοίνωσή της- στην προκήρυξη νέου μέσα στην εβδομάδα. Ως αιτίες της ακύρωσης η εταιρεία αναφέρει τις εξής:
1) Τη διαφωνία Εκκλησίας, νομαρχίας και δήμου στον σχεδιασμό για κατασκευή τερματικού σταθμού στην Ευαγγελίστρια.
2) Την αθρόα υποβολή ενστάσεων από μέρους των εταιρειών για να ελαχιστοποιήσουν τον αριθμό των διεκδικητών και να πάρουν πιο εύκολα το έργο.
3) Την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να περιορίσει σε μια κοινοπραξία τις υποψήφιες εταιρείας να πάρουν το έργο και να περιορίσει έτσι τον ανταγωνισμό.
Σίγουρα ο πρώτος λόγος και ο δεύτερος είναι αστείοι, καθώς η νομαρχία είχε δώσει ακόμα και έγκριση της μελέτης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις προκειμένου να μην καθυστερήσει το έργο. Στον τρίτο λόγο εντοπίζεται το πρόβλημα, αλλά και η Αττικό Μετρό δεν τα λέει καθαρά. Εμείς αυτό που καταλάβαμε είναι ότι έμεινε μόνο μία κοινοπραξία και προφανώς το… είχαν τάξει αλλού. Μπορεί να κάνουμε και λάθος, αλλά η ανακοίνωση της εταιρείας στο σημείο αυτό είναι εξαιρετικά «θολή».
Έτσι το Μετρό θα καθυστερήσει άλλα δύο (τουλάχιστον) χρόνια μέχρι να φτάσει στον Πειραιά. Όπως και το τραμ, για το οποίο, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο δήμαρχος, έχουν υπογραφεί εδώ και μήνες όλες οι αποφάσεις, αλλά δεν έχει προχωρήσει τίποτα από πλευράς ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τι συμβαίνει και όταν τα μεγάλα έργα πλησιάζουν στον Πειραιά… χάνουν τον δρόμο τους και γυρνάνε προς τα πίσω, δεν ξέρουμε. Πάντως οι κρατούντες δεν θα πρέπει να είναι και απόλυτα ευχαριστημένοι από την τακτική τους απέναντι στην πόλη μας. Αν οι λόγοι των πισωγυρισμάτων αυτών είναι όντως σοβαροί, θα τους δικαιολογήσουμε. Αν όμως γίνονται όλα με βάση μικροπολιτικά συμφέροντα (όπως ακούγεται π.χ. πως κάποιοι θέλουν στις εκλογές ο Πειραιάς να είναι γεμάτος τρύπες για το Μετρό και το τραμ), τότε ντροπή τους!
~~~
Μπορεί τα δημοτικά τέλη να είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά μηδενικά, αλλά δεν είναι καθόλου… μηδενικές οι αντιδράσεις που προκάλεσε η ψήφισή τους από το δημοτικό συμβούλιο. Στα πλαίσια αυτά ο συνδυασμός «Ώρα Πειραιά» έκανε αναφορά προς τον περιφερειάρχη κ. Μανιάτη και τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών, ζητώντας να… υποχρεωθεί ο δήμος να επιστρέψει στους δημότες 9 εκατ. ευρώ, τα οποία έπρεπε να διατεθούν σε ανταποδοτικά έργα, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε. Γι’ αυτό η αξιωματική αντιπολίτευση προχωράει τόσο την αστική όσο και την ποινική διαδικασία.
~~~
Αντιπροσωπεία της ηγεσίας της πόλης της Σαγκάης, αποτελούμενη από υψηλόβαθμα στελέχη, επισκέφθηκε την περασμένη Πέμπτη τον Πειραιά και συναντήθηκε με τον δήμαρχο Π. Φασούλα.
Εκείνο που έκανε εντύπωση ήταν η επιμονή των Κινέζων να συνεργαστούν με τον Πειραιά στους τομείς του τουρισμού, του εμπορίου και της τεχνολογίας. Όταν ρωτήθηκαν οι κινέζοι επίσημοι προς τι αυτή η ιδιαίτερη σημασία που δίνουν στον Πειραιά, είπαν πως ανοίγονται νέες προοπτικές για τα δύο λιμάνια μετά τη συμφωνία της COSCO με τον ΟΛΠ και πως το ότι οι δύο πόλεις είναι ήδη αδελφοποιημένες μπορεί να συμβάλλει στο να αναπτυχθούν μεγαλύτερες σχέσεις. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι ιθύνοντες της Σαγκάης όταν αναφέρονταν στον Πειραιά μιλούσαν πάντα για κόμβο. Εκεί ακριβώς «χτύπησε» και ο Φασούλας, που μόλις είχε πληροφορηθεί την αναστολή της επέκτασης του Μετρό, δηλώνοντας πως τη στιγμή που ξένες χώρες αντιμετωπίζουν τον Πειραιά ως διεθνές κομβικό σημείο, οι έλληνες ταγοί αυτού του κράτους τον αντιμετωπίζουν σαν επαρχιακή πόλη της ηπειρωτικής χώρας.
~~~
Μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε και μάζεψε τον κόσμο στο πλευρό του ο δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης. Όπως προκύπτει από δημοσκόπηση της ΔΗΜΕΛ, το 48% του λαού του Κορυδαλλού τον θεωρεί επιτυχημένο και θα τον ξαναψηφίσει! Δηλαδή όχι μόνο δεν έχει φθορά στα ποσοστά του ο δήμαρχος, αλλά αντιθέτως τα ανεβάζει. Η ίδια δημοσκόπηση δείχνει ότι ο Κασιμάτης είναι αποδεκτός και σε ψηφοφόρους άλλων κομμάτων!