Αλλαγές στα εγχειρίδια πτήσεων των Boeing 737
Δεν πρέπει να θρηνήσουμε άλλα θύματα από το ίδιο τραγικό λάθος. Με αυτήν τη φράση ο έμπειρος πιλότος και εμπειρογνώμων κ. Παντελής Φραγκούλης επισημαίνει στις αρμόδιες αρχές ότι το πάθημα δεν έγινε μάθημα και αρκετές αεροπορικές εταιρείες μέχρι σήμερα δεν έχουν ενημερώσει τα τεχνικά εγχειρίδια πτήσεων των συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών και φυσικά τα πληρώματα πτήσεων για την επείγουσα οδηγία της κατασκευάστριας εταιρείας
BOEING που αφορά το τραγικό λάθος των πιλότων της Αεροπορικής εταιρείας HELIOS με τη γνωστή τραγωδία στο Γραμματικό το 2005.
Αφορμή στην επείγουσα ανακοίνωση της Αμερικανικής Πολιτικής Αεροπορίας FAA έδωσε το πλήρες και εμπεριστατωμένο πόρισμα της Ανεξάρτητης Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ελλάδος, στο οποίο επισημάνθηκαν με σαφήνεια τα σφάλματα του πληρώματος πτήσεως της μοιραίας πτήσης της Helios Airways, οι οποίοι αγνόησαν τον ηχητικό συναγερμό στο πιλοτήριο, με αποτέλεσμα να χάσουν τις αισθήσεις τους λόγω χαμηλής πίεσης λίγο μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο της Λευκωσίας. Στην προειδοποίηση αυτή, η οποία τίθεται σε ισχύ στις 25 Νοεμβρίου, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ κάνει λόγο για άμεση αλλαγή των εγχειριδίων πτήσης απ’ όλες ανεξαρτήτως τις αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν αεροσκάφη τύπου Boeing 737 και την ενημέρωση των πιλότων ότι ο ηχητικός συναγερμός έχει διπλή λειτουργία, δηλαδή όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στο έδαφος ενημερώνει για τυχόν λανθασμένη διαμόρφωση των πτερύγων πριν από την απογείωση, ενώ όταν είναι στον αέρα για τη χαμηλή συμπίεση της καμπίνας.
Τα αεροσκάφη τύπου Boeing 737 άρχισαν να κατασκευάζονται στην πολιτεία Σιάτλ των ΗΠΑ το 1965 και εκτελούσαν εσωτερικές πτήσεις. Σύντομα όμως καθιερώθηκαν ως το πιο επιτυχημένο και ασφαλές επιβατικό αεριωθούμενο αεροσκάφος αυτού του τύπου, ενώ η παραγωγή του συνεχίζεται ακόμη σήμερα.