MUSIC+ MEDIA

// Έντονες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ΕΜΙ φέρνουν τα κακά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Όπως ανακοίνωσε την εβδομάδα που μας πέρασε, η EMI Music θα χωριστεί σε τρία τμήματα: νέα μουσική, κατάλογος και ουσικές υπηρεσίες.

// Να σημειώσουμε ότι η Terra Firma, η οποία έκανε την πιο δαπανηρή και τολμηρή της κίνηση στην περίπτωση της EMI, ταλαιπωρείται αρκετά από τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες και δεν είναι σαφές πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει το μέλλον της δισκογραφικής της επένδυσης.

// Αποτέλεσμα αυτού είναι και οι συζητήσεις που έχει ξεκινήσει ώστε να αναθέσει σε τρίτη εταιρεία τη διανομή των CD της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η κίνηση αυτή ακολουθείται και από ακόμα μία: τον περασμένο Σεπτέμβριο ανέθεσε τη διανομή CD και το marketing του καταλόγου της στην Ασία στη Warner.

// Μπήκε και το HMV στον χορό των mp3. Από την προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε την πώληση περισσότερων από 4.000.000 τραγουδιών από την Universal, EMI και μικρότερων ανεξάρτητων εταιρειών.

// Το ίδιο έκανε πριν από λίγες εβδομάδες και μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στη Γαλλία, η SFR. Σε συνεργασία με τη Universal ξεκίνησε μια υπηρεσία όπου οι χρήστες με 20 ευρώ μπορούν να κατεβάσουν όσα τραγούδια θέλουν στο κινητό τηλέφωνο τους ή και στον υπολογιστή τους.

// Το πιο ενδιαφέρον νέο αυτήν την εβδομάδα έρχεται από το μέτωπο της Sony Music, η οποία προχώρησε στη δημιουργία του SBX Communications & artists agency σε συνεργασία με την εταιρεία Exposure. Η νέα αυτή εταιρεία θα προσφέρει υπηρεσίες marketing σχετικές με τη μουσική, προς πελάτες.

// Ανάμεσα σε άλλα θα κλείνει χορηγίες καλλιτεχνών, έμμεσες διαφημίσεις σε videoclip, θα διοργανώνει συναυλίες και ζωντανά event για πελάτες, ενώ θα αναλαμβάνει ακόμα και την παραγωγή ειδικών μουσικών προγραμμάτων για πελάτες.

// Είναι αρκετά φιλόδοξο, αλλά και το πιο ελπιδοφόρο μοντέλο για τη μετεξέλιξη των δισκογραφικών εταιρειών οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια είδαν το κυρίαρχο έσοδό τους, την πώληση ενός φυσικού μέσου, να μειώνεται δραστικά.

// Ένα τέτοιο μοντέλο θα μπορέσει επίσης να «απελευθερώσει» τη μουσική από τα χέρια των πολυεθνικών. Η εποχή ευνοεί πραγματικά την ανεξάρτητη παραγωγή μουσικής και βλέπουμε από παντού να ξεπετάγονται αξιόλογοι καλλιτέχνες.

// Όλοι αυτοί θα μπορούν, εφόσον έχουν κάποια επιτυχία, να συνεργαστούν και να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες μιας τέτοιας εταιρείας.

// Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στο εξωτερικό, στην Ελλάδα εξακολουθούμε να ασχολούμαστε με ζητήματα υψίστης σημασίας στον δισκογραφικό χώρο, όπως το εξώδικο που έστειλε ο Νίνο στη δισκογραφική του εταιρεία.

// Ο τραγουδιστής, που οφείλει ένα ακόμα άλμπουμ για να ολοκληρωθεί το συμβόλαιό του, ζητά από τη δισκογραφική να κάνει ιδιαίτερα μεγάλη επικοινωνιακή επένδυση σ’ αυτόν, χωρίς όμως ο ίδιος να επιθυμεί να δεσμευθεί για την ανανέωση της συνεργασίας του.

// Πριν από λίγα χρόνια όποιος είχε ραδιοφωνικό σταθμό τον μετέτρεπε σε ελληνικό – εκεί ήταν όλα τα χρήματα, πίστευαν. Η καραμέλα αυτής της εποχής είναι το αθλητικό ραδιόφωνο. Έτσι λοιπόν μέσα στις επόμενες εβδομάδες τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη μουσικοί σταθμοί θα μετατραπούν σε αθλητικούς.


Σχολιάστε εδώ