ΕΕ: «Τα λεφτά μου πίσω» για τις κρίσιμες διαφημίσεις
Το ζήτημα της διανομής της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης είναι ενεργό εδώ και λίγο καιρό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει ένα μέρος των χρημάτων για τη διαφήμιση κοινοτικών πρωτοβουλιών και στην Ελλάδα και το ερώτημα που φαίνεται να έχει θέσει είναι αν τα χρήματά της χρησιμοποιήθηκαν για να «επιδοτηθούν» επιχειρήσεις Μέσων Ενημέρωσης.
Σε μια τέτοια περίπτωση η Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, θα ζητήσει πίσω τα χρήματα που έχει δώσει στην Ελλάδα
Πρόταση για τα δωρεάν φύλλα
Εν αναμονή συνάντησης για την κρατική διαφήμιση οι εκδότες. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πλέον έντονος προβληματισμός για τους όρους διανομής των κρατικών διαφημίσεων κυρίως προς τις δωρεάν εφημερίδες. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα πέσουν τουλάχιστον δύο προτάσεις. Να αναλάβουν τα πρακτορεία διανομής Τύπου τη διανομή των free press εφημερίδων, που θα σημάνει μια αύξηση του κόστους λειτουργίας των δωρεάν φύλλων, αλλά και την καθιέρωση της αναλογίας 1/3 για την κατανομή της κρατικής δαπάνης. Δηλαδή να θεωρηθεί πως κάθε 30.000 φύλλα ενός δωρεάν φύλλου αντιστοιχούν σε 90.000 φύλλα μιας πωλούμενης εφημερίδας και να διανέμονται αντιστοίχως τα κρατικά διαφημιστικά κονδύλια. Η ρύθμιση αυτή επί της ουσίας αφορά τα 3 μεγάλα φύλλα «City Press» (Κοντομηνάς – Κύρτσος), «Metro» (Όμιλος Metro) και «Metropolis» (Θ. Αλαφούζος), καθώς οι άλλες δύο καλές εβδομαδιαίες εφημερίδες, «Athens voice» και «Lifo», βλέπουν με το… κιάλι την κρατική διαφήμιση.