MUSIC+ MEDIA

// Γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα του EMI Group. Σε μια περίοδο έτσι και αλλιώς άσχημη για τη δισκογραφία, το group υπερδιπλασίασε τις ζημίες του.

// Δεν περιμέναμε οι αντιδράσεις να είναι τόσο άμεσες, αλλά ήδη στο τοπικό παράρτημα της ΕΜΙ Greece άρχισαν οι περικοπές, με την απομάκρυνση, σταδιακά, υψηλόμισθου προσωπικού.

// Άσχημα αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Sony Music, με μεγάλες ζημίες.

// Η κατάσταση αυτή έχει αρχίσει να δημιουργεί το εξής παράδοξο: Ενώ μέχρι πρόσφατα υπήρχαν ατελείωτοι περιορισμοί στους τρόπους χρήσης του ρεπερτορίου, και ενώ οι μικρές χώρες όπως η Ελλάδα έμπαιναν σε χαμηλή προτεραιότητα σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα αποφάσεων, τώρα πλέον οι διοικήσεις των ξένων έχουν δώσει λευκές επιταγές στους τοπικούς διευθυντές.

// Οι εντολές είναι πουλήστε τα πάντα – φέρτε λεφτά! Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα τα στελέχη των δισκογραφικών καλούνται να βρουν νέους τρόπους χρήσης του ρεπερτορίου, όμως φαίνεται ότι απαιτείται τελείως άλλη στελέχωση για να καταφέρουν κάτι τέτοιο.

// Η αλήθεια είναι ότι αυτή η κατεύθυνση δεν αφορά μόνο τις μικρές χώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η EMI και Warner ξεκινούν συνεργασία με ένα καινούργιο online service, το Datz Music Lounge, στο οποίο με 99,99 λίρες ένας καταναλωτής αποκτά απεριόριστη ηλεκτρονική πρόσβαση για έναν χρόνο σε ένα τεράστιο κομμάτι του καταλόγου τους. Με αυτό το ποσό μπορεί να κατεβάσει κομμάτια χωρίς καμία προστασία και να τα μεταφέρει σε όσα cd, υπολογιστές και mp3 players επιθυμεί – το απόλυτο ξεπούλημα…

// Σε αυτό το κλίμα οι καλλιτέχνες γυρίζουν γύρω-γύρω, ζαλισμένοι, χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν, και από πού να βγάλουν χρήματα. Λίγα μαγαζιά δουλεύουν καλά, η δισκογραφική δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει σε παραγωγές και προώθηση, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να κάνουν το μεγάλο βήμα δημιουργίας νέων label.

// Ένα από αυτά είναι και το Friends Music Factory των Διονύση Σχοινά και Γιώργου Αλκαίου, ενώ και άλλοι πολλοί αναμένεται να ακολουθήσουν.

// Την ίδια στιγμή άλλοι που προηγήθηκαν δεν βλέπουν θετικά αποτελέσματα. Η Heaven εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει κατεύθυνση, προς μια πιο music marketing oriented εταιρεία, και όχι δισκογραφική με τη μέχρι πρόσφατα μορφή της. Η εταιρεία ολοκλήρωσε τη συνεργασία της με τον Π. Τσαγκάρη, ενώ σύντομα θα δούμε και αλλαγές στο roster των καλλιτεχνών της.

// Μέσα σε αυτό το κλίμα δίνει κάποιες ελπίδες το ότι υπάρχουν έστω και λίγες φωνές σε υψηλά κλιμάκια που εξακολουθούν να θεωρούν ουσιώδες το μέλλον της μουσικής. Η γαλλίδα υπουργός Πολιτισμού Christine Albanel υπογράμμισε το ενδιαφέρον της κυβέρνησής της για το θέμα αυτό και δήλωσε ότι πρόθεσή της είναι να ξεκινήσει σύντομα δημόσιος διάλογος για τη διαμόρφωση ενός νομικού πλαισίου το οποίο θα προστατεύει όλους τους δημιουργούς και όχι απλώς τα συμφέροντα λίγων μεγάλων πολυεθνικών.

// Η Microsoft παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία καταναλωτές βιντεοπαιχνιδιών αγοράζουν κατά μέσον όρο 3,8 εκατομμύρια τραγούδια κάθε μήνα. Οι δισκογραφικές όμως για μια ακόμη φορά βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος: Αντί να ψάξουν να βρουν τρόπους για να προωθήσουν τραγούδια και να συνδέσουν πωλήσεις τους μέσα από αυτό το κανάλι, επιτίθενται στις εταιρείες παιχνιδιών, ζητώντας όλο και υψηλότερα δικαιώματα για τις μουσικές που συμπεριλαμβάνουν.

// Αυτό μοιραία θα οδηγήσει σε μια ρήξη. Αυτήν τη στιγμή το πάνω χέρι φαίνεται να το έχουν οι εταιρείες παιχνιδιών, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν τα παιχνίδια για τα παιχνίδια και όχι για τη μουσική που τα συνοδεύει.


Σχολιάστε εδώ