Οι τελώνες και τα βενζινοπρατήρια

Κύριε Διευθυντά,

Πώς και πώς περιμένω το «ΠΑΡΟΝ» για μια σφαιρική και αντικειμενική ενημέρωση για τα τρέχοντα θέματα και προβλήματα τα οποία ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία.

Δεν μας έφταναν τα κατά συρροήν σκάνδαλα: Χρηματιστήριο, εξοπλιστικά κ.λπ. (επί ΠΑΣΟΚ), ενέσκηψαν και οι Νεοδημοκράτες ως γύπες, καρτέλ γάλακτος, ομόλογα, Βατοπέδια και βαλτοπέδια, offshore εταιρείες, μίζες επί μιζών, Siemens κ.λπ. και μας προέκυψαν και οι τελώνες, οι οποίοι με την απεργία τους ακινητοποίησαν, μάλλον ενέκρωσαν τη χώρα, αφού έκλεισαν τις εισόδους – εξόδους ΜΗ επιτρέποντας την είσοδο και έξοδο ανθρώπων και εμπορευμάτων και καθηλώνοντάς τους στα τελωνεία. Απέδειξαν, λοιπόν, ότι η ρήση: Homos homini lupus (ο άνθρωπος για τον άνθρωπο είναι λύκος) έχει διαχρονική ισχύ!

Και αφού ο καβγάς γίνεται για το «πάπλωμα», ήτοι τα 600 – 1.200 ευρώ τον μήνα που επιβαρύνεται ο κάθε εισαγωγέας και στην ουσία πρόκειται για χαράτσι.

Ως προς τα πρατήρια καυσίμων, στη Βουλγαρία οι βενζιναντλίες είναι συνδεδεμένες με τις ταμειακές μηχανές.

Προμηθεύεται ο πελάτης καύσιμα; Πηγαίνει στο ταμείο και πληρώνει παίρνοντας και την ανάλογη απόδειξη.

Έτσι το κράτος γνωρίζει πόσο, π.χ., αγόρασε ο πρατηριούχος 5.000 λίτρα αμόλυβδη και πόσο εισέπραξε από την πώληση. Η διαφορά είναι ο ΦΠΑ και το κέρδος.

Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας δεν έχουν βρει τον τρόπο να συνδεθούν οι αντλίες με τις ταμειακές μηχανές και να καταγράφεται η είσπραξη ώστε να διαπιστώνεται η διαφορά.

Γιατί εδώ στην Ελλάδα της αρπαχτής, προτού σχεδόν παραλάβουν νέα φορτία, αν ανέβει το πετρέλαιο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, αστραπιαίως ανεβαίνουν οι τιμές στα πρατήρια. Όταν όμως έχουμε παύση, όπως προσφάτως, οι τιμές μένουν σταθερές. Και η δικαιολογία;

– Δεν κάναμε καινούργια παραλαβή. Ακόμη έχουμε παλιά αποθέματα!

Το ίδιο γίνεται και με τα ταξί. Όλα τα ταξί έχουν στον ανεμοθώρακα και στις πλαϊνές πόρτες το τιμολόγιο και ο πελάτης επιλέγει όποιο θέλει. Και με το πέρας της διαδρομής ο οδηγός του δίνει την απόδειξη από ταμειακή μηχανή που έχει το όχημα με όλα τα στοιχεία για τον έλεγχο, αν θέλει να κάνει.

Στην Ελλάδα του πολιτικού κόστους δεν μπορεί να βρεθεί τρόπος εφαρμογής. Τι να πει κανείς όταν δεν σκέφτεται κανείς το πολιτικό κόστος των καταναλωτών.

Ιωάννης Γ. Κιτσολάμπρος
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός
Βράτσα Βουλγαρίας


Σχολιάστε εδώ