Ετοιμάζουν προσφυγή κατά ΜΜΕ για αθέμιτο ανταγωνισμό οι εκδότες βιβλίων!

Στην επιστολή τους οι εκδότες σημειώνουν, μεταξύ άλλων, την είσοδο των ΜΜΕ στον χώρο του βιβλίου, που «έχει φέρει στο προσκήνιο τη διαπλοκή, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τα ʽʽχτυπήματα κάτω από τη μέσηʼʼ», όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν. «Μεγάλοι όμιλοι επιχειρήσεων που ασχολούνται, πλέον, και με το βιβλίο έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στις κρατικές προμήθειες, γεγονός που ανοίγει την ψαλίδα στο μοίρασμα της πίτας». Δηλώνουν μάλιστα πως έχουν αναθέσει ήδη σε δικηγόρους τη συγκέντρωση των στοιχείων για την κατάθεση των υπομνημάτων «στα εμπλεκόμενα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας».

Όμως το πιο σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει, όπως υπογραμμίζουν, είναι «η προβολή και οι διαφημιστικές καμπάνες των βιβλίων που εκδίδουν οι οργανισμοί, οι όμιλοι επιχειρήσεων και όλοι αυτοί που κατέχουν τα ΜΜΕ».

Κατά τους εκδότες, «σε όλες αυτές τις περιπτώσεις καταστρατηγείται η ισονομία και η ισοτιμία και δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός». Ο Σύνδεσμος Εκδοτών προτείνει να διεκδικήσει από κοινού με την ΕΣΗΕΑ:

– «Να ισχύει η αρχή των ίσων όρων όταν αφορά ομοειδή προϊόντα. Δεν μπορεί ένας εκδότης να πληρώνει 150.000 ευρώ και ο άλλος 15.000 ευρώ για τον ίδιο τηλεοπτικό χρόνο ή το ίδιο έντυπο χώρο. Αυτό προβλέπεται στην κοινοτική νομοθεσία και πρέπει να εφαρμοστεί».
– «Η Επιτροπή Ανταγωνισμού του υπουργείου Ανάπτυξης να επιβάλει στις διοικήσεις των ΜΜΕ την εφαρμογή των νόμων περί υγιούς ανταγωνισμού».
– «Οι ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συχνότητες αποτελούν δημόσια περιουσία και όσοι τις κατέχουν δεν ασκούν μια απλή επιχειρηματική δραστηριότητα. Πρέπει με αυστηρότητα να τηρούν την ίση μεταχείριση».
– «Να σταματήσει η ʽʽγκρίζα διαφήμισηʼʼ. Το ΕΣΡ είναι υποχρεωμένο να συστήνει, να παρακολουθεί αν εφαρμόζονται οι νόμοι, να επιβάλλει πρόστιμα, να προστατεύει τους επιχειρηματίες που βλάπτονται, αλλά και κατ’ επέκτασιν όλους του Έλληνες, μικρούς και μεγάλους, με την πλύση εγκεφάλου που υφίστανται».
– «Να καταργηθούν και να αφαιρεθούν από τον νόμο οι ανταλλακτικές συμβάσεις που επιτρέπουν στους τηλεοπτικούς σταθμούς και στα έντυπα να ανταλλάσσουν χρόνο και χώρο με μειωμένο τιμολόγιο, έτσι που πολλές φορές φτάνει να στοιχίζει ο χώρος και ο χρόνος το ελάχιστον σε σχέση με την πραγματική τους αξία, σύμφωνα με τα τιμολόγια των διαφημιστικών γραφείων».


Σχολιάστε εδώ