ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΜΕ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Τα νέα είναι πραγματικά δυσάρεστα. Οι επικεφαλής των σταθμών έλαβαν ήδη τις διαφημίσεις για τον μήνα Νοέμβριο και, σύμφωνα με πληροφορίες, διαπιστώνουν περικοπές κατά 25% έως 30% σε σχέση με τα διαφημιστικά έσοδα που είχαν τον Νοέμβριο του 2007. Ο Οκτώβριος στο μεταξύ έκλεισε με απώλειες 20%. Πρωτοφανές χαρακτηρίζεται το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης, από το 1990 δηλαδή, η διαφήμιση στο τέλος του έτους θα εμφανίσει μείωση κατά 5% ως 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η απώλεια είναι τεράστια, υπολογίζεται στα 25 με 30 εκατ. ευρώ για κάθε τηλεοπτικό κανάλι! Και μόνο αυτό το νούμερο δημιουργεί πανικό στα κανάλια, που προγραμματίζουν ήδη τις περικοπές για το επόμενο διάστημα. Σε πρώτο επίπεδο, όπως όλα δείχνουν, θα πέσει μαχαίρι στα νέα προγράμματα, πολλές έτοιμες τηλεοπτικές σειρές θα μείνουν στο ψυγείο, ενώ οι επαναλήψεις των σίριαλ που έχουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης θα αυξηθούν και μέσα στην εβδομάδα. Ψαλίδι θα πέσει, όπως όλα δείχνουν, και στις υψηλές αμοιβές ηθοποιών, σκηνοθετώνή σεναριογράφων, αλλά και των παρουσιαστών. Οι υπεύθυνοι των καναλιών δεν αποκλείουν και τις απολύσεις, αν και οι ίδιοι στις δηλώσεις τους τις απεύχονται, γιατί ήδη η τηλεόραση δουλεύει με λίγο κόσμο και με σχετικά χαμηλές αμοιβές για τους πολλούς στην παραγωγή και για τα ρεπορτάζ των εκπομπών.

Μείωση κατά 25% στα έξοδα

Μεγάλες περικοπές ετοιμάζονται και στον Τύπο. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η διαφήμιση και στις εφημερίδες θα μειωθεί κατά 20-25% και αυτό θα έχει επιπτώσεις και στις θέσεις εργασίας. Ως πρώτο μέτρο προβλέπεται ο περιορισμός των διαφόρων παροχών των εκδοτικών επιχειρήσεων προς τους εργαζομένους τους, είτε σε χρήματα είτε σε δωρεάν χρήση κινητών τηλεφώνων, αλλά και των διαφόρων περιφερειακών εξόδων. Το δεύτερο βήμα είναι οι περικοπές των αμοιβών που έχουν μεν συμφωνηθεί, αλλά υπερβαίνουν τη συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ το τρίτο και πιο σκληρό μέτρο είναι οι απολύσεις εργαζομένων ή η διακοπή συνεργασιών, έτσι ώστε να αντισταθμιστούν οι απώλειες από τον περιορισμό της διαφημιστικής δαπάνης. Για ορισμένους βέβαια η οικονομική κρίση θα αποτελέσει άλλοθι για να προχωρήσουν στις εκκαθαρίσεις που θέλουν.

Μέχρι και 50% κάτω προβλέπουν τις διαφημίσεις!

Μαύρες και άραχνες είναι οι προβλέψεις καναλαρχών και εκδοτών για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει η οικονομική κρίση στη διαφήμιση στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες και τα περιοδικά.

Αυτήν την ώρα οι εκτιμήσεις είναι ότι διψήφιο θα είναι το ποσοστό στις περικοπές διαφημίσεων στα κανάλια, και συγκεκριμένα μιλούν για 10% το λιγότερο. Το ίδιο προβλέπουν και για το ραδιόφωνο, ενώ τη μεγαλύτερη ζημιά «βλέπουν» να παθαίνουν οι εφημερίδες, όπου η μείωση θα αγγίξει το 50%! Λιγότερο, γύρω στο 30%, εκτιμούν ότι θα είναι οι περικοπές στα περιοδικά. Ήδη, στα κανάλια και τα εκδοτικά συγκροτήματα, παίρνουν τα μέτρα τους. Μαζέματα εξόδων, περιορισμός πολυτελών παραγωγών, μείωση στο «κασέ» όλων των παρουσιαστών και μετάθεση των υποχρεώσεων (επιταγές κ.λπ.) για πιο πέρα… Και φυσικά οι απολύσεις είναι μέσα στο πλαίσιο των περιορισμών των δαπανών.

Οι περικοπές στον Alpha άρχισαν…

Πριν από περίπου δέκα μέρες έγινε στην Κάντζα εκτενής σύσκεψη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του RTL και θέμα τις παρεμβάσεις στη ροή του νέου προγράμματος. Τα αποτελέσματα της συνάντησης φάνηκαν αμέσως με τις μετακινήσεις των ελληνικών σειρών. Οι βαριές επιπτώσεις όμως φάνηκαν την περασμένη εβδομάδα, με τη μείωση σχεδόν κατά 25% του τμήματος ελληνικού προγράμματος στο κανάλι. Απομακρύνθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες η επικεφαλής του ελληνικού προγράμματος και τέσσερις-πέντε ακόμη εργαζόμενοι, με την αιτιολογία ότι πρέπει να γίνουν περικοπές λόγω της οικονομικής κρίσης. Γεγονός όμως είναι ότι η οικονομική κρίση μάλλον μικρή σημασία έχει αυτήν την περίοδο στον Alpha. Μέσα στον Νοέμβριο αναμένεται στέλεχος του RTL στον τομέα του προγράμματος. Τα σενάρια είναι αρκούντως ανησυχητικά. Φημολογείται ότι το ελληνικό πρόγραμμα θα μειωθεί δραστικά, ίσως σε ποσοστό έως και 50%, ενώ περικοπές θα γίνουν και σε «ζωντανές εκπομπές». Η ανησυχία στο κανάλι είναι υπόκωφη αλλά έκδηλη. Κι όλοι αναρωτιούνται πότε το τσουνάμι θα χτυπήσει και στον τομέα ενημέρωσης…

Περικοπές και στους υψηλόμισθους στον «Ελεύθερο Τύπο»!

Μέτρα για λιγότερες επιπτώσεις από το οικονομικό τσουνάμι που έρχεται παίρνει και η Γιάννα Αγγελοπούλου. Πρώτος στόχος είναι η μείωση των αποδοχών των υψηλόμισθων που εργάζονται στον «Ελεύθερο Τύπο». Ήδη έχουν αρχίσει συσκέψεις των στελεχών της εφημερίδας, στις οποίες μετέχουν οι Ζαχαράτος, Θαν. Παπαγεωργίου και Κοτρώτσος, που εξετάζουν τον κατάλογο των υψηλόμισθων, ώστε να κάνουν τις προτάσεις τους στην κυρία Αγγελοπούλου, που επιστρέφει από το εξωτερικό αυτήν την εβδομάδα, για να παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Επίσης, θα επιδιωχθεί η δραστική μείωση των εξόδων. Πρόθεση της ιδιοκτησίας είναι να μην γίνουν απολύσεις και σ’ αυτό αποβλέπουν οι περικοπές.

Παράλληλα γίνονται σχεδιασμοί για μια γενική εξόρμηση από τον Γενάρη σε όλα τα μέτωπα, εσωτερικά και προς τα έξω, με στόχο την αύξηση της κυκλοφορίας.

Και σε αυτήν την εξόρμηση εντάσσονται τα νέα περιοδικά που θα εκδοθούν σε συνεργασία με τον Λυμπέρη και θα μπουν ένθετα στην εφημερίδα. Θεωρούν μάλιστα μεγάλη επιτυχία το πασίγνωστο περιοδικό «BAZAΑR», που «πήραν» από την «Καθημερινή» (κυκλοφορούσε ως ένθετο), και το περιοδικό για μαγειρική με την υπογραφή του «κορυφαίου» στον χώρο, του Ηλία Μαμαλάκη, που ήδη συνεργάζεται στο ραδιόφωνο.

Ικανοποίηση από τον City

Και μια περί ραδιοφώνου ο λόγος, υπάρχει ενθουσιασμός από τη νέα πορεία του City, που ξεκόλλησε από τα μηδενικά (σχεδόν) ποσοστά και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν η ακροαματικότητα βρίσκεται μεταξύ 2 και 2,5%.

Είναι τέτοιο το κλίμα στην ιδιοκτησία, που ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του City και μάλιστα λένε ότι δεν χάνει εκπομπή όταν βρίσκεται στην Ελλάδα.

Ως οι καλύτερες και με υψηλή ακροαματικότητα εκπομπές καταγράφονται της Λιάνας Κανέλλη, των Κοττάκη – Προβή και η πρωινή με τον Φ. Καρζή.

Στο μεταξύ, όπως είχαμε γράψει, έγινε η αλλαγή φρουράς στο αθλητικό τμήμα και… ενθρονίστηκε ο Μ. Δράκος.


Σχολιάστε εδώ