Διαβούλευση για τη νέα οδηγία

Ως τις 15 Δεκεμβρίου 2008, στη διεύθυνση www.minpress.gr του πρώην υπουργείου Τύπου, θα διαρκέσει η δημόσια διαβούλευση για τη σημαντική οδηγία για τις «Υπηρεσίες Οπτικοακουστικών Μέσων» που θα καθορίσει κατά πολύ το τοπίο στα ηλεκτρονικά Μέσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το επόμενο διάστημα. Η νέα οδηγία πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο όλων των κρατών μελών της ΕΕ μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2009. Στόχος της είναι να καλύψει όλες τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, δηλαδή τόσο τις παραδοσιακές τηλεοπτικές εκπομπές (γραμμικές υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων) όσο και τις κατά παραγγελία (μη γραμμικές) υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, που απευθύνονται στο ευρύ κοινό με ενημερωτικό, ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό στόχο. Ειδικά για τη διαφήμιση, όπως σημειώνεται στο minpress, «Εισάγεται ο νέος όρος ʽʽοπτικοακουστική εμπορική ανακοίνωσηʼʼ, μια ευρεία έννοια που περιλαμβάνει την τηλεοπτική διαφήμιση, χορηγία, τηλεπώληση και τοποθέτηση προϊόντων». Μεταξύ άλλων καταργείται το ημερήσιο και διατηρείται το ωριαίο όριο μετάδοσης διαφημίσεων, ώστε να αποτραπεί η αύξηση της συνολικής ποσότητας διαφήμισης. Το νέο στοιχείο είναι πως εισάγονται οι όροι «συγκεκαλυμμένη οπτικοακουστική εμπορική ανακοίνωση» και «τοποθέτηση προϊόντων» για την εμφανή χρησιμοποίηση ενός προϊόντος συγκεκριμένης μάρκας κατά τη διάρκεια προγράμματος. Για την εναρμόνιση της ελληνικής ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας έχει ήδη συσταθεί ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή συγκροτούμενη από εκπροσώπους του υπουργείου Μεταφορών, της ΕΕΤΤ, του ΕΣΡ, του ΙΟΜ, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και υπηρεσιακούς παράγοντες.


Σχολιάστε εδώ