Παράνομοι δρόμοι στις παραλίες του Κρανιδίου

Μετά τα ιδιωτικά λιμάνια που κατασκευάστηκαν κάτω από τα μάτια των αρχών (!) στην παραλία του Αγίου Αιμιλιανού, άλλο ένα κρούσμα κατάφωρης παραβίασης των νόμων και των αποφάσεων της συντεταγμένης Πολιτείας, δυστυχώς με την άδεια του ίδιου του δημάρχου Κρανιδίου, καταγγέλλουν στην εφημερίδα μας δεκάδες κάτοικοι της περιοχής. Πρόκειται για την παράνομη μετατροπή δασόδρομου σε δρόμο, κυριολεκτικά μέσα στη νύκτα και πάνω στο κύμα (φωτο 1), με ταυτόχρονη εκχέρσωση δημόσιας δασικής έκτασης (!) προκειμένου να συνδεθούν οδικά οι παραλίες Λάζων και Σαλαντίου. Η σύνδεση αυτή, όπως φημολογείται, εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια να ξαναζωντανέψει, στο όνομα της ανάπτυξης, το όνειρο της κατασκευής παραλιακού δρόμου από το Ναύπλιο στο Κρανίδι, δημιουργώντας στο διάβα του παραθαλάσσια και συνάμα άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα.

Ενδεικτικό της αυθαιρεσίας που υπήρξε εκ μέρους της δημοτικής αρχής είναι ότι μετά τον ξεσηκωμό και τις καταγγελίες φορέων και κατοίκων και με εισήγηση της δασικής υπηρεσίας, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Νίκος Αγγελόπουλος κήρυξε πάραυτα αναδασωτέο το τμήμα του δρόμου, όπου εκχερσώθηκε δασική βλάστηση. Επιπλέον, όπως καταγγέλλεται, η διάνοιξη έγινε χωρίς να υπάρχει όχι μόνο απόφαση, αλλά ούτε σχετική μελέτη και έγκριση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως ρητά ορίζουν οι νόμοι και η σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σημειώνεται ότι το ΣτΕ με την απόφασή του 4033/1998 επιτάσσει ότι κανένας δρόμος, ακόμα και κοινοτικός, δεν μπορεί να διανοιχτεί, να τροποποιηθεί ή να καταργηθεί, εάν δεν έχουν προηγηθεί διαδικασίες προέγκρισης και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Στην υπόθεση έχει εμπλακεί και η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), καθώς η απόληξη του δρόμου προς την παραλία του Σαλαντίου κατέλαβε και τμήμα δημόσιου κτήματος, το οποίο στο εγκεκριμένο από το 1970 σχέδιο πόλεως της περιοχής είναι χαρακτηρισμένο ως εγκαταστάσεις πλαζ. Μάλιστα η ΚΕΔ κατήγγειλε εγγράφως την κατάληψη της γης στον Εισαγγελέα Ναυπλίου, με παρέμβαση του οποίου σταμάτησαν οι εργασίες κατασκευής, ενώ διατάχτηκε προανάκριση, η οποία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.

Στο επίμαχο αυτό σημείο, όμως, συντελείται ακόμα μια αυθαιρεσία, καθώς ο δρόμος που ανοίχτηκε, αντί να κατευθύνεται προς την πλευρά του οριοθετημένου με την έγκριση του σχεδίου πόλεως οδικού άξονα, οδηγείται με κατεύθυνση παράλληλη του παραλιακού μετώπου, γιʼ αυτό άλλωστε και διασχίζει – καταλαμβάνει το δημόσιο κτήμα (φωτό 2).

Το γεγονός έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και από τους ιδιοκτήτες της ρυμοτομημένης γης, οι οποίοι με τη σειρά τους προετοιμάζονται για δυναμικές αντιδράσεις με ταυτόχρονα διαβήματα διαμαρτυρίας προς τον περιφερειάρχη, τον νομάρχη, αλλά και προς όλους τους δημοτικούς συμβούλους του Κρανιδίου.

Μάλιστα, ευλόγως αναρωτιούνται γιατί η δημοτική αρχή δεν κινεί τις διαδικασίες διάνοιξης του εγκεκριμένου και νόμιμου δρόμου, αλλά τον στρέφει προς την παραλία. Εκτός και εάν, όπως καταγγέλλουν, στις προθέσεις της είναι η κατασκευή δρόμου, πλάτους 20 μέτρων με νησίδα στη μέση, εφαπτόμενου του αιγιαλού και της παραλίας του Σαλαντίου, όπως είχε επιχειρηθεί στο παρελθόν μέσα από την αναθεώρηση του σχεδίου, αλλά η προσπάθεια σκόνταψε εν τη γενέσει της στο ΣτΕ.

Αξιοσημείωτο, τέλος, είναι ότι το έργο της κατασκευής του παράνομου δρόμου Λάζες – Σαλάντι έχει καταχωρηθεί στα επίσημα «κιτάπια» της δημαρχικής επιτροπής Κρανιδίου ως δωρεά της εταιρείας ΜΕΛΦΑ ΑΕ η οποία ανεγείρει συγκρότημα πολυτελών κατοικιών σε παρακείμενη του σχεδίου πόλεως έκταση 700 και πλέον στρεμμάτων, η οποία μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο εντάχτηκε σε καθεστώς ρυθμιζόμενης πολεοδομικής οργάνωσης (ΠΕΡΠΟ).


Σχολιάστε εδώ