Ο ΟΛΠ απαντά
Σχετικά με τα όσα αναφέραμε την περασμένη Κυριακή για επιβάρυνση του Πειραιά από την αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο ΣΕΜΠΟ μετά τη συμφωνία του ΟΛΠ με την COSCO, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Ν. Αναστασόπουλος μας έστειλε επιστολή στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνει:
«Αναφορικά με το εν θέματι άρθρο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση της διακίνησης Ε/Κ στο λιμάνι δεν θα επιβαρύνει το οδικό δίκτυο και τους δήμους, καθώς η αύξηση αυτή θα προέλθει από φορτία μεταφόρτωσης. Φορτία δηλαδή που έρχονται με πλοία, εναποτίθενται στο ΣΕΜΠΟ και φεύγουν πάλι με πλοία, καθώς έχουν τελικό προορισμό τρίτες χώρες, χωρίς να εισέλθουν στην εθνική επικράτεια. Συνεπώς η κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ και η αύξηση των λιμενικών υποδομών δεν αυξάνει την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού δικτύου και του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εντός του 2009, θα έχει ολοκληρωθεί και η σιδηροδρομική σύνδεση του ΣΕΜΠΟ, συμβάλλοντας περαιτέρω στην αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου.
Πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει να υπογραμμισθεί ότι σύμφωνα με τη διακήρυξη και την προς υπογραφή Σύμβαση Παραχώρησης θα κατασκευαστεί μόνο το μισό μέρος του Προβλήτα ΙΙΙ – Φάση Α. Το έργο έλαβε έγκριση από τις αρμόδιες Αρχές, αφού πρώτα εκπονήθηκε, ελέγχθηκε και εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)».
Σ.σ.: Δεν αντιλέγουμε στα όσα αναφέρει ο κ. Αναστασόπουλος, αλλά πιστεύουμε πως σ’ έναν συγκεκριμένο χώρο, όπως είναι η ράδα του Πειραιά και το ΣΕΜΠΟ, διακινούνται 12.000-14.000 πλοία τον χρόνο και η επιβάρυνση δεν θα προέρχεται μόνο από τις νταλίκες που πιθανόν θα μεταφέρουν κάποια από τα εμπορεύματα. Υπάρχει επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα από την καύση του πετρελαίου, επιβάρυνση στη θάλασσα εξαιτίας της πυκνής κυκλοφορίας των πλοίων σε περιορισμένο χώρο κ.λπ. Αυτήν την επιβάρυνση ποιος θα την… εισπράξει; Οι κατοικούντες στα βόρεια προάστια κυβερνητικοί παράγοντες ή οι… Κινέζοι της COSCO; Οπότε θα υπάρχει επιβάρυνση κι ας μη γελιόμαστε.