«Μποέμ» του Πουτσίνι, από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Παρακολουθήσαμε την Πέμπτη 16/10 την πασίγνωστη όπερα «Μποέμ» με θέμα την μποέμικη ζωή στο Παρίσι του 1830, εναρκτήρια παραγωγή για την ΕΛΣ της φετινής καλλιτεχνικής περιόδου, αν και επανάληψη από την περσινή σεζόν. Η σκηνοθεσία είναι του Γκράχαμ Βικ, μοντέρνα, τοποθετημένη στο σήμερα, στην οποία αναφερθήκαμε εκτενώς σε περσινό άρθρο, αλλά και φέτος μας ενόχλησε το πόσο αλλοίωσε τον διαχρονικό χαρακτήρα του έργου και σε κάποια σημεία το πόσο ασυμβίβαστη ήταν με το λιμπρέτο. Στον ρόλο της Μιμής, η σοπράνο Έλενα Κελεσίδη για άλλη μια φορά διέπρεψε και μας μάγεψε με το μεστό τραγούδι της, γεμάτο συναίσθημα και αμεσότητα. Στον ρόλο του Ροντόλφο, ο ισπανός τενόρος Ατάλλα Αϋάν μας εξέπληξε ευχάριστα και παρά το νεαρό της ηλικίας του ξεχώρισε τόσο για το ηχόχρωμά του όσο και για την τραγουδιστική ευελιξία του και την πιστή ερμηνεία του στο μουσικό κείμενο. Στο ρόλο του Μαρτσέλλο ο βαρύτονος Κύρος Πατσαλίδης με τη ζεστή φωνή του ερμήνευσε πάλι δίνοντας τον καλύτερο εαυτό του. Στον ρόλο της Μουζέττας η σοπράνο Λουκία Σπανάκη διεκπεραίωσε άρτια το μουσικό κείμενο με τη λαμπερή φωνή της και το αβίαστο τραγούδι της. Αξιοπρεπείς οι ερμηνείες των Άκη Λαλούση (Σωνάρ) και Τάσου Αποστόλου (Κολλίνε) αν και σε μερικά σημεία του έργου διακρίναμε και στους δύο τονική αστάθεια. Συνολικά ξεχώρισαν οι υποκριτικές ικανότητες των πρωταγωνιστών, αναπάντεχο στην όπερα. Η χορωδία απέδωσε ικανοποιητικά υπό τη διεύθυνση του Νίκου Βασιλείου. Παρ’ όλα αυτά, την παράσταση «έκλεψε» η μουσική διεύθυνση του έμπειρου αρχιμουσικού Λουκά Καρυτινού, που για άλλη μια φορά μας συνεπήρε και μας οδήγησε στα ουράνια, εξυμνώντας με τον καλύτερο τρόπο αυτό το θεόπνευστο έργο του Πουτσίνι. Επίσης δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε, όπως και σε προηγούμενα άρθρα μας, στην ταλαιπωρία που υπέστη το κοινό του Β΄ εξώστη και στην αναστάτωση που βιώσαμε για το τεχνικό πρόβλημα που, όπως ενημερωθήκαμε, προέκυψε στην προβολή της μετάφρασης – «υπέρτιτλων» κατά τη διάρκεια του έργου, κάτι που προκάλεσε η απρόβλεπτη και ασύμβατη ανακαίνιση του θεάτρου από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ Στέφανο Λαζαρίδη πριν από δύο χρόνια και ακόμα αναμένουμε για την επίλυσή του. Ευχόμαστε να επιλυθεί σύντομα και το κοινό να μη διαμαρτύρεται καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης ζητώντας τα λεφτά του πίσω.