Επιβάλατε ποινικές ρήτρες και πρόστιμα, κύριε Φώλια;

Όμως θα του πούμε ευθέως ότι το «ΠΑΡΟΝ» δεν είναι κανενός συνήγορος, ούτε ποτέ του ζητήσαμε τίποτα ούτε καν έχουμε ποτέ μιλήσει μαζί του στο τηλέφωνο και ασφαλώς κρίνει εξ ιδίων, αφού υποστηρίζοντας και προβάλλοντας τα επιχειρήματα των εργολάβων (της ΕΠΑ και των ξένων που τη διοικούν) μεταβάλλεται σε συνήγορό τους, κόντρα στα συμφέροντα του Δημοσίου.

Επανερχόμαστε λοιπόν και θέτουμε ευθέως τα ερωτήματα, κύριε Φώλια, και αφήστε τις υπεκφυγές. Απαντήστε ξεκάθαρα:

1. Επιβάλατε, ναι ή όχι, τις ποινικές ρήτρες που ασφαλώς προβλέπει η σύμβαση για την κατασκευή των 2.000 χλμ. ως το 2008, όπως έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως; Αν δεν επιβάλατε ποινικές ρήτρες, αυτό πώς λέγεται, κύριε υπουργέ; Χάρη,

ιδιαίτερη, ευνοϊκή μεταχείριση ή πώς αλλιώς; Αφήνουμε σ’ εσάς τον χαρακτηρισμό…

2. Για την καθυστέρηση, πέραν της ποινικής ρήτρας, επιβάλατε πρόστιμα, όπως σε κάθε άλλον έλληνα πολίτη που αναλαμβάνει με διαγωνισμό έργο από το υπουργείο σας (κρατικές προμήθειες) και η υπηρεσία του επιβάλλει πρόστιμα για καθυστερήσεις και προχωρεί σε κατάπτωση εγγυητικών αν δεν εκτελέσει το έργο που έχει αναλάβει;

3. Γιατί δεν προχωρήσατε σε κατάπτωση των εγγυητικών, κύριε Φώλια, από τη στιγμή που το ΕΝΑ ΤΕΤΑΡΤΟ του έργου δεν θα το έχει κατασκευάσει μέχρι τέλος του χρόνου (εμείς εκτιμούμε ότι το ανεκτέλεστο, που δεν θα έχει παραληφθεί, θα είναι πολύ παραπάνω από τα 500 χλμ. Και εδώ είμαστε και σε δύο μήνες θα έχουμε τα γεγονότα που θα αποδεικνύουν ποιος σήμερα ψεύδεται…);

4. Να δεχθούμε τον ισχυρισμό σας ότι θα κατασκευάσει η ΕΠΑ (λέγε με Shell και Duke Energy) τα 500 χλμ. μέσα στο 2009, χωρίς να πάρει την επιδότηση και ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ τιμές, με βάση τον πίνακα αναθεώρησης, όπως γίνεται με τις άλλες εργολαβίες, για έργο όμως μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει η σύμβαση. Από πού βγαίνει αυτό; Γιατί δεν το καταγράψατε στην απόφασή σας που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ; Ποιος ο λόγος που (απλώς) το παραλείψατε; Δεν λέμε τίποτε περισσότερο. Περιμένουμε το έγγραφο με το οποίο δεσμεύθηκε η ΕΠΑ… Λέτε στην απάντησή σας ότι η ΕΠΑ Αττικής δεσμεύεται… ρητά να ολοκληρώσει μέσα στο 2009 τα 2.000 χλμ. Κατ’ αρχάς γιατί μιλάει για 2.000 χλμ. και όχι για τα 500 υπόλοιπα; Μήπως υποκρύπτεται η παραδοχή ότι δεν θα είναι ούτε τα 1.500 χλμ. έτοιμα και παραδοτέα την 31/12/2008; Αν και αυτό παραδέχεστε, ότι μέχρι τώρα έχουν παραλειφθεί μόνο 993,2 χλμ. Τώρα αν σε 2 μήνες θα κατασκευαστούν τα άλλα 507 χλμ. μόνο η… Πυθία μπορεί να ξέρει. Και μην ξεχνάτε, κύριε Φώλια, ότι άλλο κατασκευή κι άλλο παραλαβή… Για να συνεννοούμαστε. Και επίσης από πότε κάποιος δεσμεύεται με επιστολή του; Καινοφανές είναι αυτό, κύριε υπουργέ, αφού δεν το προβλέπει πουθενά κανένας νόμος.

5. Πόσα θα χάσει το Δημόσιο από τα 500 χλμ. λιγότερα που θα έχει στη διάθεσή του από την 1/1/2009 και πόσο θα χάσουν οι καταναλωτές, οι πολίτες που θα είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν μ’ αυτά τα 500 χλμ. και να πάρουν ενέργεια φθηνότερη, όπως λέτε ότι θα είναι η τιμή του φυσικού αερίου, από το ρεύμα; Αυτή δεν είναι ΖΗΜΙΑ για όλους εκτός της ΕΠΑ (Shell κ.λπ.); Επομένως ποιος παίρνει δώρο; Όχι φυσικά το Δημόσιο και οι πολίτες.

6. Αφού παραδέχεστε, ομολογείτε, αυτό που γράψαμε, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το αίτημα που υποβάλατε για παράταση προς χάριν της ΕΠΑ (λέγε με Shell κ.λπ.), γιατί προχωρήσατε; Η χώρα, η Ελλάδα, δεν χάνει πόρους από την ΕΕ; Και

7. Λέτε σε αρκετά σημεία της επιστολής σας ότι όλα όσα γράψαμε είναι ανακρίβειες και δεν στέλνετε σ’ εμάς τα σχετικά έγγραφα, αλλά θα τα καταθέσετε στη Βουλή (γύρευε το πότε). Γιατί δεν το κάνετε τώρα με μια ανακοίνωσή σας, η οποία θα έσβηνε κάθε σκιά. Γιατί τα κρύβετε, κύριε Φώλια; Πείτε τον λόγο και αφήστε το καταφρονητικό ύφος -και πάλι, κύριε Καραμανλή, να τον χαίρεστε- γράφοντας ότι «θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων και όχι σ’ εσάς»! (Δηλαδή εμείς δεν είμαστε Έλληνες; Και αυτός είναι ο σεβασμός σας στην ελευθεροτυπία; Πρόκειται για αυταρχισμό στον οποίο καταφεύγουν εκείνοι που δεν έχουν δίκιο και πειστικά επιχειρήματα ή είναι σε πανικό).

Σας διαψεύδει ο γραμματέας σας

Το ποιος πάντως λέει ανακρίβειες, κύριε Φώλια, και ανακρίβειες εν γνώσει του, προκύπτει από επίσημα έγγραφα του υπουργείου σας. Ο ειδικός γραμματέας σας για να αποσπάσει την παράταση από την

ΕΕ γράφει ότι φταίνε οι φωτιές και ότι δεν είχαν προσωπικό και μηχανήματα οι εργολάβοι, ενώ εσείς στην απάντησή σας μας είπατε ότι έφταιγαν οι… Ολυμπιακοί Αγώνες, που έγιναν πριν από ΤΕΣΣΕΡΑ χρόνια! Διαλέξτε τι από τα δύο ισχύει και ποιος από τους δύο λέει ψέματα…

Αυτά και ας δούμε τι ακριβώς δικαιολογίες προβάλλει στην απάντησή του ο κύριος υπουργός Ανάπτυξης που δεν υπάρχει πολίτης να πιστεύει ότι τον προστατεύει από τα ληστρικά συμφέροντα της αγοράς!

Λόγια χωρίς στοιχεία

«Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους νέες αιτιάσεις που φιλοξενήσατε στο φύλλο της 5ης Οκτωβρίου, θα ήθελα, συμπληρώνοντας την προηγούμενη επιστολή μου, η οποία, όπως αναφέρω και ανωτέρω, απαντά σε κάθε μια εκ των αβάσιμων και αναληθών αιτιάσεων του από 21.9.08 δημοσιεύματός σας, να επισημάνω τα εξής:

Εν πρώτοις, είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ο συντάκτης αναγνωρίζει πως η ΕΠΑ Αττικής δεν ταυτίζεται με την εταιρία Shell (σημ. «Π»: Προφανώς δεν διαβάσατε σωστά ή δεν καταλαβαίνετε τι διαβάζετε…), όπως είχε εσφαλμένα αναφερθεί. Επί της ουσίας του ζητήματος, η εφημερίδα προσχηματικά επαναλαμβάνει τα περί ʽʽωφέλειας των ξένων ύψους 90.000.000?ʼʼ. Κατόπιν τούτου, σας καλώ να διαβάσετε για ακόμη μια φορά προσεκτικά την επιστολή μου, ώστε να κατανοήσετε πώς καταβάλλεται η κρατική επιχορήγηση στην ΕΠΑ Αττικής (και στις λοιπές υφιστάμενες Εταιρίες Παροχής Αερίου).

Επαναλαμβάνω ότι ο ισχυρισμός σας περί «μείωσης του ποσού που θα έπαιρνε η ΕΠΑ Αττικής για την κατασκευή των 2.000 χιλιομέτρων» είναι εξ αρχής εσφαλμένος. Η ΕΠΑ Αττικής λαμβάνει επιχορήγηση από το ελληνικό δημόσιο σε ποσοστό σαράντα τρία τοις εκατό (43%) μόνο για έργο που κατασκευάζει και πιστοποιείται.

Επαναλαμβάνω: Μόνο για το έργο που κατασκευάζει και πιστοποιείται.

Επαναλαμβάνω εκ νέου: Μόνο για το έργο που κατασκευάζει και πιστοποιείται.

Δεν θα λάβει δηλαδή καμία απολύτως χρηματοδότηση για χιλιόμετρα που δεν θα έχουν ολοκληρωθεί έως την 31η Δεκεμβρίου του 2008, ημερομηνία λήξης του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης της περιόδου 2000-2006.

Επιπλέον, για τα 500 χιλιόμετρα που η ΕΠΑ Αττικής θα κατασκευάσει εντός του 2009 επίσης δεν θα λάβει καμία απολύτως επιδότηση.

Ως εκ τούτου, το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί στην ΕΠΑ Αττικής ως κρατική επιχορήγηση, εξαιτίας της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του έργου, θα είναι στην πραγματικότητα μικρότερο από το ποσό που θα εισέπραττε εάν τα 2.000 χιλιόμετρα ολοκληρώνονταν εντός του αρχικώς προδιαγεγραμμένου χρονικού ορίζοντα, ήτοι έως το τέλος του 2008.

Κατά συνέπεια η ΕΠΑ Αττικής οπωσδήποτε δεν ωφελείται από την χρονική αυτή παράταση που εδόθη για την ολοκλήρωση των 2.000 χιλιομέτρων καθώς καλείται να ολοκληρώσει το υπολειπόμενο έργο αποκλειστικά με ίδιους πόρους, δηλαδή χωρίς κρατική επιχορήγηση.

Όπως ήδη υπογραμμίστηκε, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων -και όχι σε εσάς- οι από 24.3.2008 και 7.8.2008 επιστολές της ΕΠΑ Αττικής με τις οποίες η εταιρία ρητώς αναλάμβανε τη δέσμευση για την κατασκευή των υπολειπόμενων 500 χιλιομέτρων εντός του 2009 χωρίς καμιά κρατική επιδότηση καθώς και κάθε άλλο έγγραφο στο οποίο αναφέρομαι στην παρούσα επιστολή μου.

Στο αποπροσανατολιστικό δημοσίευμά σας ρωτάτε «ποιος θα πληρώσει αυτά που θα χάσει το Δημόσιο από τη μη κατασκευή και των 2.000 χιλιομέτρων μέχρι το τέλος του χρόνου»:

Η απάντηση είναι ότι το Δημόσιο δεν θα χάσει τίποτα από τη μη κατασκευή των 2.000 χιλιομέτρων μέχρι το τέλος του 2008. Θα ήταν ευκταίο να είχαν ολοκληρωθεί τα χιλιόμετρα αυτά και άρα περισσότεροι συμπολίτες μας και επιχειρήσεις να είχαν συνδεθεί με το δίκτυο του φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του 2008, ωστόσο για λόγους ανωτέρας βίας τούτο δεν κατέστη εφικτό.

Ποινικές ρήτρες για τη μη κατασκευή μέρους του έργου δεν προβλέπονταν στην Άδεια Διανομής της ΕΠΑ Αττικής (Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθ. Δ1/18887 της 13.11.2001). Στο άρθρο 5 της Άδειας αυτής, προβλέπεται η δυνατότητα ανάκλησής της σε περίπτωση κατά την οποία ο Αδειούχος δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που αυτή θέτει. Ωστόσο, στο άρθρο 7.2 της ίδιας Άδειας ορίζεται ότι «σε περίπτωση συνδρομής λόγων ανωτέρας βίας οι οποίοι εμποδίζουν ή καθυστερούν τη συμμόρφωση του Αδειούχου με τους όρους της αδείας, δεν θα θεωρείται ότι ο τελευταίος έχει παραβεί διάταξη της παρούσας Αδείας».

Σημειώνεται ότι ακόμη και αν ήταν, νομικά και επιχειρησιακά, δυνατό να ανακληθεί η άδεια της ΕΠΑ Αττικής, τούτο θα είχε ως συνέπεια την ανάγκη προκήρυξης νέου διεθνούς διαγωνισμού και επομένως, την αναστολή κάθε εργασίας επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου στην Αττική για τουλάχιστον ένα έτος. Υπογραμμίζεται δε, ότι για την τροποποίηση της άδειας της ΕΠΑ Αττικής ακολουθήθηκε η διαδικασία που ορίζει το άρθρο 8 της Άδειας Διανομής, το οποίο δεν προϋποθέτει γνωμοδότηση της ΡΑΕ, όπως, αναληθώς, αναφέρετε στο δημοσίευμά σας.

Σημειώνεται επίσης, ότι, ήδη, με την από 31.12.2007 επιστολή μου, είχα απευθύνει σύσταση στην ΕΠΑ Αττικής εφιστώντας την προσοχή της στην ανάγκη επίσπευσης των εργασιών με στόχο τη μέγιστη δυνατή περαιτέρω επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου χαμηλής πίεσης. Τούτο δε έγινε για πρώτη φορά, παρά το γεγονός ότι οι ενδιάμεσοι στόχοι που έθετε η άδεια διανομής της ΕΠΑ Αττικής στην Υπουργική Απόφαση Δ1/18887/06.11.2001, ουδέποτε τηρήθηκαν από την εταιρία, λόγω των καθυστερήσεων που σημείωσαν τα έργα ανάπτυξης του δικτύου.

Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται σαφώς από την αρχική μορφή του τροποποιηθέντος παραρτήματος της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης, ο Αδειούχος είχε αρχικώς την υποχρέωση να κατασκευάσει 900 χιλιόμετρα δικτύου χαμηλής πίεσης έως το τέλος του 2004, 1.500 χιλιόμετρα δικτύου έως το τέλος του 2006 και 2.000 χιλιόμετρα δικτύου έως το τέλος του 2008.

Με την ως άνω επιστολή μου έθεσα -για πρώτη φορά- την εταιρία προ των ευθυνών της και, ως αποτέλεσμα τούτου, η τελευταία ανέλαβε τη δέσμευση να ολοκληρώσει το έργο των 2.000 χιλιομέτρων με παράταση ενός έτους, ήτοι έως τις 31.12.2009, χωρίς, επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά, χωρίς καμιά κρατική επιχορήγηση για το τμήμα του έργου που θα κατασκευάσει εντός του 2009.

Η τροποποιητική Υπουργική Απόφαση της 28ης Αυγούστου περιλαμβάνει στα «έχοντας υπόψη» μεταξύ άλλων και την από 24.3.2008 επιστολή της ΕΠΑ Αττικής με την οποία η εταιρία αιτήθηκε παράταση για ένα έτος της υποχρέωσης για κατασκευή 2.000 χιλιομέτρων δικτύου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 της Άδειας Διανομής (βλ. ανωτέρω). Τόσο με την επιστολή της αυτή, όσο και με νέα, από 7.8.2008, επιστολή της, η ΕΠΑ Αττικής δεσμεύτηκε ρητά να ολοκληρώσει τα 2.000 χιλιόμετρα έως το τέλος του 2009.

Σχετικά με την επικαλούμενη επιστολή του Ειδικού Γραμματέα για την Ανταγωνιστικότητα, από το δημοσίευμά σας προκύπτει αβίαστα ότι η «έρευνά» σας, ελλιπής ή κατευθυνόμενη, οδήγησε σε αβάσιμα συμπεράσματα.

Σε όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου ουδεμία διαφοροποίηση υπήρξε μεταξύ εμού και του Ειδικού Γραμματέα για την Ανταγωνιστικότητα. Σχετικά με τους λόγους καθυστέρησης της ανάπτυξης του δικτύου τόσο οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης όσο και η Ειδική Γραμματεία για την Ανταγωνιστικότητα συμφωνούν απόλυτα.

Αυτό επιβεβαιώνεται άλλωστε και από τα έγγραφα που απέστειλαν προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Ειδικός Γραμματέας (αριθμός πρωτοκόλλου 2359/Β1/892/3-3-2008) αλλά και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης (αριθμός πρωτοκόλλου 106/5.5.2008). Με τα εν λόγω έγγραφα ζητήθηκε (Μάρτιος και Μάιος 2008) η παράταση της υλοποίησης κατά ένα έτος, ήτοι έως 31.12.2009, των έργων του άξονα προτεραιότητας υπ’ αριθ. 7 του ΕΠΑΝ 2000-2006 στα οποία περιλαμβάνεται και το έργο της ΕΠΑ Αττικής, λόγω των προκληθεισών πυρκαγιών το καλοκαίρι του 2007 κατ’ ακολουθίαν της επίκλησης παρόμοιας αιτιολόγησης που είχε δοθεί στην Ε.Ε. για άλλα Προγράμματα και έργα του Γ΄ ΚΠΣ.

Το αίτημα παράτασης του άξονα 7, υπεβλήθη στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διότι οι πυρκαγιές επηρέασαν πράγματι το έργο της ΕΠΑ Αττικής τόσον άμεσα (στην Περιφέρεια Αττικής) όσο και έμμεσα (λόγω της έκτακτης κινητοποίησης των αναδόχων της ΕΠΑ Αττικής σε επείγοντα έργα αποκατάστασης στους τόπους καταστροφής). Αυτό επιβεβαιώνεται από την αλληλογραφία που είχε η ΕΠΑ Αττικής τόσον με τους αναδόχους των έργων όσο και με τις εμπλεκόμενες δημόσιες υπηρεσίες και την οποία μας κοινοποίησε, προκειμένου να στηρίξει το αίτημα παράτασης που μας υπέβαλε με την από 24.3.2008 επιστολή της.

Παράλληλα, η ενδεχόμενη παράταση του άξονα 7 του ΕΠΑΝ θα προσέφερε επιπλέον διασφάλιση της πλήρους απορρόφησης των πόρων του προγράμματος στο κλείσιμο του προγράμματος (31.12.2008), κάτι το οποίο δεν ήταν απολύτως προφανές στις αρχές του 2008, όπως συμβαίνει σε όλα τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΚΠΣ 2000-2006 .

Ωστόσο, η απάντηση των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο αίτημα αυτό ήταν αρνητική.

Πάντως, σε περίπτωση κατά την οποία η Ε.Ε. συμφωνούσε στην χορήγηση παράτασης και μόνον τότε, θα ήταν δυνατή η συγχρηματοδότηση από το ΕΠΑΝ 2000-2006 μέρους ή του συνόλου των χιλιομέτρων που θα κατασκευασθούν εντός του 2009 και αυτό, υπό τη μόνη προϋπόθεση ότι το ΕΠΑΝ 2000-2006 θα διέθετε αναπορρόφητους πόρους μετά την 31η Δεκεμβρίου 2008.

Σε ότι αφορά στα επιπλέον ερωτήματα που θέσατε σας απαντώ ως ακολούθως:

1) Κατ’ αρχήν επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι καμία εταιρία με την επωνυμία «Franche de gas» δεν συμμετείχε στο διεθνή διαγωνισμό νια την επιλογή αναδόχου – παραχωρησιούχου για την ΕΠΑ Αττικής. Προφανώς αναφέρεστε στην εταιρία «Gaz de France». Θα ήθελα να επισημάνω επίσης ότι δημιουργεί εύλογες απορίες η πρόθεση της εφημερίδας σας, προκειμένου να υποστηρίζει τους αβάσιμους ισχυρισμούς της, να αναλαμβάνει ρόλο νομικού συμβούλου των συμμετεχόντων στον εν λόγω διεθνή διαγωνισμό.

Σε κάθε περίπτωση, θα ήθελα να τονίσω ότι τόσο κατά τη διεξαγωγή του διεθνούς διαγωνισμού όσο και κατά την εκτέλεση της σύμβασης, τηρήθηκαν πλήρως η αρχή της ίσης μεταχείρισης των συμμετεχόντων καθώς και η αρχή της διαφάνειας. Και αυτό οφείλω να το αναγνωρίσω υπέρ όλων όσων είχαν, κατά το παρελθόν, τη σχετική πολιτική και διοικητική ευθύνη. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει ο οιοσδήποτε, ενδιαφέρεται, ακόμη και εκείνοι οι οποίοι ζήτησαν πρόσφατα από την Εταιρεία Διανομής Αερίου (θυγατρική κατά 100% της ΔΕΠΑ, κάτοχος του 51% της ΕΠΑ Αττικής), φωτοτυπημένα αντίγραφα του διεθνούς διαγωνισμού.

Επιπλέον, η διαδικασία τροποποίησης της Άδειας Διανομής που ακολουθήθηκε, προδιαγράφεται ρητώς στην Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθ. Δ1/18887 του 2001. Εξάλλου, η συνδρομή ανωτέρας βίας συνιστά – όπως σαφώς προβλέπεται και στην άδεια διανομής της ΕΠΑ Αττικής – θεμιτό λόγο μη συμμόρφωσης με όρο της άδειας.

2) Σχετικά με την τυχόν επιστροφή όλων των επιδοτήσεων στην Ε.Ε. λόγω της μείωσης του φυσικού αντικειμένου του έργου, θα ήθελα να σημειώσω τα εξής: η Ε.Ε. όπως προανέφερα, δεν έχει και ούτε πρόκειται να συγχρηματοδοτήσει τα αρχικώς προγραμματισθέντα 2.000 χιλιόμετρα αλλά μόνο αυτά που θα έχουν πιστοποιηθεί από προβλεπόμενο ειδικό όργανο ελέγχου και θα έχουν καταχωρηθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΚΠΣ την 31η Δεκεμβρίου 2008.

Η μείωση επομένως του φυσικού αντικειμένου είναι απόλυτα δυνατή και επιτρεπτή από τους Κοινοτικούς Κανονισμούς, με μόνο περιορισμό τη λειτουργικότητα του έργου, που θα έχει εκτελεσθεί μέχρι 31/12/2008. Η Ε.Ε. δεν έχει, ούτε πρόκειται να επιβαρυνθεί με καμία πρόσθετη δαπάνη πέραν αυτών που έχει καταβάλει έως σήμερα ή θα καταβάλει έως 31.12.2008 το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο αποδεσμεύει την αναλογούσα επιχορήγηση μόνο εφόσον το εκτελεσθέν έργο πιστοποιηθεί από το αρμόδιο, όπως προαναφέρθηκε, όργανο ελέγχου.

3) Η ΔΕΠΑ κατέχει το 100% των μετοχών της Εταιρείας Διανομής Αερίου (ΕΔΑ Α.Ε.), η οποία, με τη σειρά της, κατέχει το 51% των μετοχών κάθε ΕΠΑ (Αττικής, Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας). Η διοίκηση των ΕΠΑ ανήκει αποκλειστικά στον ιδιώτη επενδυτή, κάτοχο του υπολοίπου 49%. Η ενημέρωση των μετόχων πραγματοποιείται με ευθύνη της διοίκησης της εταιρείας μέσω των διαδικασιών που προβλέπονται από το καταστατικό και τη σύμβαση των μετόχων. Το θέμα του αιτήματος παράτασης της ΕΠΑ προς το Υπουργείο Ανάπτυξης είχε συζητηθεί πολλές φορές στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΑ στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι και της ΕΔΑ και της ΔΕΠΑ. Επομένως, κάθε ισχυρισμός περί του αντιθέτου είναι αβάσιμος και αναληθής.

4) Αναφορικά με την ενημέρωση της ΡΑΕ, η τροποποίηση όρου της Άδειας Διανομής της ΕΠΑ Αττικής δεν προϋποθέτει γνωμοδότηση της ΡΑΕ, με εξαίρεση την τροποποίηση τιμολογίων κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8.

Τέλος, σχετικά με την πορεία του φυσικού αντικειμένου του έργου της ΕΠΑ Αττικής, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι, κατά δήλωση της ΕΠΑ Αττικής, έχουν, έως 30/9/2008, κατασκευασθεί 1.380,21 χιλιόμετρα δικτύου φυσικού αερίου χαμηλής πίεσης, εκ των οποίων έχουν ήδη παραληφθεί από την Εταιρεία Διανομής Αττικής τα 993,2 χιλιόμετρα. Στο φυσικό αντικείμενο που έχει πιστοποιηθεί περιλαμβάνονται 15.742 συνδέσεις, 23.024 παροχές και 140 σταθμοί μείωσης.

Το 2008 έχουν κατασκευασθεί 300,21 χιλιόμετρα και, έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να κατασκευασθούν 120 επιπλέον χιλιόμετρα,

Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή το ανυπόγραφο (για τρίτη συνεχόμενη φορά) άρθρο σας:

α) βρίθει ανακριβειών και ανυπόστατων υποθέσεων,

β) περιλαμβάνει συκοφαντικούς ισχυρισμούς οι οποίοι συνιστούν ευθεία επίθεση στην προσωπικότητα και την ακεραιότητά μου, παρ’ όλο που η εφημερίδα σας, έπειτα από την πρώτη επιστολή μου τελεί σαφώς σε γνώση του ψεύδους των ισχυρισμών της,

γ) περιλαμβάνει υβριστικές και δυσφημιστικά συκοφαντικές αναφορές στο πρόσωπό μου, θέτοντας εν αμφιβόλω, τόσο την προσωπική μου τιμή και αξιοπρέπεια, όσο και το πολιτικό μου κύρος, όπως ενδεικτικά: «…σκανδαλώδη μείωση…», «ο Υπουργός Ανάπτυξης κρύβει χαρτιά…», «μεθοδεύσεις», «δεν είστε ειλικρινής κύριε Φώλια», «…αν υπηρετείτε την αλήθεια…», «κρυψίνοια» αλλά και περιπαικτικά σχόλια όπως «…απαντώντας υποτίθεται…»

σας καλώ, για τελευταία φορά, να ανακαλέσετε άμεσα με αυτοτελή ανακοίνωση στην Εφημερίδα «Το Παρόν της Κυριακής» τις ανακρίβειες, τους συκοφαντικούς ισχυρισμούς και τις υβριστικές αναφορές σας και να προβείτε σε διορθωτικό δημοσίευμα, καταχωρώντας αυτούσια την παρούσα επιστολή στην επόμενη έκδοση της Εφημερίδα σας και σε θέση αντίστοιχη, καθώς και με όμοια στοιχεία, σύμφωνα με το νόμο περί Τύπου με εκείνη του δημοσιεύματος (σελίδες 1 και 10).

Χρήστος Φώλιας

Τι προβλέπει ο νόμος

που ξεχνάει ο κ. Φώλιας

Φυσικά και δεν είναι έτσι όπως τα λέει ο κ. υπουργός. Και εξηγούμαι:

Α. Ισχυρίζεται ότι η παράταση έγινε για καθυστερήσεις που οφείλονται σε ανωτέρα βία που επικαλέστηκε η εταιρεία!

Δηλαδή οι λόγοι ανωτέρας βίας για τις καθυστερήσεις της ΕΠΑ Αττικής τους οποίους απέρριψαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ έγιναν δεκτοί από τον υπουργό Ανάπτυξης;

Ας δούμε όμως τι αναφέρουν και οι σχετικές διατάξεις της άδειας διανομής φυσικού αερίου στο σχετικό άρθρο 7.2.3.

«7.2.3. Ο Αδειούχος υποχρεούται να γνωστοποιεί στην Αρχή, το συντομότερο δυνατό αφ’ ότου έλαβε γνώση οποιουδήποτε τέτοιου γεγονότος ή περιστατικού, που μνημονεύονται στα Άρθρα 7.2.1. και 7.2.2. (λόγω ανωτέρας βίας) εξαιτίας του οποίου παρεμποδίζεται καθυστερεί στην εμπρόθεσμη εκπλήρωση των υποχρεώσεων του που προβλέπονται στην παρούσα Άδεια, παρέχοντας πλήρη στοιχεία αυτού του γεγονότος».

Ελπίζουμε ότι ο υπουργός Ανάπτυξης καταλαβαίνει πως το συντομότερο δυνατό που αναφέρει το σχετικό άρθρο της άδειας δεν είναι ούτε η 4ετία από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων -όπως θρασύτατα ανέφερε στην πρώτη απάντησή του- αλλά ούτε και το 7μηνο που μεσολάβησε από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2007.

Επομένως πού βασίζεται η επίκληση των λόγων ανωτέρας βίας για την καθυστέρηση υλοποίησης των έργων αφού με βάση τ’ ανωτέρω δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτει η άδεια;

Β. Θα μας γνωρίσει ο υπουργός Ανάπτυξης ποιο ήταν το πραγματικό αίτημα της ΕΠΑ Αττικής; Στη δεύτερη απάντηση του αναφέρει ότι με την από 24.3.2008 επιστολή της -την οποία, επικαλείται και στην τροποποιητική του απόφαση- η ΕΠΑ Αττικής αιτήθηκε παράταση για ένα έτος της υποχρέωσης για κατασκευή 2.000 χιλιομέτρων δικτύου.

Από πού προκύπτει και πότε η ΕΠΑ Αττικής υπέβαλε αίτημα για περικοπή 500 χιλιομέτρων;

Γ. Στο δημοσίευμά μας της 5ης Οκτωβρίου γράφαμε ότι ρωτήσαμε τη ΔΕΠΑ, της οποίας θυγατρική εταιρεία είναι η ΕΠΑ Αττικής, και μάθαμε ότι δεν ήταν ενημερωμένη για την μείωση κατά 500 χιλιόμετρα της κατασκευής του δικτύου. Στην απάντησή του ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρει για το θέμα αυτό ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΑ Αττικής συμμετέχουν εκπρόσωποι και της ΔΕΠΑ και της θυγατρικής της ΕΔΑ, οπότε, επειδή το θέμα είχε συζητηθεί πολλές φορές, θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει τους φορείς που εκπροσωπούν.

Ρωτάμε τον κ. υπουργό: Υπάρχει απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της

ΕΠΑ Αττικής με την οποία να ζητείται παράταση του χρόνου κατασκευής του δικτύου ή περικοπή του; Και ποια είναι

αυτή; Ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε την άποψη των εταιρειών ΔΕΠΑ και ΕΔΑ;

Δ. Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρει ότι η ΕΠΑ Αττικής τόσο με την από 24.3.2008 επιστολή της όσο και με νέα, από 7.8.2008 επιστολή της δεσμεύτηκε ρητά να ολοκληρώσει τα 2.000 χιλιόμετρα έως το τέλος του 2009, χωρίς καμιά κρατική επιχορήγηση για το τμήμα του έργου που θα κατασκευάσει εντός του 2009. Ξαναρωτάμε, σοβαρά, κ. υπουργέ, με επιστολές γίνονται οι δεσμεύσεις;

Δεν ρωτήσατε καν τους νομικούς σας συμβούλους; Ποια είναι η νομική άποψη του Νομικού Συμβούλου του Κράτους που εδρεύει στο υπουργείο Ανάπτυξης; Σημειώνουμε πως στο άρθρο 5 της άδειας διανομής προβλέπεται η δυνατότητα ανάκλησης από τον υπουργό Ανάπτυξη της Άδειας αν η εταιρεία, μεταξύ άλλων, έχει παραβεί επανειλημμένως και υπαιτίως ουσιώδεις όρους της Άδειας (άρθρο 5.2.4. περ. β΄) γεγονός που παραδέχεται στην απάντησή του ο υπουργός Ανάπτυξης.

Με τον όρο αυτό, όπως και ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης παραδέχεται, θα μπορούσε να ανακαλέσει την άδεια τριακονταετούς διάρκειας που είχε χορηγηθεί στην

ΕΠΑ Αττικής. Εάν η ΕΠΑ Αττικής δεν κατασκευάσει τα οφειλόμενα 500 χλμ. του δικτύου μέχρι 31.12.2009 με ποιον τρόπο θα την υποχρεώσει να τα κατασκευάσει, αφού με την τροποποίηση που έκανε δεν συμπεριέλαβε κάποιο δεσμευτικοί για την εταιρεία όρο;

Έχει καταλάβει ο υπουργός Ανάπτυξης ότι ουσιαστικά και νομικά δεν υπάρχει καμιά δέσμευση από την ΕΠΑ Αττικής για να κατασκευάσει ιδίοις εξόδοις, χωρίς καμιά κρατική επιχορήγηση το τμήμα των οφειλομένων 500 χιλιομέτρων μέχρι τέλους του 2009;

Ε. Ως προς τις αστειότητες (για να μη χρησιμοποιήσουμε βαρύτερη φράση) του υπουργού Ανάπτυξης περί πρόθεσης ανάληψης από μέρους της εφημερίδας ρόλου νομικού συμβούλου των συμμετεχουσών εταιρειών στον διεθνή διαγωνισμό του 2000 με βάση την αναφορά μας στη δυνατότητα προσφυγής των εταιρειών αυτών στη Δικαιοσύνη λόγω της εκ των υστέρων αλλαγής των όρων του διαγωνισμού, είναι ανάξιες να τύχουν οποιουδήποτε σχολιασμού. Και λογικά ένας που ενδιαφέρεται για το δημόσιο συμφέρον θα έπρεπε να ανησυχεί… Εμείς πάντως επισημαίνουμε τον κίνδυνο και δεν μπορεί κανείς αρμόδιος και υπεύθυνος να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε.

ΣΤ. Σχετικά με την πορεία του έργου ο υπουργός Ανάπτυξης μιλάει για τα χιλιόμετρα δικτύου φυσικού αερίου που έχουν κατασκευασθεί και παραληφθεί κατά δήλωση της ΕΠΑ Αττικής; Γιατί κ. υπουργέ δεν ρωτήσατε για το θέμα αυτό τις αρμόδιες εταιρείες ΔΕΠΑ και ΕΔΑ ή τις υπηρεσίες του υπουργείου σας, αλλά τον επενδυτή; Τόση μεγάλη εμπιστοσύνη τού έχετε;

Να σημειώσουμε τέλος ότι οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο, η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και η ΕΠΑ Θεσσαλίας, έχουν προ πολλού ολοκληρώσει την κατασκευή των χιλιομέτρων που προβλέπονται από τις σχετικές άδειες διανομής. Εκεί, κύριε Φώλια, λόγοι ανωτέρας βίας δεν υπήρξαν. Φωτιές δεν έπιασαν; Και για να έχει άλλη μια πρόσθετη απόδειξη ο εύκολος στον λιθοβολισμό κ. Φώλιας ότι εμείς δεν παίζουμε παιχνίδια και ούτε είμαστε όργανο κανενός, αλήθεια, για τη σκανδαλώδη υπόθεση Μυτιληναίου, παρότι επανειλημμένα γράψαμε, γιατί δεν απάντησε και δεν μίλησε για συμφέροντα;


Σχολιάστε εδώ