Φούντωσε την ακρίβεια η απεργία στον ΟΛΠ

Γιατί με την απεργία αυτή δεν έμπαιναν νέα προϊόντα στην αγορά, αφού οι ρυθμοί εκφόρτωσης των πλοίων ήταν απελπιστικά βραδείς, με αποτέλεσμα ορισμένα είδη να είναι δυσεύρετα και να ανεβαίνει η τιμή τους. Εξάλλου πολλά κιβωτιοφόρα πλοία επειδή δεν μπορούσαν να ξεφορτώσουν στον Πειραιά λόγω της απεργίας, ξεφόρτωναν στον Αστακό, με αποτέλεσμα το κάθε κιβώτιο για να έρθει από τον Αστακό στον Πειραιά να επιβαρύνεται με μεταφορικά ύψους 700 ευρώ, που φυσικά μετακυλίονταν στους καταναλωτές! Έτσι η άνοδος της τιμής πολλών προϊόντων οφειλόταν και σ’ αυτήν την αιτία.

Σήμερα η κατάσταση έχει εξισορροπηθεί. Ενώ τον περασμένο Γενάρη στο ΣΕΜΠΟ ξεφορτώνονταν 509 κιβώτια (κοντέινερ) ημερησίως, σήμερα ξεφορτώνονται 1.450. Οι ανάγκες της αγοράς καλύπτονται, ενώ έχουν ενεργοποιηθεί και τα λιμάνια του Λαυρίου (με εκφόρτωση 40.000 κιβωτίων ετησίως) και Σκαραμαγκά, που βοηθάνε, αν και αυτά δεν διαθέτουν υποδομές εκφόρτωσης από την ξηρά (γερανογέφυρα) και η εκφόρτωση γίνεται με τα γκρένια (γερανούς) των πλοίων.

«Τυχερή» η κυβέρνηση
Πέρα όμως από την κατάσταση στο ΣΕΜΠΟ, η υπογραφή της συμφωνίας για την παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού στην κρατική κινεζική εταιρεία Cofco, η οποία θα προωθηθεί προς κύρωση στη Βουλή τις επόμενες μέρες, αποδεικνύεται ιδιαίτερα επωφελής για την κυβέρνηση, αφού ολοκληρώθηκε κυριολεκτικά στο παραπέντε της διεθνούς οικονομικής κρίσης, η οποία έχει «καθηλώσει» εμπορεύματα και ναύλους και έχει μειώσει κάθετα τις θαλάσσιες διαμεταφορές. Αν η συμφωνία αυτή, που σημειωτέον έχει εγγυημένο κεφάλαιο 3,6 δισ. ευρώ, γινόταν τώρα, θα ήταν σαφώς μικρότερη και ενδεχομένως να μη συνέφερε και να μην είχε γίνει. Τώρα όμως που υλοποιείται, και με τη σημερινή κατάσταση, κανένας δεν μπορεί να τη χαρακτηρίσει άστοχη. Να σημειώσουμε επίσης ότι η συμφωνία προβλέπει την επέκταση της προβλήτας 1, που θα στοιχίσει 600 εκατ. ευρώ και τη διασφάλιση 1.000 επιπλέον θέσεων εργασίας.

Όπως έλεγαν παράγοντες της ναυλαγοράς, η συμφωνία στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που η ναυτιλία… είναι στα κάτω της, θα έχει ενεργητικά αποτελέσματα για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, αφού σε μια περίοδο που δεν θα γίνονται πολλά δρομολόγια και θα υπάρχει κρίση στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις, οι δικές μας θα λειτουργούν κανονικά, αφού στην Ελλάδα θα υπάρχει κίνηση πλοίων λόγω του ΣΕΜΠΟ. Αν αναλογισθούμε ότι οι κινέζοι πρέπει βάσει της συμφωνίας να διακινούν 4.000.000 κιβώτια τον χρόνο, αν αναλογισθούμε ότι κατά μέσο όρο κάθε πλοίο μεταφέρει 8.500.000 κιβώτια, στον Πειραιά θα κατασκευάζουν περίπου 10-12 πλοία την ημέρα! Μόνο τις μικροζημιές και τις αβαρίες αν λογαριάσει κανείς εύκολα διαπιστώνει πόσο μπορούν να δουλέψουν τα συνεργεία. Εξάλλου το κάθε πλοίο θα θέλει σλοπ για να του αδειάζει τα σεντινόνερα, να αδειάζουν τα σκουπίδια, εφόδια, πετρέλαιο κ.λπ. Όλα αυτά θα γίνονται από τον Πειραιά, κάτι που σημαίνει ότι τα επαγγέλματα που υποστηρίζουν τα πλοία θα βρεθούν σε πλεονεκτική θέση.

Νέα κρίση;

Στο μεταξύ νέα κρίση στον ΟΛΠ πυροδοτεί η πρόσκληση της Διοίκησης προς τα Σωματεία των εργαζομένων για τη συζήτηση των όρων της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Τα Σωματεία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στους Κινέζους δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση, και όλα δείχνουν πως πάμε για νέα κρίση στις σχέσεις Διοίκησης – εργαζομένων, που μπορεί να καταλήξει σε νέες κινητοποιήσεις που θα επιδεινώσουν κι άλλο το κλίμα στην αγορά, και να πυροδοτήσουν νέο κύμα ακρίβειας. Αναφερόμενος στις απειλούμενες νέες κινητοποιήσεις που επιλέγουν οι εργαζόμενοι ως μέσο πίεσης, η Διοίκηση του ΟΛΠ ανέφερε: «Η μέχρι σήμερα τακτική των συνδικαλιστικών ηγεσιών στέρησε από τους εργαζόμενους αναιτιολόγητα πολλά χρήματα, συνεχίζει ακόμη και σήμερα να τους τα στερεί, από αυτό που τους ανήκει έκανε πλούσια τα άλλα λιμάνια (ο Αστακός έχει εισπράξει άνω των 12 εκατ. ευρώ που φύγανε από τον Πειραιά), έκανε τον ΟΛΠ ζημιογόνο και έβαλε σε κίνδυνο τις επενδύσεις του, που και θέσεις εργασίας εξασφαλίζουν και νέες δημιουργούν. Η Διοίκηση με ενέργειές της εξασφάλισε και επενδύσεις και θέσεις εργασίας. Ακόμη και σήμερα όταν στα Δικαστήρια έχουν ανατραπεί όλες οι προσφυγές, ακόμη και σήμερα που το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει πάρει την πρώτη απορριπτική απόφασή του, που κάτι λέει και για τη δεύτερη οι Συνδικαλιστικές ηγεσίες υπόσχονται, όπως στην τελευταία ανακοίνωση ότι το θέμα εκκρεμεί και τελικώς αντί να κάνουν αναδίπλωση με αναστολή των απεργιών και αναμονή των τελικών αποφάσεων δίνουν ψεύτικες ελπίδες στα μέλη τους για να στηρίξουν τα μετερίζια τους και ό,τι άλλο».


Σχολιάστε εδώ