Στη Βουλή οι διαφημιστικές καταχωρήσεις των δημόσιων οργανισμών

Συγκεκριμένα, διευκρινίζει ότι η επιλογή των ΜΜΕ γίνεται από τους ίδιους τους φορείς και όχι από τον υπουργό Επικρατείας, ενώ η κατανομή της κρατικής διαφήμισης καθορίζεται από το Προεδρικό Διάταγμα.
Στην απάντηση του υπουργού επισυνάπτονται αναλυτικές καταστάσεις με την αναγραφή κάθε ΜΜΕ και το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης των δημόσιων φορέων. (Λόγω χρόνου και χώρου, τις καταστάσεις αυτές θα τις δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλλο.)
Ο κ. Ρουσόπουλος στην έγγραφη απάντησή του στην ερώτηση του βουλευτή επισημαίνει τα εξής:
// «Στις διατάξεις του ΠΔ 261/1997 “Για τη διαφάνεια στη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης” προβλέπονται οι όροι και οι διαδικασίες ανάθεσης του έργου της διαφημιστικής προβολής των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Στο ίδιο ΠΔ (άρθρο 4) προβλέπεται και η κατανομή που ορίζεται σε τουλάχιστον 40% για τα έντυπα, τουλάχιστον 10% για το ραδιόφωνο, καθώς επίσης σε 30% σε κάθε κατηγορία Μέσων για τα περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης.
// Κατ’ εφαρμογήν του ΠΔ 261/1997, οι φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα καταρτίζουν ετησίως και αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας – Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης (ΓΓΕ – ΓΓΕ) πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής, στο οποίο περιέχεται υποχρεωτικά και η κατανομή της προϋπολογιζόμενης δαπάνης μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών ΜΜΕ, καθώς και η συμμετοχή των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης. Επίσης, υποχρεούνται να υποβάλουν στη ΓΓΕ – ΓΓΕ έως τις 31 Μαρτίου κάθε έτους αναλυτικό απολογισμό της διαφημιστικής δραστηριότητάς τους κατά το προηγούμενο έτος.
// Η αρμοδιότητα του υπουργού Επικρατείας, στον οποίο έχουν ανατεθεί τα καθήκοντα του υπουργού Τύπου, περιορίζεται στην έγκριση των ετήσιων προγραμμάτων διαφημιστικής προβολής, υπό τον όρο της τήρησης των παραπάνω διατάξεων. Κατά συνέπεια η κατανομή της κρατικής διαφήμισης, όπως προβλέπεται παραπάνω (δηλαδή τουλάχιστον 40% στα έντυπα, τουλάχιστον 10% στο ραδιόφωνο και 30% σε κάθε κατηγορία Μέσου στα περιφερειακά ΜΜΕ), καθώς και η επιλογή συγκεκριμένων ΜΜΕ, δεν γίνεται από τον υπουργό Επικρατείας, αλλά αρμόδιος είναι ο εκάστοτε φορέας που υλοποιεί πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής.
Επομένως, η κατά περίπτωση αναθέτουσα αρχή έχει την αποκλειστική ευθύνη για την υλοποίηση του διαφημιστικού της προγράμματος.
// Ως προς τις δαπάνες διαφήμισης των δημόσιων φορέων κατά το έτος 2007, επισυνάπτονται αναλυτικές καταστάσεις (σύνολο σελίδων: 34), στις οποίες αναγράφεται κάθε μέσο ενημέρωσης, καθώς και το σύνολο των διαφημιστικών δαπανών των δημόσιων φορέων κατά το προηγούμενο έτος ανά έκαστο μέσο. Τονίζουμε ότι τα εν λόγω στοιχεία προέρχονται από τις ετήσιες απολογιστικές καταστάσεις, τις οποίες υποβάλλουν οι δημόσιοι φορείς κατά το προαναφερθέν άρθρο 4 παρ. 7 του ΠΔ 261/1997, με δική τους ευθύνη. Επίσης, επισημαίνουμε ότι κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 9 παρ. 1 του Ν. 3548/2007, τα υποβληθέντα απολογιστικά στοιχεία διαφημιστικής δαπάνης του έτους 2007 έχουν δημοσιευτεί για πρώτη χρονιά στην ιστοσελίδα της ΓΓΕ – ΓΓΕ (www.minpress.gr). Στον ίδιο ιστότοπο δημοσιεύονται από τον Σεπτέμβριο του έτους 2008, ανά μήνα, οι εγκρίσεις των ετήσιων προγραμμάτων».


Σχολιάστε εδώ