ΠΡΟΣΟΧΗ, Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ!

Και όλα αυτά ενώ βρισκόμαστε στην αρχή της οικονομικής κρίσης. Είναι προφανές πως αν οι εφημερίδες δεν αλλάξουν αντίληψη και περιεχόμενο, η επιβίωσή τους δεν είναι δεδομένη. Το «Π» σήμερα καταγράφει αναλυτικά τις κυκλοφορίες των εφημερίδων ανά κατηγορία.
Οι κυριακάτικες εξακολουθούν να έχουν τον πρώτο λόγο, πουλώντας 1.022.012 φύλλα, έχοντας όμως ήδη απώλειες 131.784 αναγνωστών-πελατών. Φαίνεται πως η πολιτική των προσφορών που εκτίναξε στα ύψη την τιμή των φύλλων έχει σταδιακά το αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς οι περιστασιακοί πελάτες των προσφορών κινούνται ανάλογα με τις διαφημίσεις που θα δουν στην τηλεόραση. Επιπλέον, η αύξηση της τιμής, λόγω των προσφορών, κόβει σταδιακά τη διπλοανάγνωση των εφημερίδων.
Οι απογευματινές εξακολουθούν να έχουν απώλειες αναγνωστών. Με 240.940 αναγνώστες, βλέπουν την αγορά του αθλητικού Τύπου να ανεβαίνει με ρυθμούς 11% και 201.982 φύλλα, την ίδια ώρα που οι απογευματινές χάνουν 8%. Τα δευτεριάτικα φύλλα του αθλητικού Τύπου εξακολουθούν να έχουν αυξητική πορεία, ενώ απώλειες σημειώνουν και οι πρωινές πολιτικές και οι πρωινές οικονομικές.
Ο ανταγωνισμός στα αθλητικά φύλλα είναι έντονος στο 9μηνο. Η «SportDay» με απώλειες 2.130 αναγνωστών είναι στην πρώτη θέση, με 44.186 φύλλα, και η μάχη γίνεται για τη δεύτερη, την οποία προς το παρόν κερδίζει στα σημεία ο «Πρωταθλητής» με 26.307 φύλλα, έναντι 26.111 που πουλάει το «Φως». Το «Goal» συνεχίζει την ανοδική του πορεία με αύξηση κατά 30%, στα 24.874 φύλλα, ενώ η «Εξέδρα» είναι στα 18.274. Η «Πράσινη» ανέβηκε στα 11.351 (45%) και πέρασε τον «Φίλαθλο» που έμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα, με 10.578 φύλλα. Κρίσιμος παράγοντας για τον ανταγωνισμό είναι το κόστος λειτουργίας των εφημερίδων, καθώς οι περισσότερες αθλητικές έμειναν στο 1 ευρώ ως τιμή πώλησης, έναντι 1,30 της «SportDay». Το στοίχημα για τις εφημερίδες είναι να καλύψουν το κόστος της αύξησης της τιμής του χαρτιού και της εργασίας από την αύξηση των πωλήσεων.
Η «Καθημερινή» στην πρωινή ενημέρωση εξακολουθεί να έχει τον πρώτο λόγο με 30.575 φύλλα, παρά την απώλεια των 3.612 αναγνωστών. Δεύτερο το «Βήμα» με 16.497 φύλλα και σταθερή πορεία που οφείλεται κυρίως στις προσφορές. Χωρίς αλλαγές η κυκλοφορία των κομματικών φύλλων.
Εξακολουθεί να χάνει αναγνώστες η «Ελευθεροτυπία». Στο 9μηνο η εφημερίδα χάνει 8.292 φύλλα, πουλώντας 47.175, ενώ τα «Νέα» πούλησαν 59.067 (-6.146). Στην τρίτη θέση το «Έθνος» με 41.618 φύλλα, έχοντας κερδίσει τον Σεπτέμβριο 3.944 φύλλα, κυρίως λόγω της προσφοράς των σχολικών βοηθημάτων. Ο «Ελεύθερος Τύπος» έχει στο 9μηνο απώλειες 11%, ενώ η «Espresso» σημείωσε αύξηση κατά 19%.
Κάτω από το όριο των 200.000 φύλλων κινούνται οι κυριακάτικες. Παρά τις προσφορές και την υπερβολική διαφήμιση, η αγορά εξακολουθεί να φθίνει, κυρίως λόγω της αύξησης της τιμής και την είσοδο κι άλλων παιχτών στον ανταγωνισμό, όπως είναι ο «Τύπος της Κυριακής», που είναι η μόνη εφημερίδα που σημειώνει μεγάλη αύξηση, κατά 23%. Κατά τα άλλα, φθορά… Το «Βήμα» με 187.163 (-12.075) διατηρεί για μια ανάσα την πρώτη θέση, έναντι 186.184 φύλλων του «Θέματος» (-26.358). Με μεγάλη διαφορά στην τρίτη θέση η «Κυριακάτικη», με 159.886 φύλλα, χάνοντας 17.301 αναγνώστες, και τέταρτη η «Καθημερινή», πουλώντας 156.697, με απώλειες 20.730 αναγνωστών! Το «Έθνος της Κυριακής» χάνει ακόμη περισσότερους αναγνώστες (-26.354) πουλώντας 124.097 φύλλα και ακολουθεί ο «Τύπος της Κυριακής» με 92.032 (17.005). Το «Π» σταθερά στην 9η θέση με 14.185 (734), ενώ πάνω από το όριο των 10.000 φύλλων ο «Αδέσμευτος» με 10.597.


Σχολιάστε εδώ