Ο Πειραιάς μόνο θα πληρώνει;
3,6 δισ. ευρώ θα πάρει ο ΟΛΠ τα επόμενα 30 χρόνια από την COSCO, την κρατική μεταφορική εταιρεία της Κίνας, για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ. Κι όπως γράφουμε σε άλλη σελίδα, τα πλοία που θα έρχονται κάθε μέρα στο λιμάνι θα είναι 10 έως 12. Αν και το 60% των κιβωτίων που θα φέρνουν θα μένουν τράνζιτ στο λιμάνι, αφού θα είναι για διαμετακόμιση, το 40% που απομένει θα διακινείται με φορτηγά προς διάφορες κατευθύνσεις. Κάτι που σημαίνει πως 1.600.000 κιβώτια τον χρόνο θα βγαίνουν από το λιμάνι. Δηλαδή θα διακινούνται 1.600.000 νταλίκες τον χρόνο από τον Πειραιά. Ο ΟΛΠ ως ΑΕ και εισηγμένη στο χρηματιστήριο δεν μπορεί να δώσει χρήματα στον δήμο ως αντιστάθμισμα των ζημιών και της επιβάρυνσης που θα έχει η κυκλοφορία και το περιβάλλον. Κάπως όμως θα πρέπει να υπάρξει ένας ανταποδοτικός πόρος για την πόλη. Θα χρειάζεται να γίνεται κάθε τόσο αλλαγή ασφαλτοτάπητα στους δρόμους, θα πρέπει να γίνουν πολεοδομικές και συγκοινωνιακές παρεμβάσεις για να δημιουργηθούν νέες παρακαμπτήριες οδοί για να μην… πήζουν οι δρόμοι από τα φορτηγά, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την προστασία της ατμόσφαιρας.
Αυτά σίγουρα δεν μπορεί να τα κάνει μια ΑΕ, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση οι μέτοχοι θα… κυνηγήσουν τη διοίκηση. Ποιος όμως θα το κάνει; Κάποιος δεν πρέπει να κοιτάξει και τον Πειραιά; Κάτι μου λέει πως αυτό θα είναι το επόμενο σημείο τριβής του Φασούλα με την κυβέρνηση…