Έρχονται απολύσεις και κρίση στα Media

Αν η μείωση αυτή γίνει πραγματικότητα, είναι πολύ πιθανό να αλλάξει δομικά το σημερινό τοπίο στα ΜΜΕ.
Πρώτη μεγάλη συνέπεια θα είναι η απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, ξεκινώντας από τις εφημερίδες, και επεκτεινόμενη, κατά σειρά, στα περιοδικά, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Υπενθυμίζεται ήδη πως οι θέσεις εργασίας περιορίστηκαν δραματικά σε περιοδικά και ραδιόφωνο, χωρίς να έχει ακόμη ακουμπήσει η κρίση τα δύο Μέσα. Σύμφωνα με τις ίδιες εφημερίδες, όλα τα συγκροτήματα θα κλυδωνιστούν, όμως εκείνα που θα βρεθούν στο μάτι του κυκλώνα είναι όσα δεν έχουν ισχυρή κεφαλαιακή βάση ή δεν διαθέτουν διεθνείς συμμαχίες. Η αίσθηση είναι πως ο αριθμός των παιχτών στην ελληνική αγορά θα μειωθεί κατά πολύ, τόσο στον Τύπο όσο και στην τηλεόραση, καθώς οι συγχωνεύσεις -άρα και οι απολύσεις- θα είναι αναπόφευκτες. Τα μεγάλα συγκροτήματα, όσα δεν έχουν υψηλό δανεισμό, θα επιβιώσουν όσο και οι μικρού μεγέθους δραστηριότητες στα ΜΜΕ. Οι ενδιάμεσοι παίχτες σε αυτό το 18μηνο θα υποστούν δραματικές συνέπειες. Την ίδια ώρα βέβαια, οι μεγάλοι παίχτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προετοιμάζουν τα επόμενα βήματά τους, αφού η πτώση των τιμών σε διεθνές επίπεδο θα δημιουργήσει ευκαιρίες για εξαγορές ΜΜΕ σε χαμηλές τιμές. Στην Ελλάδα, διεθνή συνεργασία έχουν οι Αττικές Εκδόσεις με τον όμιλο Μπερλουσκόνι, ενώ σε λίγο καιρό το RTL θα αποκτήσει τον έλεγχο του 66,6% του ομίλου Alpha στην Ελλάδα. Σημαντική ρευστότητα έχει ο ΑΝΤ1 εξαιτίας της πώλησης της Nova Televizia, αντί… 620 εκατ. ευρώ, και το Mega με τα περίπου 53 εκατ. ευρώ από τη μεταβίβαση του μεριδίου του στη NetMed. Επίσης, η οικογένεια Μπόμπολα, με πολύπλευρες δραστηριότητες σε κατασκευές, διόδια και ΜΜΕ, είναι σε προνομιακή θέση.
Ήδη, καθώς φαίνεται, η πτώση στη διαφημιστική δαπάνη των ΜΜΕ για το 2008 θα είναι της τάξης του 15%. Μπορεί δε η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση να αυξήθηκε τον μήνα Σεπτέμβριο αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του 9μήνου τα τηλεοπτικά κανάλια παρουσιάζουν πτώση κατά 2,9% στα διαφημιστικά τους έσοδα. Τα στοιχεία προέρχονται από τις μετρήσεις της Media Services για τον Σεπτέμβριο. Συνολικά η διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ, με εξαίρεση το ίντερνετ που παρουσιάζει μεγάλη άνοδο, έφθασαν το 1.890.941.977 ευρώ, με αύξηση κατά 3,92%. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο για τον περασμένο μήνα είναι η κατανομή της δαπάνης στα τηλεοπτικά κανάλια. Το Mega παραμένει στην πρώτη θέση με 31,54%, αλλά η δεύτερη θέση διεκδικείται σοβαρά από το Star! Ο ΑΝΤ1 συνεχίζει να καταγράφει απώλειες στην εισροή διαφήμισης και για τον Σεπτέμβριο παίρνει το 18,75% της διαφημιστικής τηλεοπτικής πίτας ενώ το Star το 18,36%! Ο Alpha, που βρισκόταν όλους τους προηγούμενους μήνες στην τρίτη θέση, παραμένει σταθερά στο 15,78% της δαπάνης και το Alter αύξησε επίσης το ποσοστό του στο 10,58%. Η ΝΕΤ τέλος έχει το 3,54% της δαπάνης.


Σχολιάστε εδώ