Τώρα στέλνουν και… «επιταγές» για να εγκλωβίσουν καταναλωτές!

Μπορεί η πιστωτική κρίση στις ΗΠΑ να απέδειξε τους σοβαρούς κινδύνους που κρύβει η αλόγιστη παροχή δανείων, αλλά οι τράπεζες στην Ελλάδα δεν έχουν λάβει το μήνυμα και εξακολουθούν με διάφορα παραπλανητικά τεχνάσματα να παρασύρουν καταναλωτές στη λήψη ακριβών καταναλωτικών δανείων.

Εάν οι αρμόδιες αρχές (Τράπεζα της Ελλάδος, υπουργείο Ανάπτυξης, Συνήγορος του Καταναλωτή) δεν το έχουν αντιληφθεί, το «Π» θέτει υπόψη τους, παρουσιάζοντας και το σχετικό έγγραφο που εστάλη σε πολίτη, τις πρακτικές που ακολουθεί η Citibank στη χώρα μας, για να παρασύρει καταναλωτές σε δανεισμό.

Προχωρώντας πέραν των ορίων της θεμιτής διαφημιστικής πρακτικής, η Citibank έστελνε τον Σεπτέμβριο, σε υποψήφιους πελάτες της, επιστολή που συνοδευόταν και από «συμβολική τραπεζική επιταγή» 10.700 ευρώ, δημιουργώντας την εντύπωση ότι αρκούσε ο καταναλωτής να περάσει για λίγα λεπτά από κάποιο κατάστημα, για να βάλει στην τσέπη τα μετρητά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο παραλήπτης της τραπεζικής επιστολής διαβεβαιώνει το «Π» ότι δεν είχε καμία σχέση με τη Citibank, η οποία προφανώς «αλίευσε» τα στοιχεία του με «πλάγια μέσα» (νόμιμα, άραγε, κύριοι της Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων;). Προφανώς, επίσης, η τράπεζα δεν έχει πληροφόρηση για την οικονομική του κατάσταση, άρα είναι και τελείως απατηλή η δήθεν «προέγκριση» του δανείου, αφού στην πραγματικότητα θα πρέπει να διεξαχθεί κανονικός έλεγχος και πιστοληπτική αξιολόγηση για να εκταμιευθούν τα 10.700 ευρώ.

Κατά τα λοιπά, η τράπεζα είναι σαφές ότι προσπαθεί να αξιοποιήσει τη στενότητα στα οικονομικά των περισσότερων οικογενειών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, για να πουλήσει ένα δάνειο που δεν είναι και το… φθηνότερο στον κόσμο, αφού το Συνολικό Ετήσιο Πραγματικό Ποσοστό Επιβάρυνσης φθάνει το 15,239%. Τέτοιες παραπειστικές πρακτικές τραπεζικού μάρκετινγκ έχουν επανειλημμένα απασχολήσει τις αρμόδιες αρχές, χωρίς ωστόσο να έχουν επιβληθεί ως τώρα οι αυστηρές κυρώσεις που θα υποχρέωναν τις τράπεζες να σεβαστούν την ιδιωτική ζωή και τη νοημοσύνη των καταναλωτών. Σε καιρούς κρίσης, ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να δείξουν (επιτέλους!) τα… δόντια τους οι αρχές.


Σχολιάστε εδώ