Τα πολιτικά κόμματα μακράν των Ενόπλων μας Δυνάμεων

Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας πληροφορηθήκαμε ότι ετοίμασε να εισαγάγει στη Βουλή για ψήφιση νέο νομοσχέδιο-τομή περί ιεραρχίας και προαγωγών των μονίμων αξιωματικών στις Ένοπλες Δυνάμεις. Η αιτιολογία συντάξεως και ψηφίσεως νέου νομοσχεδίου είναι «να προάγονται οι ικανότεροι βάσει προσόντων και όχι βάσει αρχαιότητας».

Με όλη την εκτίμηση που έχω στο πρόσωπο του κ. υπουργού, τον σεβασμό στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στις δογματικές αρχές και αξίες που διέπουν βάσει των κανονισμών την ιεραρχία των Ενόπλων μας Δυνάμεων, θα ήθελα να υποβάλω τα παρακάτω ερωτήματα, απόρροια των προβληματισμών ενός στρατιωτικού ο οποίος υπηρέτησε το λειτούργημά του για σαράντα περίπου χρόνια.

ΠΡΩΤΟΝ: Ο ισχύων νόμος σήμερα, παρά τις άθλιες τροποποιήσεις που υπέστη στο πρόσφατο παρελθόν, σε τι εμποδίζει την πολιτικοστρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας της χώρας μας να επιλέξει τους ικανότερους; Ασφαλώς σε τίποτε! Εάν σήμερα δεν προάγονται, με τον ισχύοντα νόμο, οι ικανότεροι (όχι πάντα), δεν φταίει ο νόμος. Φταίνε δύο βασικοί παράγοντες: Αφενός η πλήρης κομματική επέμβαση και στις κρίσεις των αξιωματικών του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, αφετέρου η είσοδος και στις Ένοπλες Δυνάμεις της ισοπέδωσης των πάντων (βαθμολογίες όλοι άριστα). Αλίμονο στον Διοικητή που θα βαθμολογήσει όπως θα έπρεπε, με βασική αρχή το δίκαιο και την αντικειμενικότητα.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Μπορεί να φαντασθεί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας την εικόνα στις Ένοπλες Δυνάμεις, από τη δημιουργία ξεχωριστής επετηρίδας με ένστολους (όχι αξιωματικούς) αδιάφορους, χωρίς ενδιαφέρον για την υπηρεσία, την ασφάλεια του προσωπικού και με πλήρη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία;

Δηλαδή θα έχει μια μονάδα κάποιο προσωπικό αξιωματικών αδιάφορο, χωρίς υπευθυνότητα, εργασία κατά το δοκούν, εκτέλεση διαταγών όσες τους βολεύουν και μεταθέσεις αυτές που τους εξυπηρετούν. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο πλήγμα στην πειθαρχία των Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι ο θεμέλιος λίθος λειτουργίας των. Επίσης, όλο το βάρος της λειτουργίας και εκπαίδευσης θα επιβαρύνει το υπόλοιπο προσωπικό που ανταποκρίνεται στο δύσκολο λειτούργημά του.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν με επιλύσεις κοινωνικών προβλημάτων και βόλεμα αχρήστων. Στις Ένοπλες Δυνάμεις οι αξιωματικοί ή μένουν και προάγονται μέχρι τον βαθμό που είναι ικανοί και κατάλληλοι ή φεύγουν από τον στρατό και σταδιοδρομούν σε άλλες επιλογές τους.

Ο Στρατός δεν είναι ΔΕΚΟ, ούτε δημόσια καταστήματα, εδώ η ελληνική οικογένεια παραδίδει το παιδί της στην πύλη του Στρατοπέδου άνευ όρων. Από τη στιγμή εκείνη και μέχρι να επιστρέψει στην οικογένειά του ο αξιωματικός (Διοικητής με το επιτελείο) είναι υπεύθυνος για τη σωματική και ψυχική υγεία του, για την ψυχαγωγία του, για τη σκληρή και επικίνδυνη εκπαίδευσή του (βολές – πυρομαχικά – εκρηκτικά, ασκήσεις με πραγματικά πυρά κ.λπ.). Επίσης να τον προετοιμάσει ως άξιο υπερασπιστή της πατρίδος του και τέλος να τον παραδώσει στην οικογένειά του, αν όχι καλύτερο, που συνήθως συμβαίνει, τουλάχιστον όπως τον παρέλαβε.

Είναι δυνατόν αυτό το λειτούργημα με τέτοια αποστολή να διεξάγεται από αξιωματικούς με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία;

ΤΡΙΤΟΝ: Υπάρχουν οι Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών, Στρατού Ξηράς, Ναυτικού και Αεροπορίας, οι οποίες είναι ΝΠΔΔ και έχουν πολυπληθέστατο προσωπικό στους κόλπους των, καταξιωμένοι αξιωματικοί στη Διοίκηση στα επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων εσωτερικού και εξωτερικού και κάποιοι ακόμη στα πεδία των μαχών με πολλά αριστεία ανδρείας. Μια από τις αποστολές των ενώσεων αυτών είναι να συνδράμουν στο έργο των Ενόπλων Δυνάμεων διά της πείρας των.

Γιατί λοιπόν το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για ένα τόσο σοβαρό θέμα των Ενόπλων Δυνάμεων απαξιώνει τις ενώσεις αυτές και δεν ζητά ούτε τις απόψεις των; Αφού κυριολεκτώντας θα πρέπει, κύριοι σύμβουλοι του υπουργού Εθνικής Άμυνας, εκτός των Αρχηγών Επιτελείων, να είναι αυτές οι Ενώσεις των Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας οι οποίες μάλιστα υπάγονται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι, μαζί με τα Επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων και η ανεξάρτητη επιτροπή του ΓΕΕΘΑ σημείωσαν τις παρατηρήσεις στο προσχέδιο του νόμου. Και! Ερωτούμε εμείς οι σκεπτόμενοι ε.α. αξιωματικοί: Ποιοι αποτελούν την ανεξάρτητη αρχή του ΓΕΕΘΑ; Ποιοι και με ποια κριτήρια επελέγησαν ως οι καταλληλότεροι; Διότι τελευταία όταν ακούμε ανεξάρτητες αρχές «παίρνουμε μικρό καλάθι» συμπαρομαρτούσης και της υποθέσεως Ζορμπά.

Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβερνήσεως των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί πως η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντιστράτηγος ε.α.
Επίτιμος Διοικητής της ΕΣΕ


Σχολιάστε εδώ