Ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει ασύδοτη αγορά

Στη συστηματική προσπάθεια ελέγχου των αδικαιολόγητων ανατιμήσεων από τους εποπτεύοντες την αγορά μηχανισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρθηκε ο υφυπουργός Γ. Βλάχος, με αφορμή τα δημοσιεύματα για «κύμα αυξήσεων» σε χιλιάδες προϊόντα.

Με βάση τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα από 1ης Σεπτεμβρίου έως την 26η Σεπτεμβρίου 39 εταιρείες, που διακινούν 14.881 κωδικούς, ανακοίνωσαν μεταβολές σε συνολικά 4.578 κωδικούς, από τους οποίους 4.434 παρουσιάζουν αύξηση και 144 παρουσιάζουν μείωση, ενώ μετά τους εντατικούς ελέγχους στα κοστολόγια των εταιρειών 17 εταιρείες, μέχρι στιγμής, ανακοινώθηκε ότι ανακαλούν τις αυξήσεις που προγραμμάτιζαν σε 3.443 κωδικούς.

Πιο συγκεκριμένα ανακλήθηκαν στην κατηγορία τροφίμων και χαρτικών αυξήσεις της τάξεως 6,38% στα σοκολατοειδή της ΙΟΝ, 11,88% στα άλευρα της Αλλατίνη, 33,33% σε προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης της Ελβιπέτ-Αλλατίνη, 70,86% σε κατεψυγμένα αλιεύματα-σαλάτες της Κάλας – Καλαμαράκης, 24,42% στα τυροκομικά της Προίκας ΑΕ, 12% στα χαρτικά της SCA και 7,27% στα χαρτικά (Elite) της Πατραϊκής Χαρτοποιίας.

Ακολούθησαν η ανάκληση αυξήσεων στην κατηγορία των Λιπαντικών από τις εταιρείες Mamidoil-Jet Oil AE (31,18%), Shell Hellas AE (17%) και Total Ελλάς ΑΕ (15%), σε προϊόντα χρωμάτων από τις εταιρείες Αφοί Γιαννίδη ΑΕ (5%) και Χρωτέξ ΑΕ (12,10%), στην κατηγορία των ελαστικών από τις Θεοχαράκης ΑΕ (3%), Pirelli AE (3,5%) και Goodyear (16,32%) καθώς και από την ΑΤΒΕ Νικ. Κούρος ΑΕ στο σκυρόδεμα (10%).

Επίσης, σε εφαρμογή της ΑΔ 3/08 και της Απόφασης 3334/08 επιβλήθηκαν πρόστιμα στις εταιρείες Έδεσμα ΑΕΒΕ Παραγωγή και Εμπορία Τροφίμων 68.000 ευρώ και Αφοί Φακλάρη ΑΕ Εμπορία Τυποποίηση Ελαιόλαδου – Σπορέλαιων 77.000 ευρώ: α) Για μη τήρηση της προθεσμίας μεταξύ αναγγελίας και εφαρμογής του τιμοκαταλόγου και β) για μη υποβολή κοστολογίων και λοιπών στοιχείων που ζητήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΝ.

Στο πλαίσιο αυτό ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχος δεσμεύτηκε ότι θα ενταθούν οι έλεγχοι και η αναλυτική διερεύνηση στα κοστολόγια των εταιρειών, με στόχο να μην περάσει καμία ανατίμηση χωρίς έλεγχο και να μη φτάσει καμία ανατίμηση στον καταναλωτή χωρίς εξηγήσεις και στοιχεία.


Σχολιάστε εδώ