«Πέταξε» σε άλλα χέρια ο Εθνικός Αερομεταφορέας
Στη δίνη εκτεταμένων κινητοποιήσεων, κοινωνικής και πολιτικής σύγκρουσης χωρίς όρια, οδηγεί η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού μας αερομεταφορέα και μάλιστα υπό συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας, χωρίς να παρουσιάζει την οικονομική κατάσταση της Ολυμπιακής (ισολογισμούς, οφειλές της εταιρείας, υποχρεώσεις του Δημοσίου προς την ΟΑ κ.λπ.). Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης υπερτονίζει το γεγονός πως η Ολυμπιακή θα παραδοθεί στον στρατηγικό επενδυτή «χωρίς υποχρεώσεις» (αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα αναλάβει την κάλυψή τους το Δημόσιο και αρνείται ταυτοχρόνως να προσκομίσει τις σχετικές αποδείξεις! Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παν. Λαφαζάνης μας ενημερώνει πως κατά το 2007 από τον κρατικό προϋπολογισμό δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ για επιδότηση του εθνικού μας αερομεταφορέα και αμφισβητεί ευθέως τους υπουργικούς ισχυρισμούς. Εξαιρετικά ταραχώδεις προβλέπονται οι επόμενες μέρες:
• Η ΓΣΕΕ, η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), τα κόμματα της αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ – ΚΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ) προγραμματίζουν πολιτικές και δυναμικές πρωτοβουλίες προκειμένου, και την ύστατη ώρα, να αποτραπεί το ξεπούλημα της Ολυμπιακής σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και το ενδιαφέρον όλων εστιάζεται στην ανάγκη να μη σπάσει το μέτωπο των εργαζομένων. Είναι ενδεικτικό το ότι η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα σε έκτακτη συνέντευξη που οργάνωσε την Πέμπτη υπογράμμισε με έμφαση πως «οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να δείξουν καμιά εμπιστοσύνη σε αυτά που τους λέει η κυβέρνηση περί εξασφάλισής τους…» (σ.σ.: το ΠΑΜΕ διοργανώνει την Τετάρτη στις 11 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών και καλεί σε συμμετοχή εργαζόμενους και συνδικαλιστές).
Το ΠΑΣΟΚ όπως και τα κόμματα της Αριστεράς προειδοποιούν την κυβέρνηση ότι θα αντιδράσουν αποφασιστικά στα σχέδιά της να δοθεί σε ιδιώτες η Ολυμπιακή. Ως προς το ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται πως οι εκπρόσωποί του, στις τοποθετήσεις τους, παρά την έκφραση σφοδρής αντίθεσης, αποφεύγουν τη χρήση της λέξης «ιδιωτικοποίηση». Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Ραγκούσης, ο οποίος μιλώντας την Τετάρτη στο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι βάζει «ταφόπλακα στην Ολυμπιακή, ότι είχε σχεδιάσει εδώ και χρόνια το κλείσιμό της και ότι θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων», στη 10λεπτη ομιλία του δεν ανέφερε τη λέξη «ιδιωτικοποίηση». Στο ίδιο μήκος κύματος και οι άλλοι εκπρόσωποι του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης όταν δημοσίως τοποθετούνται στη νέα κρίση που δημιουργείται με επίκεντρο την Ολυμπιακή.
Κομματικά και συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ μιλούν για «παλιές αμαρτίες» του κόμματός τους που σήμερα δυσχεραίνουν τους εκπροσώπους τους να μιλούν κατά της ιδιωτικοποίησης. Και αναφέρουν τόσο νόμο του 2002 επί υπουργίας στο Μεταφορών του κ. Χρ. Βερελή, ο οποίος προέβλεπε την ιδιωτικοποίηση του εθνικού μας αερομεταφορέα, όπως και ανάλογες δηλώσεις του κ. Θοδ. Πάγκαλου και άλλων. Πάντως, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε πως «η Ολυμπιακή μπορεί να σωθεί μέσα από ένα σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας».
Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ κ. Παπαρήγα καταγγέλλει το κλείσιμο – ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, υπογραμμίζει ότι στόχος της ΕΕ είναι η δημιουργία 2-3 μονοπωλίων στον τομέα των αερομεταφορών και καταγγέλλει πως «το έγκλημα που διαχρονικά διέπραξαν οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ σε βάρος της Ολυμπιακής δεν είναι ζήτημα ανικανότητας ή λανθασμένων επιλογών, αλλά συνειδητή επιλογή».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παν. Λαφαζάνης και Δημ. Παπαδημούλης συνδέουν τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή με τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης για το ξεπούλημα των επιχειρήσεων του Δημοσίου σε βάρος των εργαζομένων και προς όφελος των μεγάλων κεφαλαίων. Ο κ. Λαφαζάνης μιλά χαρακτηριστικά για «έγκλημα εθνικό, πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, εργασιακό και περιφερειακό…».
Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μαν. Πατέστος προειδοποιεί ότι οι εργαζόμενοι της ΟΑ δεν θα επιτρέψουν τη διάλυσή της, κατηγορεί τον κ. Χατζηδάκη ότι συνειδητά υπονόμευσε την εταιρεία για να απαξιωθεί και να περάσει στα χέρια ιδιωτών προς όφελος του ανταγωνισμού, ενώ αμφισβητεί τον ισχυρισμό του υπουργού Μεταφορών σύμφωνα με τον οποίο η Ολυμπιακή έχει ζημιά 2 εκατ. ευρώ τη μέρα, ενώ θέτει και θέμα ασφάλειας των πτήσεων σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης.
Σκληρή είναι και η αντίδραση της ΓΣΕΕ «στην προωθούμενη διάλυση – εκποίηση του εθνικού αερομεταφορέα». Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση:
• Η ΓΣΕΕ και οι εργαζόμενοι της ΟΑ είναι αποφασισμένοι να βάλουν φραγμό στο σχέδιο διάλυσης της εταιρείας – διάλυση που θα έχει τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και την κοινωνία. Η ΓΣΕΕ προειδοποιεί ότι «οι εργαζόμενοι δεν θα επιτρέψουν να πραγματοποιηθεί αυτό το νέο εθνικό έγκλημα κατά των συμφερόντων της χώρας μας».