ΟΣΚΑΡ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΜΕ
Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στα Μέσα. Η απόφαση του «Έθνους» να μπει και στα σχολικά βοηθήματα δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τα βιβλιοπωλεία και τους εκδότες του χώρου. Σε αντίθεση με την εφημερίδα που έχει τη δυνατότητα διαφήμισης με προνομιακούς όρους από το Mega, αλλά και έμμεσης προβολής, τα βιβλιοπωλεία δεν έχουν τους πόρους, εκτός από τους μεγάλους του κλάδου, για διαφήμιση, ενώ προφανώς δυσκολίες έχουν και οι εκδοτικοί οίκοι για προβολή.
Ταυτόχρονα συνεχίζεται το διπλό σκάνδαλο με τη διανομή των DVD από τις εφημερίδες. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε πέρυσι πως οι εφημερίδες διανέμουν ταινίες β΄ προβολής, ενώ συμβαίνει το αντίθετο και επιπλέον οι εφημερίδες για τη διανομή αυτού του προϊόντος επιβαρύνονται με ΦΠΑ 4,5%, ενώ τα DVD Club με 19%. Πλέον διαφημίζουν στα κανάλια τους αποκλειστικά τις ταινίες, ενώ είναι πολύ δύσκολο ακόμη και για τις αλυσίδες DVD Club να εξασφαλίσουν μια διαφήμιση χωρίς να πληρώσουν τεράστια ποσά. Στην τηλεόραση μια από τις πτυχές του αθέμιτου ανταγωνισμού είναι η υπέρβαση του διαφημιστικού χρόνου από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Κάποιοι, υπερβαίνοντας το ανώτατο όριο διαφήμισης των 12 λεπτών την ώρα, κερδίζουν σε βάρος άλλων που τηρούν τη νομοθεσία.
Το θέμα απασχολεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με παρεμβάσεις σε Ιταλία και Ισπανία, όμως το ΕΣΡ κάνει αποσπασματικό έλεγχο και όχι συστηματική εργασία. Η τελευταία κλήση αφορά το Alter, το Extra, το SBC και το S-TV, και το ερώτημα είναι ποιοι σταθμοί δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ.
Και προφανώς δεν είναι το μοναδικό ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού στην ελληνική τηλεόραση. Κεντρικής σημασίας είναι η πολιτική που εφαρμόζουν οι δύο μεγάλοι σταθμοί, Mega και ΑΝΤ1, με τις διαφημιστικές εταιρείες. Οι ανταγωνιστές τους διαμαρτύρονται πως τα τελευταία χρόνια, ενώ συγκεντρώνουν το 40% της τηλεθέασης, ελέγχουν ποσοστό άνω του 60% της δαπάνης. Στην κρατική διαφήμιση η κατάσταση είναι δραματική. Παρά τις προσπάθειες του Θ. Ρουσόπουλου, η νομοθεσία επί της ουσίας δεν εφαρμόζεται. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ορισμένες από τις δωρεάν εφημερίδες, που χωρίς πιστοποιημένη, όπως ζητάει ο νόμος, κυκλοφορία κάνουν πρωταθλητισμό στην κρατική διαφημιστική δαπάνη. Για το ζήτημα υπάρχει ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύστερα από ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΝ Δημήτρης Παπαδημούλης. Σοβαρό είναι και το ζήτημα των επιδοτήσεων των δήμων προς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, όσο και η χρήση του ανταποδοτικού τέλους από την ΕΡΤ για την αγορά αθλητικών προγραμμάτων. Για το τελευταίο από το 2005 έχει καταθέσει προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ΕΙΤΗΣΕΕ.