Δώρο 90.000.000 ευρώ έκανε ο Φώλιας στη SHELL!

Συγκεκριμένα, η αρχική απόφαση για το δίκτυο διανομής του φυσικού αερίου στην Αττική, που την υπέγραψε το 2001 ο τότε αρμόδιος υπουργός Άκης Τσοχατζόπουλος, όριζε ξεκάθαρα ότι μέχρι το τέλος του έβδομου χρόνου (δηλαδή του 2008) από την έναρξη ισχύος της άδειας διανομής φυσικού αερίου στην Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής ΑΕ, η εν λόγω εταιρεία θα πρέπει να έχει κατασκευάσει 2.000 χλμ. δικτύου, ήτοι στις 31 Δεκέμβρη του τρίτου έτους άδειας θα έπρεπε να έχουν γίνει 900 χλμ. δικτύου, στις 31 Δεκέμβρη του πέμπτου έτους άδειας (συνολικά) 1.500 χλμ. και στις 31 Δεκέμβρη του έβδομου έτους, δηλαδή στο τέλος του 2008, τα 2.000 χλμ. συνολικά.

Η απόφαση αυτή δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1521/13.11.2001. Στην απόφαση αναφέρεται συγκεκριμένα και ο χρόνος ο οποίος αντιστοιχεί σε κάθε περίοδο.

Ειδικότερα το ΦΕΚ υπογραμμίζει:

«Πρώτο έτος αδείας νοείται η χρονική περίοδος που αρχίζει από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της αδείας και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Εάν η ημερομηνία έναρξης ισχύος τυγχάνει στον μήνα Νοέμβριο ή Δεκέμβριο, τότε το πρώτο έτος αδείας θα λήγει κατά την πρώτη επέτειο της 31ης Δεκεμβρίου του εν λόγω έτους».

Τον περασμένο μήνα όμως, τον Αύγουστο, που συνήθως δεν… λειτουργεί τίποτα, ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας υπέγραψε απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1826/10 Σεπτ. 2008, και ΜΕΙΩΣΕ το ελάχιστο μήκος του αγωγού που πρέπει να παραδοθεί από την ΕΠΑ Αττικής μέχρι το τέλος του χρόνου κατά 500 χλμ.! Δηλαδή η νέα απόφαση προβλέπει πως στο τέλος του τρίτου χρόνου θα έπρεπε να έχουν γίνει 600 χλμ. δικτύου, στο τέλος του πέμπτου έτους 1.000 χλμ. και στο τέλος του έβδομου χρόνου (31/12/2008) 1.500 χλμ. δικτύου συνολικά!

Αυτό σημαίνει ότι αντί 2.000 χλμ. δικτύου, η ΕΠΑ θα πρέπει να παραδώσει 1.500 χλμ.!

Στην απόφαση θα περίμενε κανείς ότι θα υπήρχε αναφορά για την ανάλογη μείωση του ποσού με το οποίο έχει πάρει το έργο η ΕΠΑ. Όμως… περιέργως δεν υπάρχει λέξη, καμία αναφορά! Δηλαδή, αν καταλαβαίνουμε σωστά, κύριε Φώλια, η εταιρεία θα πάρει τα ίδια χρήματα, παρά τη μείωση των 2.000 χλμ. που είχε συμβατική υποχρέωση (και πιστεύουμε θα έχουν δοθεί και ανάλογες εγγυήσεις) να κατασκευάσει; Δεν θα αφαιρεθούν αναλογικά τα χρήματα που θα κόστιζε η κατασκευή των 500 χλμ., κύριε υπουργέ; Αν δεν… προβλέπεται περικοπή, τότε μιλάμε για ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ, που τύφλα να ‘χει το Βατοπέδιο.

Μείωση της έκτασης του έργου, χωρίς να μειωθούν οι δαπάνες; Με ποιο αντάλλαγμα, κύριε Φώλια;

Χάρη στην εταιρεία κάνετε; Τόσες εκατοντάδες εκατομμύρια; Και για ποιον λόγο; Ποιος δεν θα έχει δίκιο να υποπτευθεί αυτά που όλοι υποπτεύονται; Γι’ αυτό στα ερωτήματα που θέσαμε θα πρέπει να δοθούν σήμερα κιόλας απαντήσεις. Αν μειώθηκε η αρχική δαπάνη και πόσο; Και από ποια έγγραφα αποδεικνύεται αυτό;

Πού είναι η επιστολή;

Στην απόφαση του κ. Φώλια γίνεται αναφορά σε επιστολή που του έστειλε στις 24/3/2008 η ΕΠΑ Αττικής ΑΕ, με το αίτημα για μείωση των χιλιομέτρων. Αυτή η επιστολή θα πρέπει να δοθεί στη δημοσιότητα, γιατί ασφαλώς η μείωση των χιλιομέτρων θα ζητείται χωρίς να… αγγιχθεί ο προϋπολογισμός του έργου…

Κορόιδο λαέ, πλήρωνε για να καλύπτουν τα δωράκια…

Αλήθεια, γιατί ο υπουργός Ανάπτυξης βοηθάει τη συγκεκριμένη εταιρεία;

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στην ΕΠΑ Αττικής το 51% το κατέχει το ελληνικό Δημόσιο (μέσω της ΔΕΠΑ ΑΕ), ενώ το 49% και το μάνατζμεντ το έχει η ATTIKI DENMARK που την απαρτίζουν η Duke Energy Corp και η Shell Gas BV. Ίσως τα ονόματα αυτά… διευκολύνουν όσους επιζητούν απαντήσεις στα ερωτήματα που θέσαμε παραπάνω…

Σιγή ιχθύος

Το πιο σπουδαίο όμως είναι πως, ενώ τα μεγάλα κόμματα της αντιπολίτευσης γνωρίζουν το σκάνδαλο, τηρούν «σιγήν ιχθύος»! Ούτε το ΠΑΣΟΚ ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ… αντέδρασαν, παρότι έχουν ενημερωθεί για το σκάνδαλο από τους εργαζόμενους.

Να σημειωθεί ότι ο αδελφός του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ανδρίκος Παπανδρέου ήταν πρόεδρος της ΕΠΑ Αττικής επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ και παρέμεινε μέχρι και το πρώτο εξάμηνο της κυβέρνησης Καραμανλή αν και δεν του ζητήθηκε να παραιτηθεί.

Όσον αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ, ο ευρωβουλευτής του Δ. Παπαδημούλης είναι υπάλληλος της εταιρείας και ασφαλώς δεν μπορεί να μη γνωρίζει τη «δωρεά» Φώλια.

Και κάτι ακόμα. Όταν υπεγράφη η συμφωνία, οι εκ του εξωτερικού εταίροι είχαν δηλώσει ότι θα έφερναν χρήμα με… ουρά, τελικά όμως με ελληνικά λεφτά μπήκαν συνεταίροι μας. Πήραν δάνεια από την ΑΤΕ επί διοίκησης Λάμπρου.

Το ύψος όμως των δανείων αυτών δεν

ανακοινώθηκε ποτέ… Άραγε γιατί;


Σχολιάστε εδώ