Δεν προλάβαινε με τίποτα να ολοκληρώσει το έργο!

Η ΕΠΑ Αττικής, σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει στη δημοσιότητα τον Οκτώβρη του 2001, είχε αποτιμήσει την αξία του κάθε χιλιομέτρου του αγωγού που θα κατασκεύαζε στα 179.524 ευρώ. Δηλαδή τα 2.000 χλμ. δικτύου θα της στοίχιζαν 359.048.000 ευρώ.

Άρα τα 500 χιλιόμετρα που της χάρισε ο κ. Φώλιας αντιστοιχούν σε 89.762.000 ευρώ χωρίς… τιμαριθμική αναπροσαρμογή… Καλό «δώρο» που ουσιαστικά ξεχρεώνει το δάνειο που είχε πάρει η SYNERGY από την ΑΤΕ (86.712.515 ευρώ) για τη συμμετοχή της στην ΕΠΑ Αττικής. Η SHELL είχε βάλει στην εταιρεία 83.312.024 ευρώ.

Τα χιλιόμετρα του νέου δικτύου, που κατασκευάστηκαν μέχρι τις 7 Φλεβάρη του 2006, σύμφωνα πάντα με τους πίνακες της εταιρείας, είναι 846,68 χλμ. Είναι πράγματι τόσα τα χιλιόμετρα; Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί σύμφωνα με ερώτηση τεσσάρων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ κατασκευάστηκαν από το 2002 μέχρι τα μέσα του 2006 μόνο 810 χλμ.
Η ΕΠΑ Αττικής ΑΕ για την κατασκευή των 846,68 χλμ. νέου δικτύου «δαπάνησε» πάνω από 152 εκατ. ευρώ. Πόσα παραπάνω από τα 152 εκατ. «δαπάνησε» δεν το ξέρουμε, γιατί δεν υπάρχουν τα στοιχεία για τους πέντε μήνες του 2006.

Μέσα δε σ’ αυτά τα χιλιόμετρα είναι και τα 8,46 χλμ. των παροχετευτικών αγωγών. Ακόμη και με την παράλειψη των δαπανών του 2006 η εταιρεία εμφανίζει ως κόστος ανά χιλιόμετρο τα 179.524 ευρώ. Σύμφωνα όμως με τους υπολογισμούς των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης το κόστος ανά χιλιόμετρο θα ανέλθει στα 78.135 ευρώ.

Η διαφορά των 101.389 ευρώ, τουλάχιστον, είναι τεράστια και μας δίνει το δικαίωμα να ισχυριστούμε ότι εδώ έχουμε καραμπινάτη υπερτιμολόγηση από την ΕΠΑ Αττικής ΑΕ προς όφελος των δύο εταιρειών, που μέσω του γενικού διευθυντού έκαναν και κάνουν ό,τι θέλουν. Καραμπινάτη υπερτιμολόγηση που βγάζει μεν μάτια, αλλά οι υπεύθυνοι της ΕΔΑ Αττικής, της ΔΕΠΑ ΑΕ και της ΡΑΕ «δεν μπόρεσαν να την αντιληφθούν»!

Σύμφωνα με την Άδεια Διανομής Φυσικού Αερίου η ΕΠΑ Αττικής ΑΕ έπρεπε μέχρι 31 Δεκέμβρη 2004 να κατασκευάσει 900 χλμ. Αν αφαιρέσουμε 8,46 χλμ. που είναι το συνολικό μήκος των παροχετευτικών αγωγών, διαπιστώνουμε ότι η εταιρεία κατασκεύασε μόνο 838,22 χλμ. σε δυόμισι χρόνια.

Έτσι για τα υπόλοιπα 1.161,78 χλμ. θα χρειαστούν άλλα 3,4 χρόνια από την ολοκλήρωση των μειοδοτικών διαγωνισμών και την επιλογή των αναδόχων των έργων.

Για να μην πάθει ζημία λοιπόν η εταιρεία, αφού με τους πιο μέτριους υπολογισμούς δεν προλάβαινε να είναι συμβατικά εντάξει στον χρόνο παράδοσης, ο υπουργός Ανάπτυξης της χάρισε 500 χιλιόμετρα αγωγού και 89.762.000 ευρώ.

Αλήθεια, αυτά τα χρήματα γιατί δεν καλείται να τα επιστρέψει;
Γιατί είναι τόσο… γαλαντόμος ο υπουργός;


Σχολιάστε εδώ