αμυντικά θέματα

lΟι κυρίες Θάνου και Χαλκιά, καθώς και ο έωλος ή Αίολος (έχουμε ξεχάσει την ορθογραφία της λέξης) κ. Κεντέρης, είναι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με τον, αλήστου μνήμης, ανατολικογερμανικού τύπου νόμο που ψήφισε η Νέα Δημοκρατία το 1994 για να τιμήσει πρωταθλητές, που, και τότε, οι μυημένοι ήξεραν καλά ότι ντοπάρονται. Και οι Ανατολικογερμανοί το γνώριζαν…

lΓια όλους τους παραπάνω η μοίρα επεφύλαξε αποκαλύψεις και άδοξο τέλος. «Ατιμάστηκαν και ταυτόχρονα ατίμασαν το όνομα της αθλητικής Ελλάδας…», όπως επιτυχημένα σχολίασε ο κ. Συρίγος («Ελευθεροτυπία» 19/8/2008).

lΕπιπλέον, η κ. Θάνου, η οποία ειρήσθω εν παρόδω, εμφανίζεται σήμερα χωρίς ακμή και βραχνάδα στη φωνή (αμφότερα έλεγαν πολλά), προκαλεί δηλώνοντας ότι πολλοί δεν σέβονται το «Ολυμπιακό ιδεώδες» που… το σεβάστηκε τόσο πολύ η ίδια με τα ευτράπελα του καλοκαιριού του 2004, το «ατύχημα» και το ΚΑΤ.

lΤο ερώτημα είναι σαφές και σκληρό: Πρέπει να συνεχίσουν οι, αποδεδειγμένα πλέον λάτρεις της ντόπας και διεθνώς «κραγμένοι», αθλητές, «πρωταθλητές γιαλαντζί» που μας διέσυραν διεθνώς να φέρουν τη στολή αξιωματικών και να αμείβονται από τον ΠΥ των ΕΔ; Πρέπει να υφίσταται αυτός ο νόμος; Τι λέτε κ. Μεϊμαράκη;

Νέα από τους δίπλα

lΤα πρώτα 8 μαχητικά ελικόπτερα Sicorsky S-70B για το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας ακολουθούν ακόμη 17 του ιδίου τύπου (σύμβαση 2005).

lΜετά την παραγγελία των 6 υποβρυχίων U-214 στη HDW-Thyssen (2,5 δισ. ευρώ) ακολουθεί η ναυπήγηση 8 σύγχρονων κορβετών κόστους 1,5 δισ. ευρώ στα τοπικά ναυπηγεία («Defence News» 25/7/08).

lΕυτυχώς που εμείς παραλαμβάνουμε εντός ολίγου τις 6 «εκσυγχρονισμένες» φρεγάτες τύπου «Papantoniou» και θα επέλθει ισορροπία στο Αιγαίο…

lΩστόσο, ο κ. Παπαντωνίου τραπέζωσε στην Τήνο τον κ. Φρανσουά Ολάν (σύζυγο της Σεγκολέν Ρουαγιάλ), γραμματέα των γάλλων σοσιαλιστών («Νέα» 29/8/08).

lΔεν πληροφορήθηκα αν ο δεύτερος ρώτησε τον πρώτο εκ μέρους της Thales αν το ΠΝ έχει και άλλες «γηραλέες» φρεγάτες προς εκσυγχρονισμό.

lΣημειώνω με συγκίνηση το συγκλονιστικό άρθρο του κ. Παπαντωνίου («ΒΗΜΑ» 31/8), με το οποίο κατακεραυνώνει τη ΝΔ για κομματισμό και φαυλότητα…

Κράτη μη δουλοπρεπών και

μη κομπιναδόρων 1

lΦυσικά και υπάρχουν… και ξεφυτρώνουν από εκεί που δεν τα περιμένεις…

lΠρόσφατα η Τουρκία επέβαλε ογκώδες πρόστιμο στη Boeing γιατί καθυστερούσε την παράδοση ιπτάμενων ραντάρ.

lΤα τελευταία νέα έρχονται από την Αλγερία, η οποία επέστρεψε στη Ρωσία τα πρώτα 15 (από σύνολο 29) MIG-29 SMT γιατί έφεραν εξαρτήματα… μεταχειρισμένα.

l«Πάρτε τα πίσω, κύριοι, όποιοι κι αν είστε… Δεν μπορεί οι φτωχοαλγερινοί να πληρώνουν αμφιλεγόμενα αμυντικά υλικά», είπαν και μπράβο τους (DTI Αύγ. ’08).

lΕμείς τα τρώμε στα μούτρα όλα… Και με την ευκαιρία, τι γίνεται κ. Βασιλάκο με την παραλαβή του ηλεκτρονικού πολέμου που εκκρεμεί από… τριετίας; Αλλά γιατί ρωτάμε; Ποιος ακούει;

Κράτη μη δουλοπρεπών και μη κομπιναδόρων 2

lΚομπιναδόροι και απατεώνες υπάρχουν παντού. Αρκεί όταν ανακαλύπτονται να τσακίζονται αμείλικτα.

lΟ κορεάτης μεγιστάνας κ. Τσουγκ-Μουγκ-Κόο (πρόεδρος της παντοδύναμης Hundai Motors) συνελήφθη κατηγορούμενος για λάδωμα πολιτικών προς εξασφάλιση πολιτικής εύνοιας! Κοιτάξτε τι γίνεται στην Κορέα, πράγμα άγνωστο σε μας!

lΚαταδικάστηκε σε τριετή φυλάκιση, κλείστηκε στο κελί και αποφυλακίστηκε εσχάτως με εγγύηση.

lΗ απόφαση του Προέδρου της Κορέας για χάρισμα του υπόλοιπου της ποινής ξεσήκωσε σάλο (Roiters 12 Αυγ.).

lΕνταύθα τέτοιου είδους λαμόγια, λαδώνοντες και λαδωμένοι, καλούνται στη δεξίωση του Προέδρου για την επέτειο αποκατάστασης της Δημοκρατίας! Χαίρε, αθάνατος (ως πότε;) Ελλάς…

Έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο (S-R)

lΥπάρχει και λειτουργεί αθόρυβα αλλά ουσιαστικά η Εταιρεία Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΕΣΜΕ) με βασικό πυρήνα τους στρατηγούς ε.α. Η. Καζούκα, Γ. Κοράκη, Χ. Αγγελόπουλο, Ε. Σκλήρη και ναύαρχο Δεμέστιχα.

lΕκδίδει το ειδικό περιοδικό «Προβληματισμοί» με πληθώρα αμυντικών θεμάτων.

lΣτο τεύχος Ιουνίου ’08 παραθέτει μια τεκμηριωμένη ανάλυση του προβλήματος Έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο.

lΠεριγράφει το παλαιό καθεστώς του Ιουνίου 1952 με το οποίο το ICAO είχε καθορίσει γεωγραφική ταύτιση των ορίων περιοχής έρευνας, την αλλαγή του 1979 που περνάει την ευθύνη στα όμορα κράτη, τα οποία φυσικά πιθανόν να μη συμφωνούσαν.

lΑκολουθεί τριετής παρέλκυση του θέματος, οπότε το 1982 η Τουρκία κατέθεσε στο ICAO δήλωση, συνοδευόμενη με σχέδια, για την οποία παρουσιάζει δυνατότητες κάλυψης μεγάλου μέρους του Αιγαίου αλλά και της περιοχής Κύπρου!

lΤο ICAO δεν κατέληξε σε κάτι, οπότε, ενώ εμείς παντελώς αδρανείς και αδιάφοροι παρακολουθήσαμε ως θεατές τα γεγονότα, η Τουρκία δημοσίευσε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Ιαν. ’89) κανονισμό Έρευνας – Διάσωσης που περιλαμβάνει πάλι το μισό Αιγαίο.

lΤο ICAO δεν αποδέχτηκε τη μονομερή και αυθαίρετη τουρκική λύση, αλλά έκανε κάτι σπουδαιότερο. Είπε: Ο έλεγχος θα γίνεται με βάση τα μέσα διάσωσης (πλωτά και ιπτάμενα) που διαθέτουν οι δύο χώρες. Αποτέλεσμα;

lΗ Τουρκία έχει ενεργοποιήσει πληθώρα ναυτικών μέσων και ελικοπτέρων, ενώ η πτωχή Ελλάς που έχει «σαν τα μάτια της» το Αιγαίο «συζητάει» από το 1988 την προμήθεια 15 ελικοπτέρων έρευνας – διάσωσης και την οργάνωση δικτύου επιχειρησιακής χρήσης τους με έδρες διάφορα νησιά.

lΘα πρέπει, όντως, να ευχαριστήσουμε όλους τους τελευταίους υπουργούς, κ. Τσοχατζόπουλο, Παπαντωνίου, Σπηλιωτόπουλο και Μεϊμαράκη, για το συγκινητικό ενδιαφέρον τους στο θέμα. Για Σουζάνες, TOR-MI, ZUBR, εκσυγχρονισμό αρχαίων φρεγατών, αγορά ρωσικών TOMA, είχαμε και παραείχαμε.

lΓια την προμήθεια ελικοπτέρων S-R όμως δεν χωράει απευθείας ανάθεση με τα επακόλουθά της. Υπάρχουν πολλοί μνηστήρες. Πρέπει να γίνει διαγωνισμός και οι κομπίνες περί «πολιτικών αποφάσεων» δύσκολες…


Σχολιάστε εδώ