Τζάμπα δίνουν σε ιδιώτες το δίκτυο του ΟΣΕ που έχουμε χρυσοπληρώσει!
Η πραγματικότητα βέβαια είναι πως το έλλειμμα του ΟΣΕ όντως είναι τεράστιο, φτάνει τα 7,5 δισ. ευρώ, με τη διαφορά όμως πως οι τελευταίοι που ευθύνονται γι’ αυτό είναι οι εργαζόμενοι. Διότι όλες οι δαπάνες που έγιναν για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου για τη νέα γραμμή του προαστιακού από Αθήνα προς Κόρινθο – Κιάτο, όπως για τις σήραγγες, τις ανισόπεδες διαβάσεις, τις γέφυρες κ.λπ., αντί να χρεωθούν στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων, χρεώθηκαν στον ΟΣΕ!
Εξάλλου, το μεγάλο πρόβλημα του Οργανισμού σήμερα είναι τα τοκοχρεολύσια, που ανέρχονται σε 300 έως 400 εκατ. τον χρόνο, δηλαδή δύο φορές πάνω από το διαχειριστικό έλλειμμά του. Τα τοκοχρεολύσια αυτά όμως αφορούν δάνεια που ελήφθησαν για τη δημιουργία των υποδομών, τις οποίες έπρεπε να πληρώσει ο προϋπολογισμός και όχι ο ΟΣΕ. Αν στα ποσά αυτά προστεθούν και οι «Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας», που πριν από δύο χρόνια ανέρχονταν σε 120 εκατ. ευρώ τον χρόνο και σήμερα σαφώς θα είναι περισσότερα, και ο Αλογοσκούφης δεν τα έχει δώσει ποτέ, τελικά τα ελλείμματα του ΟΣΕ μόνο δικά του δεν είναι, αλλά υποχρεώσεις του κράτους!
Γιατί οι «Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας», που προαναφέραμε, είναι το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται ο Οργανισμός για να εξυπηρετεί προορισμούς που δεν είναι εμπορικοί, όπως η γραμμή Πύργου – Καλαμάτας, η οποία έχει μόνιμο παθητικό, αλλά συνεχίζεται για να μην αποκοπεί η Μεσσηνία από τον σιδηρόδρομο. Και επιδοτείται με 120 εκατ. ευρώ τον χρόνο ο ΟΣΕ (που όμως δεν του τα δίνουν, μόνο στα χαρτιά υπάρχουν), όπως συμβαίνει και με τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, που επιδοτούνται από το κράτος.
Να σημειώσουμε δε ότι για να μην υπάρχουν αντιδράσεις και κατά συνέπεια πολιτικό κόστος, οι εκάστοτε κυβερνήσεις τα τελευταία 7 χρόνια απέτρεπαν κάθε αναθεώρηση της τιμής των εισιτηρίων, που φυσικά δεν καλύπτουν το κόστος λειτουργίας.
Όσον αφορά τους μεγάλους μισθούς, που λένε ότι συνέβαλαν στο να… πέσει έξω ο Οργανισμός, και εδώ αποκρύπτουν την αλήθεια. Συγκεκριμένα στα ποσά που δημοσιεύουν, για να κερδίσουν την κοινή γνώμη υπέρ της ιδιωτικοποίησης, είναι όλες οι αποδοχές (μισθοί, υπερωρίες και επιδόματα).
Όπως ανέφεραν κύκλοι των εργαζομένων, αντί η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να εξυγιάνει τον Οργανισμό αναπτύσσοντας όλες τις παράλληλες υπηρεσίες που μπορούν να φέρουν πρόσθετα έσοδα (π.χ. αναβαθμίζοντας τη διακίνηση εμπορευμάτων με το τρένο, κάτι που στις ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί κύρια πηγή εσόδων για τα τρένα), πάει να τα ξεπουλήσει σε ιδιώτες τις «γραμμές φιλέτα», τις οποίες έχει… χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός…
Άραγε έχουν βρει και αυτούς που θα τους παραδώσουν το δίκτυο και γι’ αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι «μέχρι… νεωτέρας (πότε θα είναι αυτή;) δεν θα πραγματοποιούνται μεταφορές μικροδεμάτων και τμηματικών αποστολών σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου»! Δεν αποκλείεται να έχουν υπογράψει και… προσύμφωνο, αλλιώς δεν εξηγείται γιατί σταμάτησαν να κάνουν μεταφορές εμπορευμάτων.
Στην έκθεση επιβεβαιώνεται αυτό που επισημαίνουμε παραπάνω, ότι η τιμή του εισιτηρίου του τρένου ως προς τα ΚΤΕΛ είναι χαμηλότερη από 70% έως 198%! Γι’ αυτό όμως δεν μιλούν οι υπουργοί. Ποιος κρατάει χαμηλά την τιμή των εισιτηρίων; Όχι ασφαλώς οι εργαζόμενοι…