620.000.000 ΕΥΡΩ ΠΟΥΛΗΣΕ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ!
Είναι η μεγαλύτερη συμφωνία που έχει γίνει ποτέ με πώληση ελληνικού μέσου ενημέρωσης και ειδικότερα τηλεοπτικού σταθμού. Είναι ενδεικτικό πως όλος ο όμιλος της NetMed σε Ελλάδα και Κύπρο θα πουληθεί στη Forthnet έναντι συνολικού ποσού, μαζί με τα δάνεια, 520 εκατ. ευρώ. Η εισροή των 620 εκατ. ευρώ στα ταμεία του ΑΝΤΕΝΝΑ, στη χειρότερη χρονιά της τηλεοπτικής επιχείρησης, αλλάζει εκ νέου το status του ομίλου και τις ισορροπίες, εσωτερικές και εξωτερικές, αφού η συμφωνία αυτή είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς του Θοδωρή Κυριακού και των πρωτοκλασάτων στελεχών του ΑΝΤΕΝΝΑ, Τζόναθαν Πρόκτερ και Νίκου Αγγελόπουλου.
Στον ΑΝΤΕΝΝΑ σχεδόν ακόμη δεν πιστεύουν τη συμφωνία και τα σχέδια για τη διάθεση των χρημάτων δεν έχουν αυτή την ώρα ολοκληρωθεί. Όμως με αυτό το τεράστιο ποσό είναι φανερό πως η μητρική εταιρεία και ο όμιλος αποκτούν μια σημαντική ρευστότητα και πλέον μπορούν να επενδύσουν σε τηλεοπτικό πρόγραμμα και να αμφισβητήσουν την κυριαρχία του Mega σε τηλεθέαση και έσοδα, να μπουν δυναμικά στη συνδρομητική τηλεόραση, να συγκεντρώσουν ραδιοφωνικούς σταθμούς και να επεκταθούν προς την Ανατολική και την Κεντρική Ευρώπη. Με ποδοσφαιρικούς όρους, ο ΑΝΤΕΝΝΑ θυμίζει λίγο τον Παναθηναϊκό. Στο τέλος της ποδοσφαιρικής περιόδου είχε χάσει όλους τους στόχους και μέσα σε έναν μήνα συγκέντρωσε κεφάλαια και επιχειρηματίες στη σύνθεσή του που κανείς δεν φανταζόταν…
Για την επίτευξη της συμφωνίας τηρήθηκε άκρα μυστικότητα, αν και το «Π» ήταν η μόνη εφημερίδα που πριν από έναν μήνα, στις 6 Ιουλίου, αποκάλυπτε πως γίνονταν διαπραγματεύσεις για την πώληση της Nova Televizia, κάνοντας λόγο για πρόταση του RTL για εξαγορά του 50%. Όμως ο σκανδιναβικός όμιλος Modern Times Group, που ελέγχει μεταξύ άλλων και τον όμιλο των δωρεάν εφημερίδων «Metro», μίλησε στο τέλος καταθέτοντας τη μυθική πρόταση των 620 εκατ. ευρώ. Και ο ρόλος του Θ. Κυριακού στη συμφωνία, όπως λένε στον ΑΝΤΕΝΝΑ, ήταν καταλυτικός, καθώς με τα δύο άλλα στελέχη του σταθμού κατάφεραν να πετύχουν αυτό το υψηλό τίμημα. Σε μια δύσκολη χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας αμφισβητήθηκε πολύ ο Θ. Κυριακού, δίνει την απάντησή του.
Ο λόγος που ο σκανδιναβικός όμιλος δίνει τόσο πολλά χρήματα είναι, σύμφωνα με τους ανθρώπους του ΑΝΤΕΝΝΑ, ότι η τηλεοπτική αγορά στη Βουλγαρία παρουσιάζει αύξηση της δαπάνης κατά 30% και πως η Nova Televizia είναι ένας από τους δύο σταθμούς με εμβέλεια σε όλη τη χώρα. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΑΝΤΕΝΝΑ το πρώτο εξάμηνο του 2008 «η Nova Televizia είχε μερίδιο τηλεθέασης 18% και μερίδιο 32% της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς, η οποία ανέρχεται σε 125 εκατομμύρια ευρώ». Είναι προφανές πως η Modern Times ήθελε να αυξήσει το μερίδιό της στη βουλγαρική αγορά, όπου δραστηριοποιείται μέσω της Diema Television. Η δε θυγατρική Modern Times Viasat Broadcasting ελέγχει ήδη 50 τηλεοπτικά κανάλια σε 24 χώρες. (Όλος ο χάρτης του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ δημοσιεύεται σε άλλη στήλη, στο πλαίσιο της ετήσιας έρευνας της στήλης.)