Αν βγάλουν «καθαρό» τον Θέμο, καίγεται ο Ανδριανός!

Είναι δηλαδή σαφές ότι το ενδεχόμενο «να βγει λάδι» ο Θέμος από την όλη ανακριτική έρευνα, παρά τα εξόφθαλμα επιβαρυντικά στοιχεία, πέραν των άλλων συνειρμών και υποψιών που θα τροφοδοτήσει για την ύπαρξη κάποιου μείζονος και ανομολόγητου πολιτικού ντιλ, θα συνεπιφέρει αυτομάτως και θέμα Ανδριανού, όπου βέβαια τα… σκάγια θα πάρουν και το Μαξίμου.

Τα ερωτήματα για το περιβόητο ραντεβού στο Χίλτον με τον βιντεοκομιστή θα επανέλθουν δριμύτερα, εκθέτοντας και τον κ. Ανδριανό από τη στιγμή που με τα όσα υποστήριζε στην κατάθεσή του έπεισε τους δικαστές.
Όσο κι αν θέλουν ορισμένοι να ξεχαστεί η υπόθεση, ενδεχόμενη δικαστική απεμπλοκή του κ. Αναστασιάδη θα πυροδοτήσει νέα σενάρια με απρόβλεπτες πολιτικές προεκτάσεις.
Είναι πολύ απλά και πολύ σκληρά ταυτόχρονα τα ερωτήματα:
Για ποιον λόγο, αλήθεια, αποφάσισε ξαφνικά να ανοίξει μυστικό δίαυλο με την κυβέρνηση ο Θέμος; Πού αποσκοπούσε η επιλογή του να κάνει επαφές κατά μόνας με τον πρωθυπουργικό σύμβουλο για να του εγχειρίσει το περιβόητο DVD; Αγάπησε αίφνης ο κ. Αναστασιάδης τον κ. Καραμανλή και θέλησε να τον προστατεύσει; Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι δεν προδίδει κάποια συναλλαγή;
Τα πράγματα μερικές φορές μιλούν, δυστυχώς, από μόνα τους. Όσο καλοπροαίρετος και να είναι κανείς, ώστε να δεχθεί π.χ. ότι δεν υπήρξε ίχνος συναλλαγής, δεν μπορεί ταυτόχρονα να μην αναρωτηθεί γιατί τότε δεν προχώρησε ταχύτατα το δικαστικό ξεκαθάρισμα της υπόθεσης; Δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί επίσης γιατί ακόμη και ο λαλίστατος αυτές τις μέρες και άτεγκτος κατά τεκμήριο κ. Ζορμπάς απέφυγε να ασχοληθεί άμεσα και επισταμένα με το μείζον αυτό ζήτημα, αφήνοντας να περάσουν δύο ολόκληροι μήνες απραξίας για τη νευραλγική Αρχή της οποίας μέχρι χθες προΐστατο; Πώς είναι δυνατόν, ενώ στο πόρισμα του διενεργηθέντος φορολογικού ελέγχου διαπιστώνεται ότι τα 4,6 εκατ. ευρώ δεν δικαιολογούνται από τα δηλωμένα εισοδήματα του Θέμου, να μην έχει αναζητηθεί η προέλευσή τους;
Ποιο… αόρατο χέρι παγώνει ακόμη και αυτεπάγγελτες διαδικασίες;
Ακόμη πιο αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχει κινηθεί καθόλου η υπόθεση παρότι βρίσκεται στα χέρια του Εισαγγελέα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ) κ. Ιωαννίδη από τις 29 Ιανουαρίου 2008. Άραγε για ποιον λόγο έχει «κολλήσει» εδώ και τόσους μήνες η δικαστική έρευνα;
Ας ενημερώσει, τουλάχιστον, ο κ. Ιωαννίδης την κοινή γνώμη τι είναι, επιτέλους, εκείνο που εμποδίζει την πρόοδο της δικαστικής έρευνας. Ας ενημερώσουν επίσης τον ελληνικό λαό για ποιον λόγο αφαιρέθηκε η υπόθεση από τον διευθυντή της ΥΠΕΕ κ. Βαγγέλη Καραμάνο, ο οποίος χαίρει γενικής εκτίμησης και έχει τη φήμη ακέραιου και ασυμβίβαστου λειτουργού. Μήπως για να δοθεί στον επόμενο με την ελπίδα ή τη βεβαιότητα, ενδεχομένως, ότι θα είναι πιο… συζητήσιμος;
Μετʼ εμποδίων!
Ένα άλλο χαρακτηριστικό γεγονός όσον αφορά την πανταχού παρούσα κωλυσιεργία στο έργο του ελέγχου είναι ότι η ΔΟΥ Αμαρουσίου, στην οποία υπάγεται φορολογικά ο Θέμος Αναστασιάδης, εδέησε να δώσει όλο τον φάκελο με τα φορολογητέα στοιχεία του μετά την παρέλευση ενός ολόκληρου μήνα!
Πάλι κάποιο αόρατο χέρι μοιάζει να θέτει διαρκώς γραφειοκρατικά ή άλλα εμπόδια σε κάθε προσπάθεια των ελεγκτών να βρουν στοιχεία και να ολοκληρώσουν επιτέλους κάποτε την επίμαχη έρευνα. Τι μεσολάβησε άραγε ξαφνικά και το… σύμπαν άρχισε να συνωμοτεί με τελικό στόχο την «αθώωση» του Θέμου; Σύμφωνα δε με άλλες πληροφορίες, η ελβετική πλευρά αρνείται ν’ ανοίξει τους λογαριασμούς που συνδέονται με τις τρεις επιταγές με τις οποίες είχε «πιαστεί» στα γαλλοελβετικά σύνορα ο κ. Αναστασιάδης, θέτοντας ως προϋπόθεση την προηγούμενη άσκηση δίωξης για κακούργημα…
Μετά απ’ όλα αυτά, το συμπέρασμα στο οποίο οδηγείται αβίαστα ο κάθε σκεπτόμενος πολίτης αυτής της χώρας είναι ότι στην υπόθεση αυτή το πολιτικό και επιχειρηματικό παρασκήνιο και διακύβευμα είναι πολύ μεγάλα. Διαφαίνεται μέρα με τη μέρα μια διακριτική μεταχείριση του κ. Αναστασιάδη που αρχίζει να γίνεται προκλητική. Η εξήγηση που δίνεται, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, αφορά τη θέση ισχύος του νέου αφεντικού του Αναστασιάδη, του Μπόμπολα, και τις προοπτικές που διαγράφονται για το μέλλον του. Λέγεται δηλαδή ότι τον προωθεί για υψηλές και νευραλγικές θέσεις, όπως είναι μια θέση μέλους στο ΔΣ του επιχειρηματικού ομίλου, καθώς και μια θέση στο ΔΣ του Mega, σε ρόλο εκπροσώπου του.
Κόλαφος για Θέμο
το υπόμνημα Καραμάνου
Συντριπτικά στοιχεία σε βάρος του Αναστασιάδη περιέχονται στο υπόμνημα που παρέδωσε στις 16 Ιουλίου στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Γκανά ο διευθυντής της ΥΠΕΕ κ. Καραμάνος. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της προκαταρκτικής εξέτασης που έγινε μετά τις γνωστές καταγγελίες του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου για την υπόθεση Κλαδά – Κουκοδήμου, όπου μεταξύ των άλλων προκύπτει ότι ο Θέμος Αναστασιάδης είχε πέντε υπεράκτιες (off-shore) εταιρείες!
Το υπόμνημα αναφέρει μεταξύ των άλλων τα εξής:
«Από την πρώτη στιγμή που εισήχθη στην Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων και συγκεκριμένα στην Επιχειρησιακή Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων Αθηνών, της οποίας Διεύθυνσης είμαι προϊστάμενος, η πληροφορία της «ύποπτης» -ασυνήθιστης συναλλαγής του εκδότη-δημοσιογράφου Θ. Αναστασιάδη, ενήργησα έγκαιρα στο πλαίσιο των υπηρεσιακών μου καθηκόντων όπως κατωτέρω αναλυτικά θα αναφέρω:
Την 1.11.2007 έλαβα ο ίδιος τηλεφωνική πληροφορία σχετικά με το θέμα της «ύποπτης» – ασυνήθιστης συναλλαγής και καταγράφηκε αυτή από εμένα λόγω της εμπιστευτικότητας, σε σχετικό έντυπο το οποίο και πρωτοκολλήθηκε στην Επιχειρησιακή Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων της ΥΠ.Ε.Ε. Αθηνών. Άμεσα ανέθεσα τη διερεύνηση της υπόθεσης στους ελεγκτές κ.κ. Παπαγεωργίου και Κουκουλομμάτη. Επιπλέον, την 1.11.2007 οπότε και το θέμα έγινε αντικείμενο διερεύνησης από την ΥΠ.Ε.Ε. ενημερώθηκε από εμένα και ο ειδικός γραμματέας, κ. Σπυρίδων Κλαδάς.
Οι ενέργειες της υπηρεσίας μου κατά χρονολογική σειρά ήταν οι παρακάτω:
1. Την 1.11.2007 διενεργήθηκε έρευνα στην ηλεκτρονική βάση του ΤΑΧΙ8 προκειμένου να έχουμε άποψη για το επιχειρηματικό και εισοδηματικό προφίλ του ελεγχόμενου.
2.- Στις 2.11.2007 με έγγραφο που έλαβε αρ. πρωτ. ΕΜΠ.2362/2.11.2007 ζητήσαμε από την τράπεζα BNP BARIBAS την κίνηση από ενάρξεως όλων των λογαριασμών του ελεγχόμενου καθώς και της υπεράκτιας εταιρείας με την επωνυμία SEA CHIEF COMPANY L.T.D., της οποίας ο ελεγχόμενος φέρεται να είναι επίσης εξουσιοδοτημένος χρήστης λογαριασμού.
3.- Στις 19.11.2007 λάβαμε έγγραφο με αρ. πρωτ. ΕΜΠ.2554/19.11.07 από την τράπεζα με τα ζητηθέντα στοιχεία.
4.- Στις 27.11.2007 λάβαμε και συμπληρωματική απάντηση από την τράπεζα που έλαβε αρ. πρωτ. ΕΜΠ. 2690/27.11.07.
Σημειωτέον ότι στην Υπηρεσία μας περιήλθε πληθώρα εγγράφων και παραστατικών στοιχείων του ελεγχόμενου εκ μέρους της Τράπεζας και τα οποία στοιχεία τέθηκαν προς διερεύνηση και επεξεργασία από τους αρμοδίους ελεγκτές κ.κ. Παπαγεωργίου και Κουκουλομμάτη. Ταυτόχρονα ορίστηκαν από μέρους μου πέντε επιπλέον υπάλληλοι της υπηρεσίας μου προκειμένου να διευκολύνουν και να συνεπικουρήσουν το έργο των ελεγκτών ταξινομώντας τα σχετικά έγγραφα και παραστατικά με σκοπό την ταχύτερη προώθηση της έρευνας.
5.- Στις 19.12.2007 με έγγραφο που έλαβε αρ. πρωτ. ΕΜΠ. 3102/19.12.07 ζητήσαμε από την αρμόδια για τον ελεγχόμενο Δ.Ο.Υ. Αμαρουσίου τις υποβληθείσες από αυτόν φορολογικές δηλώσεις με τα συνημμένα δικαιολογητικά αυτών των πέντε τελευταίων ετών.
6.- Στις 28.12.2007 και ύστερα από την αρχικώς διενεργηθείσα έρευνα και επεξεργασία των τραπεζικών παραστατικών και λοιπών εγγράφων καθώς και φορολογικών στοιχείων υπήρξε τηλεφωνική μου πρόσκληση προς τον ελεγχόμενο να προσέλθει στην υπηρεσία για παροχή εξηγήσεων, για το μέχρι εκείνη τη στιγμή ερευνητικό υλικό. Αυτός αρνήθηκε να προσέλθει λέγοντάς μου ότι γνωρίζει την υπόθεση για την οποία καλείτο, ότι όλο το ποσό για το οποίο ελέγχεται είναι καλυμμένο από τα εισοδήματά του, ότι δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα και ότι επί του γεγονότος αυτού γνωρίζει και ο Ειδικός Γραμματέας (ενν. τον κ. Σπύρο Κλαδά).
Εγώ επέμεινα για την παρουσία του και εμφάνισή του, δηλώνοντάς του ότι τα όσα ισχυρίζεται – υποστηρίζει θα πρέπει να τα αποδείξει στην υπηρεσία μας προσκομίζοντας σχετικά παραστατικά που να αποδείκνυαν τη νομιμότητα της συναλλαγής.
Ο Θεμιστοκλής Αναστασιάδης μου απήντησε ότι εξαιτίας των εξελίξεων και της εμπλοκής του ονόματός του και σε άλλα θέματα της επικαιρότητας -εννοούσε την υπόθεση Ζαχόπουλου- αδυνατούσε να προσέλθει και ότι θα υπέβαλε γραπτό υπόμνημα για να υποστηρίξει τις θέσεις του. Μετά από αυτά τον ενημέρωσα ότι θα του σταλεί γραπτή πρόσκληση.
Ακολούθως και λόγω της εμπλοκής του ονόματός του ενημέρωσα άμεσα τον ειδικό γραμματέα κ. Σπυρίδωνα Κλαδά, για τα αναφερόμενα στην τηλεφωνική μου επικοινωνία – πρόσκληση με τον Θ. Αναστασιάδη και αυτός μου ζήτησε να επιταχύνω τις διαδικασίες ελέγχου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της υπηρεσίας μου.
7.- Την 31.12.2007 αποστέλλεται η με αριθμ. πρωτ. ΕΜΠ. 3224/31.12.07 πρόσκληση παροχής στοιχείων, βάσει του άρθρου 66 παρ. 1 Ν 2238/94, ο ελεγχόμενος απουσίαζε από την οικία του, η εν λόγω πρόσκληση θυροκολλήθηκε και συντάχθηκε το από 31.12.07 αποδεικτικό επίδοσης.
8.- Από 31.12.07 έως 10.1.08 διενεργείται ενδελεχής έλεγχος των προαναφερομένων τραπεζικών λογαριασμών, ζητούνται διευκρινήσεις από αρμόδια στελέχη της τράπεζας είτε επιτόπια είτε τηλεφωνικώς, δεδομένου ότι το πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιεί η τράπεζα είναι αρκετά σύνθετο, με χρήση κωδικών πράξεων κ.λπ. Διαπιστώνονται κινήσεις προς άλλους λογαριασμούς και πράξεις με υπεράκτιες εταιρείες που δυσχεραίνουν το ελεγκτικό έργο. Κρίνεται απαραίτητη ενέργεια ο έλεγχος για πιθανούς άλλους λογαριασμούς.
9.- Στις 10-01-08 με έγγραφο που έλαβε αριθμ. πρωτ. ΕΜΠ 94/10-01-08 η Δ.Ο.Υ. Αμαρουσίου μας αποστέλλει τα ζητηθέντα από 19.12.07 στοιχεία, τα οποία τα παρέλαβε ο υπάλληλος της υπηρεσίας μας Ιωάννης Μπελτέκης προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση από τις διαδικασίες του ταχυδρομείου.
10.-Στις 10-01-08 με έγγραφο που έλαβε αριθμ.πρωτ. 95/10-01-08 ζητήσαμε μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών την κίνηση του συνόλου των τραπεζικών λογαριασμών που τηρεί ο ελεγχόμενος από το σύνολο των τραπεζικών ιδρυμάτων της χώρας, δεδομένου ότι υπήρξε ωρίμανση της ερευνητικής διαδικασίας από τη συγκέντρωση των μέχρι τότε συλλεγέντων στοιχείων.
11.- Στις 11-01-08 με έγγραφο που έλαβε αριθμ. Πρωτ. ΕΜΠ 111/11-01-08 ζητήσαμε μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών τη κίνηση του συνόλου των τραπεζικών λογαριασμών που τηρούνται στην επικράτεια των παρακάτω υπεράκτιων εταιρειών που από την έρευνα προέκυπτε να συσχετίζονται καθ’ οποιονδήποτε τρόπο με τον ελεγχόμενο
α. SEA CIEF COMPANY LTD
β. BLU DREAM SHIPPING COMPANY S.A.
γ. EUROSOUTH LIMITED
δ. TURNBERRY LTD
ε. FRANEL TRADING LTD
12.- Στις 21-01-08 σε συνάντηση εμού και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, στο γραφείο μου, με τον εκπρόσωπο του ελεγχομένου κ. Πατσόπουλο, ζητείται εκ μέρους του η παράταση προσκόμισης σχετικού υπομνήματος για την παροχή των ζητηθέντων εξηγήσεων, αναφορικά με το επίμαχο θέμα της κατάθεσης σε μετρητά μεγάλου ποσού.
13.- Στις 23-01-08, έπειτα από συνεχή αιτήματα παρατάσεων, διά της πληρεξούσιας του δικηγόρου, κ. Τσοβόλα, ο ελεγχόμενος υπέβαλε σχετικό υπόμνημα, που έλαβε αρ. πρωτ. ΕΜΠ 303/Α/23-1-2008, με την παροχή των εξηγήσεών του και οι οποίες έχουν σχέση με τη φορολογική δικαιολόγηση του ποσού που κατατέθηκε. Από το κατατεθέν υπόμνημα προέκυψε η ανάγκη συγκρότησης ειδικού συνεργείου ελέγχου του άρθρου 66 του ν. 2238/94 και του άρθρου 39 του ν. 1914/90, καθόσον για τον προσδιορισμό των εισοδημάτων του ελεγχόμενου ο έλεγχος θα έπρεπε να επεκταθεί στο σύνολο των επιχειρήσεων στις οποίες αυτός συμμετείχε, για την διαπίστωση των υποβαλλομένων στοιχείων και εισοδημάτων στις σχετικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος πλέον των δέκα ετών. Προς τούτο προέβημεν στην σύνταξη και αποστολή σχετικού εγγράφου με αριθμ. πρωτ. ΕΜΠ 349/24-1-2008 προς τον ειδικό γραμματέα κ. Κλαδά (σχ. 1) και με αριθμ. πρωτ. ΕΜΠ 434/29-1-2008 προς την Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων – Διεύθυνση Σχεδιασμού και Συντονισμού Φορολογικών Ελέγχων (σχ. 2), με τα οποία έγγραφα αιτούμεθα τη συγκρότηση ειδικού συνεργείου για τον ακριβή προσδιορισμό των εισοδημάτων του ελεγχομένου εκδότη – δημοσιογράφου κ. Θ. Αναστασιάδη.
14.- Στις 24-01-08 προβήκαμε, εγώ και οι αρμόδιοι ελεγκτές, σε λεπτομερή προφορική ενημέρωση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών-Γραφείο ΥΠ.Ε.Ε. κ. Ιωαννίδη για την υπό κρίση υπόθεση, για την οποία τον είχαμε ενημερώσει και σε προγενέστερο χρονικό διάστημα και δη από τα μέσα Δεκεμβρίου 2007 και η οποία υπόθεση ήταν ήδη γνωστή πανελληνίως από τα ΜΜΕ.
15.- Στις 25-01-08 υποβάλαμε το υπ’ αρ. πρωτ. ΕΜΠ 353/25-1-2008 γραπτό αίτημα (σχ. 3) προς την ως άνω εισαγγελική αρχή για την έκδοση σχετικής εισαγγελικής παραγγελίας και για μεγαλύτερη ευελιξία της υπηρεσίας μας, όσον αφορά τις ελεγκτικές μας δραστηριότητες και επειδή κρίθηκε ότι θα απαιτηθεί η διενέργεια προανακριτικών πράξεων, γεγονός με το οποίο συμφώνησε και ο αρμόδιος Εισαγγελέας κ. Ιωαννίδης, μετά τη διοικητική ωρίμανση της ανωτέρω υποθέσεως.
Η έρευνα της υπηρεσίας μου δεν καθυστέρησε και δεν περιορίστηκε καθόλου. Διεξήχθη με ταχύτατους ρυθμούς. Σημειωτέον ότι στο ίδιο διάστημα προβήκαμε σε επιπλέον πολλαπλές ελεγκτικές – ερευνητικές ενέργειες στα πλαίσια της δημοκρατικά συντεταγμένης πολιτείας μας και συγκεκριμένα αναζητήσαμε και εξετάσαμε:
– ισολογισμούς των εταιριών που ο ελεγχόμενος ήταν μέτοχος
– τα ΦΕΚ που δημοσιεύονταν στοιχεία σχετικά με την έρευνά μας
– συμβάσεις δανείων που αυτός συνήψε ατομικά ή με την ιδιότητά του ως εκπρόσωπος εταιριών συμφερόντων του
– αγοραπωλησίες μετοχών
– έρευνα στη ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά για το καθεστώς κατοχής πλοίων από τον ελεγχόμενο, συμμετοχή αυτού σε οιασδήποτε μορφής ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες κ.λπ., ενέργειες που δεν μπορεί να αποτυπωθούν σε υπηρεσιακά έγγραφα αφού απαιτείται η φυσική παρουσία των ελεγκτών ως προανακριτικών υπαλλήλων στο ερευνώμενο περιβάλλον.
Πρέπει να επισημανθεί η σοβαρότητα της υπόθεσης Αναστασιάδη όσον αφορά στην αντιμετώπισή της που δεν επέτρεπε λήψη βεβιασμένων αποφάσεων και ενεργειών χωρίς στοιχειώδες υπόβαθρο και να συνεκτιμηθεί ότι οι αρμόδιοι ελεγκτές ασχολούντο και με σοβαρές και σημαντικές υποθέσεις πολλές εκ των οποίων είχαν προηγηθεί χρονικά και ήταν σε εξέλιξη με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια της έρευνας, οι οποίες διεξήγοντο στα πλαίσια εισαγγελικών παραγγελιών με καθορισμένο χρόνο περαίωσής τους. Σημειωτέον ότι πολλές από αυτές τις υποθέσεις ήταν μεγαλύτερου οικονομικού ενδιαφέροντος και κοινωνικών διαστάσεων.
Δεν έχω καμία σχέση με ποινικά αξιόλογες πράξεις και δη το έγκλημα της παραβάσεως καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ).
Από όλα τα ανωτέρω καθίσταται ολοφάνερο ότι ενήργησα με την ιδιότητά μου ως Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Ειδικών Υποθέσεων Αθηνών της ΥΠΕΕ στα πλαίσια του νόμου προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και στα πλαίσια του Κράτους Δικαίου που επιτάσσει η δημοκρατικά συντεταγμένη Πολιτεία μας. Επ’ ουδενί προκύπτουν ενδείξεις για τη στοιχειοθέτηση εις βάρος μου του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος αλλά οι ενέργειες της υπηρεσίας μου και εμού προσωπικά ήταν ταχύτατες, νομιμότατες και ώριμες για τις δικαστικές αρχές προς περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης, χωρίς να δημιουργούν κινδύνους να εκτεθεί η υπηρεσία μου και η Πολιτεία μας από παράνομες πράξεις των οργάνων της.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΩ
Να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο όσον με αφορά κατ’ άρθρο 43 παρ. 2 του ΚΠΔ δεδομένου του ότι δεν προκύπτουν επ’ ουδενί ενδείξεις σε βάρος μου να κινηθεί ποινική δίωξη για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος».


Σχολιάστε εδώ