Σαπίζουν στις αποθήκες του ΟΣΕ ηλεκτροκίνητα βαγόνια αξίας 100 εκατ. ευρώ!

Κόντρα λοιπόν στην υποκρισία και στις παντοειδείς σκοπιμότητες, αποκαλύπτουμε σήμερα, μάλλον υπενθυμίζουμε, ότι εκείνη την εποχή, στις 19/1/2004, το τότε αιρετό μέλος του ΔΣ του ΟΣΕ και πρώην διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Δημήτρης Καραπάνος, με επιστολή-καταπέλτη στον τότε εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Δημήτρη Λινό, κατήγγειλε σημεία και τέρατα στον οργανισμό που συνιστούσαν τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο στις προμήθειες και στις συμβάσεις με την αμαρτωλή Siemens.
Την επομένη, 20/1/2004, οι τότε βουλευτές της αντιπολίτευσης Προκόπης Παυλόπουλος (ήταν και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ) και Νίκος Αγγελόπουλος, με ερώτηση που κατέθεσαν στον υπουργό Μεταφορών, συνυπέβαλαν αυτούσια την επιστολή-κόλαφο Καραπάνου. Εδώ αξίζει να επισημάνουμε ότι ο Προκόπης Παυλόπουλος, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε κατ’ επανάληψιν καταγγείλει στη Βουλή πολύ συγκεκριμένα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών ως υπεύθυνα για τη σκανδαλώδη σύμβαση του ΟΣΕ με κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε και η Siemens.
Επισημαίνουμε ακόμα ότι στη μηνυτήρια αναφορά του ο κ. Καραπάνος είχε προτείνει ως μάρτυρες 18 πολιτικούς όλων των κομμάτων, πλην ΚΚΕ, οι οποίοι όμως την κρίσιμη στιγμή δεν πήγαν να καταθέσουν!
Υπενθυμίζουμε ότι η σκανδαλώδης σύμβαση του ΟΣΕ με την κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε και η Siemens -αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο- για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων βαγονιών υπεγράφη στις 22/12/1997. Η προμήθεια αυτή, ύψους 100 εκατ. ευρώ, ενεργοποιήθηκε το 1999. Τελικά, τα βαγόνια παρελήφθησαν το 2005 και έκτοτε σαπίζουν στις αποθήκες του ΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης, επειδή, πολύ απλά, ο ΟΣΕ δεν έχει δημιουργήσει τις υποδομές για την ηλεκτροκίνηση του δικτύου! Μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός αυτών των βαγονιών χρησιμοποιείται στη γραμμή του προαστιακού Νεραντζιώτισσα – Αεροδρόμιο.

Το βρώμικο παρασκήνιο

Επειδή κάποιοι επιμένουν να έχουν ασθενή μνήμη και να ανακαλύπτουν καθυστερημένα καραμπινάτα σκάνδαλα, το «ΠΑΡΟΝ», το οποίο και τότε είχε δημοσιεύσει όλη τη μηνυτήρια αναφορά Καραπάνου προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου (αλήθεια, τι έκανε;), υπενθυμίζει σήμερα κάποια βασικά σημεία της:
• «Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και ο ΟΣΕ καθημερινά απογυμνώνεται από το αναγκαίο τροχαίο υλικό. Παρά την αυξημένη επιβατική κίνηση, υπάρχει αδυναμία νέων δρομολογίων από έλλειψη τροχαίου υλικού. Αυτό το γνωρίζει και ο τελευταίος υπάλληλος του ΟΣΕ και πρωτίστως η διοίκηση και η κατεξοχήν ένοχος κυβέρνηση, και κανείς δεν αντιδρά και δεν αγωνιά»…
• «Είναι η τέταρτη ανακοίνωση-καταγγελία μου για το θέμα αυτό και δεν συγκινείται κανένας, ούτε καν η Δικαιοσύνη, την οποία από 23/7/2003 έχω δημόσια καλέσει να παρέμβει, παρά και τον σχετικό δημοσιογραφικό θόρυβο που προέκυψε τον περασμένο Αύγουστο. Απ’ όσα γνωρίζω και συμπεραίνω, οι νέοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά (σ.σ.: τα ναυπηγεία θα έπρεπε να υλοποιήσουν την παραγγελία) απειλούν την κυβέρνηση με κλείσιμο των ναυπηγείων και εκβιάζουν τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Χριστοδουλάκη, Τσοχατζόπουλο και Παπανδρέου με αποκαλύψεις αμαρτημάτων διαπραχθέντων και συμφωνηθέντων πριν από την πώληση των ναυπηγείων… Εκτιμώ ότι η υπόθεση των συμβάσεων του ΟΣΕ με τα ναυπηγεία αποτελεί τον αδύνατο συνδετήριο κρίκο, που πρέπει να σπάσει με εισαγγελική παρέμβαση, των δύο ανεξιχνίαστων μέχρι σήμερα σκανδάλων: Της πώλησης των ναυπηγείων και των συμβάσεων προμήθειας υλικών του Πολεμικού Ναυτικού»…
• Οι συμβάσεις προβλέπουν, σε περίπτωση καθυστέρησης παραδόσεων μέχρι έξι μήνες, να επιβάλλονται ποινικές ρήτρες μέχρι 7,5% επί του συμβατικού ποσού. Σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων αυτών, καλούνται οι ανάδοχοι και συμφωνούνται υψηλότερες ρήτρες και μεγαλύτερα όρια καθυστερήσεων. Διαφορετικά, καταγγέλλονται οι συμβάσεις και καταπίπτουν οι εγγυητικές επιστολές. Γιατί ενώ οι καθυστερήσεις παραδόσεων έχουν υπερβεί τη διετία, ούτε καταγγελία γίνεται ούτε επαναδιαπραγμάτευση, και διακυβεύονται τεράστια οικονομικά και άλλα συμφέροντα εις βάρος του ΟΣΕ και του Ελληνικού Δημοσίου;»
Ο Δημήτρης Καραπάνος έκλεινε τη μηνυτήρια αναφορά υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά τα εξής:
«Κύριε Εισαγγελέα, πρέπει να θέσετε τέρμα σε αυτήν την παράνομη, καταστρεπτική και επιζήμια για τον ΟΣΕ και την εθνική οικονομία κατάσταση.
Μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, επειδή και η ίδια είναι ένοχη, δεν έχει το σθένος να ενεργήσει. Τον λόγο τον έχετε πλέον εσείς. Τολμήστε!»
Αυτά λοιπόν, για να θυμηθούν κάποια, επαναλαμβάνουμε, πολιτικά και δημοσιογραφικά παπαγαλάκια, τα οποία ανακάλυψαν το σκάνδαλο του ΟΣΕ με τεσσεράμισι χρόνια καθυστέρηση!


Σχολιάστε εδώ