ΤΟ ΚΑΡΤΕΛ ΤΗΣ ΜΠΙΡΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ

ΗΑθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού HEINEKEN, τα τελευταία χρόνια διατηρεί κοντά στο 80% του μεριδίου της αγοράς μπίρας στη χώρα μας, εμποδίζοντας κάθε άλλη εταιρεία να μπει στο παιχνίδι και, όπως καταγγέλλουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έμποροι και λιανοπωλητές, αυτό επιτυγχάνεται με εκβιαστικές μεθόδους που θυμίζουν πρακτικές μαφίας.
Από τις 24 Μαΐου του 2005, κλεισμένα τρία χρόνια τώρα, ο φάκελος με την υπόθεση αραχνιάζει στα γραφεία της οδού Κότσικα 1 και η Επιτροπή Ανταγωνισμού το μόνο που έχει κάνει είναι να λάβει μαρτυρίες από κάνα-δυο εμπλεκομένους. Οι τζίροι που πετυχαίνει η HEINEKEN στην Ελλάδα είναι μυθικοί, καθώς ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ οι ανταγωνιστές της που αγωνίζονται με κάθε τρόπο να βάλουν τις φίρμες τους στα ράφια των καταστημάτων περιορίζονται στα 10, τα 20 ή κοντά στα 40 εκατ. ευρώ. Τα νούμερα αυτά δείχνουν το απίστευτο μονοπωλιακό παιγνίδι που παίζεται σε βάρος της ελληνικής αγοράς και πάντα στις πλάτες του έλληνα καταναλωτή, ο οποίος πληρώνει σε χρυσάφι την μπιρίτσα του, ιδιαίτερα τώρα που καλοκαίριασε για τα καλά και διακοπές χωρίς παραλία και μπίρα δεν νοούνται. Οι καταθέσεις που έχουν ληφθεί ήδη από την Επιτροπή Ανταγωνισμού δείχνουν ότι η HEINEKEN χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές, ακόμη και βία, σύμφωνα με σχετικές καταγγελίες, προκειμένου να μην μπαίνουν στις κάβες και στα καταστήματα μπίρες άλλης φίρμας, ενώ όσοι το τολμούν με πρακτικές που θυμίζουν μαφία, με επιταγές που σφραγίζονται και εξοντωτικές επαγγελματικές συμφωνίες αναγκάζονται να μπαίνουν στο περιθώριο ή αφανίζονται από την πιάτσα. Όσο για τον ανταγωνισμό, ο καθένας μπορεί να δει ότι στο 90% των καταστημάτων άλλες μπίρες πέραν της AMSTEL και της HEINEKEN δεν υπάρχουν, λες και δεν δραστηριοποιείται στην Ελλάδα καμία άλλη ζυθοποιία.


Σχολιάστε εδώ