Εδώ Βρυξέλλες

* Τη βελτίωση της ορθής λειτουργίας των φορολογικών συστημάτων στην εσωτερική αγορά με την ενίσχυση από τις χώρες οι οποίες συμμετέχουν των διοικήσεων και των υπαλλήλων τους, ανέφερε στην απάντησή του στον βουλευτή της ΝΔ, Μ. Μαυρομμάτη, ο αρμόδιος Επίτροπος φορολογίας Λάζλο Κόβακ. Το πρόγραμμα στηρίζει την εσωτερική αγορά και οι δράσεις του αφορούν στους εναρμονισμένους φόρους, κυρίως στον ΦΠΑ και τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, αλλά και σε ορισμένους εισοδήματος και κεφαλαίου.

* Ενέκρινε η Κομισιόν πρόταση οδηγίας που προεκτείνει την προστασία των συγγενικών δικαιωμάτων (των ερμηνευτών) από τα 50 στα 95 χρόνια. Την απόφαση καλωσόρισε ο Διεθνής Οργανισμός για την Προστασία των Δημιουργών. Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή είχε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ. Μαυρομμάτης, ο οποίος δήλωσε σχετικά: «Από τη στιγμή που το έργο του δημιουργού θα έχει διαχρονική αξία και συμβολή, ήταν ανεπαρκής και άδικη η ισχύουσα διάρκεια προστασίας του».

* Επικίνδυνα αποδεικνύεται πως είναι πολλά παιχνίδια τα οποία εισάγονται από την ΕΕ από άλλες χώρες, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό παιχνιδιών τα οποία εισάγονται στη συνέχεια αποσύρονται λόγω προβλημάτων ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2007 έγιναν περίπου 470 κοινοποιήσεις, εκ των οποίων το 90% αφορούσαν τα εισαγόμενα μη ασφαλή παιχνίδια. Να σημειωθεί πως τα περισσότερα απευθύνονται σε παιδιά κάτω των 3 ετών.
Το θέμα το έφερε στο προσκήνιο ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Αγγελάκας, με σχετική ερώτησή του.

* Πρωτοπορεί η Ελλάδα, αρνητικά όμως για άλλη μια φορά. Είναι η μοναδική χώρα στην οποία υφίσταται το σύστημα αδειοδότησης στον τομέα των εθνικών μεταφορών, με βάση την ποσόστωση των οχημάτων ή των επιχειρήσεων.
Αυτό προκύπτει από την απάντηση του Επιτρόπου και αντιπροέδρου της Επιτροπής και αρμόδιου για τις μεταφορές στη σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ Μαργαρίτη Σχοινά.
Μετά την απάντηση του Επιτρόπου, ο κ. Σχοινάς δήλωσε πως «πρέπει να προβληματίσει όλους τους Έλληνες πολίτες που δεν ξέχασαν ακόμη τις σκηνές παράλυσης της χώρας από την έλλειψη καυσίμων και αγαθών για πολλές ημέρες σε όλη την επικράτεια. Στους δύσκολους τωρινούς καιρούς της οικονομικής κρίσης να σκεφτούμε σοβαρά για καλύτερες εθνικές οδικές μεταφορές στο μέλλον με περισσότερο ανταγωνισμό, καλύτερες και φτηνότερες υπηρεσίες».

* «Η συνεχής μη συμμόρφωση της Ελλάδας προς το Κιότο ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο και τη συμμόρφωση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και επειδή η Ελλάδα δεν έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει». Αυτό σημειώνεται από την απάντηση της Κομισιόν αλλά και του Έλληνα επίτροπου, Σ. Δήμα, στον ευρωβουλευτή του Συνασπισμού, Δ. Παπαδημούλη. Ο ευρωβουλευτής της Αριστεράς με την ερώτησή του αναφερόταν στην απόφαση της αρμόδιας επιτροπής για την εφαρμογή της Σύμβασης του Κιότο με την οποία κρίθηκε ανεπαρκές το σύστημα καταγραφής των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην Ελλάδα και απαγορεύτηκε η συμμετοχή της χώρας στους μηχανισμούς εμπορίας του πρωτοκόλλου.

* «Την ανάγκη εφαρμογής αμοιβαίων κανόνων αλιείας στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο» επισήμανε ο γάλλος υπουργός Αλιείας, κ. Μπαρνιέ, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Γ. Γκλαβάκη. Ο έλληνας ευρωβουλευτής μετέφερε τον προβληματισμό που εκφράζεται από οργανώσεις ελλήνων αλιέων για την κατάσταση που επικρατεί στο Αιγαίο, καθώς τα αποθέματα ψαριών μειώνονται συνεχώς λόγω της ανεξέλεγκτης αλιείας από την Τουρκία. Οι τούρκοι συνάδελφοι ψαράδες αλιεύουν ανεξέλεγκτα στις ίδιες περιοχές με τους Έλληνες.


Σχολιάστε εδώ