Χτίζουν μιναρέδες στη Θράκη για να αλλάξουν τη «φυσιογνωμία» της…

Τα τελευταία χρόνια, χτίστηκαν δεκάδες μουσουλμανικά τεμένη (τζαμιά) κυρίως σε περιοχές που φαίνονται από τον κεντρικό οδικό άξονα, ο οποίος ενώνει την Θράκη με την υπόλοιπη Ελλάδα (δυτικά) και με την Τουρκία (ανατολικά).

Τεμένη ογκωδέστατα και κυρίως με υψηλούς μιναρέδες! Τεμένη που σε πολλές περιπτώσεις θεωρείται υπερβολή η ύπαρξή τους, όπως για παράδειγμα σε χωριά ακατοίκητα, όπου συνήθως βρίσκονται μόνο 2-3 βοσκοί…

Το θέμα ύψους των μιναρέδων απασχόλησε πολλές φορές την κοινή γνώμη και όχι λιγότερες φορές έγινε έριδα για οξύτατες αντιπαραθέσεις ακόμη και για επεισόδια. Άραγε ήταν συμπτωματικά όλα αυτά ή έχουν σχέση με όλα τα παραπάνω;

Σε πολλά χωριά ένθεν κι ένθεν της Εγνατίας οδού, οι ορθόδοξοι ναοί και τα καμπαναριά κυριολεκτικά χάνονται ή τουλάχιστον επισκιάζονται από τους πανύψηλους μιναράδες των μουσουλμανικών τεμενών που βρίσκονται εκεί. Είναι δυνατόν να σταθεί η δικαιολογία, ότι όσο πιο ψηλός είναι ο μιναρές τόσο πιο καλά θα ακούγονται οι προσευχές των μουσουλμάνων από τον Αλλάχ; Ή μήπως μπορούμε να ισχυριστούμε ότι όσο πιο ψηλά είναι τα καμπαναριά μιας εκκλησίας θα ακούγονται καλύτερα οι… ψαλμωδίες;

Υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι που εμπίπτουν σε νομικά καθεστώτα. Το ύψος ενός χτίσματος, είτε ιερού είτε… «ανίερου», δεν μπορεί να υπερβαίνει κάποια συγκεκριμένα όρια με βάση τον πολεοδομικό κώδικα. Υπάρχουν παράλληλα και νόμοι που πηγάζουν από διακρατικές συμφωνίες και συνθήκες. Για παράδειγμα η έγκριση για κατασκευή ενός τζαμιού, προϋποθέτει και τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Μητροπολίτη, ο οποίος αξιολογεί ως θρησκευτικός παράγοντας, αν και κατά πόσο είναι απαραίτητο ένα ή «ακόμη ένα» τέμενος σε συγκεκριμένη περιοχή. Το ίδιο γίνεται και στην Τουρκία για την κατασκευή νέων ορθόδοξων εκκλησιών (με τη διαφορά ότι εκεί δεν χρειάζεται να εφαρμοστεί η συμφωνία, αφού καταστρέφονται οι υπάρχουσες εκκλησίες και σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν χτίζονται καινούργιες).

Τα τελευταία χρόνια και για αρκετές νέες άδειες τζαμιών, ο Μητροπολίτης Ξάνθης ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΤΗΚΕ και κανένας δεν του ζήτησε τη γνώμη. Οι άδειες –όπως πληροφορήθηκα από κορυφαίο αυτοδιοικητικό παράγοντα– εγκρίνονταν απʼ ευθείας από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων… Δεν είδα όμως και τον Σεβασμιώτατο να καταθέτει κάποια διαμαρτυρία, κάποια ένσταση γιʼ αυτή την εξέλιξη, που στην ουσία δεν αφαιρεί αρμοδιότητες και δεν προσβάλλει μόνο τον ίδιο ως θεσμό και ως πρόσωπο, αλλά και αυτήν την ίδια την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οποία εκπροσωπεί…

Παράλληλα, επιχειρούνται και άλλες καταστάσεις που κάνουν τη σπέκουλα ακόμη πιο επικίνδυνη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο κεντρικό τζαμί των Σαππών Ν. Ροδόπης, κάποιοι ανήρτησαν ψηλά στο μιναρέ, τη σημαία του… «τουρκικού κράτους» της Δυτικής Θράκης! Καταλαβαίνετε λοιπόν περί τίνος πρόκειται…

Μπορούν λοιπόν κάποιοι ανενόχλητα να παίζουν τα παιχνίδια τους «κατʼ εντολήν» της Άγκυρας στη Θράκη, αφού τους ΑΝΕΧΕΤΑΙ η ελληνική πολιτεία… Δεν μπορούν όμως σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιούν τους θρησκευτικούς χώρους σαν εργαλεία σʼ αυτήν την επικίνδυνη «αποστολή» τους…

Και κάτι ακόμη. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τοπικό Τύπο, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μάντατζη Τσετίν, μέλος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ κοινοβουλίου, που αυτοαποκαλείται ΤΟΥΡΚΟΣ, ενώ δεν υπάρχει αναγνωρισμένη τουρκική μειονότητα στη χώρα μας (πώς γίνεται αυτό) ας μας το εξηγήσουν οι νομοθέτες και οι πολιτικοί που ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ), δηλώνει απερίφραστα ότι κανένας δεν αμφισβητεί την ελληνικότητα της Θράκης… Ας μας πει λοιπόν ευθέως: Γνωρίζει και ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την ύπαρξη της «σημαίας» (παραλλαγή της τουρκικής σε πράσινο φόντο) την οποία μάλιστα γνωστά τουρκικά site την εμφανίζουν και αναρτημένη μέχρι και στον… Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης; Γνωρίζει και ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την ύπαρξη… εθνικού ύμνου του «τουρκικού κράτους» της Δυτ. Θράκης; Αν ναι, να βγει και να το δηλώσει δημόσια και να κάνουμε εμείς «σημαία» αυτή του τη δήλωση. Αν όχι… τότε μας δίνει την αίσθηση ότι επιχειρεί να μας καθησυχάσει, όπως έκαναν οι Τούρκοι κάθε φορά, πριν μας τη φέρουν πισώπλατα… Πάγια τακτική τους εδώ και αιώνες!


Σχολιάστε εδώ