Τα φασολάκια και οι μακαρονάδες εκτόπισαν τον Αίσωπο και τις παροιμίες!
Τα κρούσματα, δυστυχώς, μετά το προκρούστειο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, με την ασύλληπτη αναφορά περί “συνωστισμού” των Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, όλο και πληθαίνουν.
Όπως συγκεκριμένα καταγγέλλουν 98 δάσκαλοι, με επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, στα νέα εδώ και δύο χρόνια βιβλία “Γλώσσας” του Δημοτικού Σχολείου φαίνεται να υποχωρούν τα κείμενα αναφορά στον πολιτισμό και την παράδοση χάριν των… συνταγών μαγειρικής και των μικρών αγγελιών αγοραπωλησίας ακινήτων και σκαφών αναψυχής!
Καλούν δε τον υπουργό να ξεφυλλίσει ο ίδιος τα βιβλία των παιδιών του για να διαπιστώσει με ποιες αξίες και ποια πρότυπα μορφώνονται τα παιδιά του ελληνικού λαού.
Ιδού η επιστολή-κραυγή αγωνίας των δασκάλων:
Αξιότιμε κύριε υπουργέ,
Με τη συμπλήρωση δύο χρόνων διδασκαλίας των νέων βιβλίων του δημοτικού σχολείου, σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή, με πόνο ψυχής, με αγωνία και με φόβο για το μέλλον των παιδιών μας.
Πιστεύουμε ότι το μάθημα της “Γλώσσας” είναι το σημαντικότερο, δίχως να υποτιμούμε κανένα άλλο μάθημα, διότι διδάσκεται περισσότερες ώρες και πάντα πρωινές, όπου η διάθεση και η αφομοιωτική ικανότητα των μαθητών είναι οι καλύτερες.
Με τα νέα βιβλία διαπιστώνουμε να χαράσσεται και νέα άποψη για το μορφωτικό αγαθό και για την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας. Μέχρι τώρα το μάθημα της “Γλώσσας” ήταν το μάθημα που ανακεφαλαίωνε όλα τα άλλα μαθήματα και τα ενοποιούσε, καθώς στην ύλη του υπήρχαν κείμενα από την Ιστορία, τα Θρησκευτικά, τη Γεωγραφία, τη Φυσική, τη Λαογραφία, κείμενα αναφοράς στον πολιτισμό, στη λαϊκή σοφία, παροιμίες, γνωμικά και άλλα.
Αλήθεια, γιατί με τα νέα βιβλία όλα αυτά υποχώρησαν;
Γιατί δεν πρέπει τα παιδιά μας να τρέφονται με τον πλούτο του πολιτισμού μας και της παραδόσεώς μας;
Γιατί δεν πρέπει να προβάλλονται πρόσωπα-πρότυπα;
Γιατί δεν πρέπει να μαθαίνουν ότι ήρωας είναι αυτός που υπερβαίνει τον εαυτό του και προσφέρεται στην κοινότητα την οποία ανήκει;
Γιατί δεν πρέπει οι μαθητές μας να διαλέγονται με τις μεγάλες μορφές της πεζογραφίας μας και της ποιήσεώς μας και αντ’ αυτού να διδάσκονται τη γλώσσα τους από πενιχρά κείμενα εφημερίδων και περιοδικών;
Γιατί δεν πρέπει να ξεδιψάνε με το δημοτικό μας τραγούδι, με τη λαϊκή μας σοφία ή με τους μύθους του Αισώπου;
Αλήθεια, γιατί;
Γιατί πρέπει να τρέφονται με συνταγές μαγειρικής: “Μακαρόνια με κιμά” και “Φασολάκια λαδερά”;
Πώς θα εμπνεύσει ο δάσκαλος τους μαθητές του όταν έχει να διδάξει για μάθημα “Οδηγίες χρήσεως καφετιέρας” και “μικρές αγγελίες αγοραπωλησίας ακινήτων και σκαφών αναψυχής”;
Πώς θα ανεχθεί δάσκαλος με στοιχειώδη πνευματική εντιμότητα να στέκεται ενώπιον των μαθητών του και να διδάσκει απροκάλυπτα τον καταναλωτισμό, τον οποίο, εμμέσως πλην σαφώς, προωθούν κείμενα τέτοιας θεματικής;
Πώς θα αρματώσει τους μαθητές του να αντιμετωπίσουν αύριο γενναία τη ζωή και τις δυσκολίες της, όταν πρότυπα γενναιότητας είναι η γάτα που σβήνει πυρκαγιές και το παιδί που αναγκάζεται από τους γονείς του να πάει μόνο του στην κατασκήνωση, για να πάνε και αυτοί μόνοι τους διακοπές;
Κύριε υπουργέ, με πόνο ψυχής και αγωνία περισσή για το μέλλον των παιδιών μας και του τόπου μας, σας παρακαλούμε να ξεφυλλίσετε τα βιβλία των παιδιών σας, για να διαπιστώσετε ο ίδιος με τι μορφώνονται τα παιδιά του ελληνικού λαού, με ποιες αξίες, με ποια πρότυπα.
Αναζητήστε, κύριε υπουργέ, ένα κείμενο που να προβάλλει μια αξία, ας πούμε τη δικαιοσύνη, ή την τιμιότητα, ή την εργατικότητα, την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό. Αναζητήστε ένα κείμενο που να φιλοσοφεί σχετικά με τη ζωή, με τον θάνατο, με τις δυσκολίες και την υπέρβασή τους. Και τέλος αναζητήστε ένα κείμενο που να καλλιεργεί στα παιδιά μας την ελπίδα, τη μεγίστη πασών των αρετών.
Τι ανθρώπους θέλουμε να προετοιμάσουμε με αυτά τα βιβλία; Τι πολίτες θέλουμε να παραδώσουμε στην πολιτεία μας; Απογυμνωμένους από αρετή, από ήθος, από γνώση της αλήθειας;
Θέλουμε τέτοιους ανθρώπους;
Ας ετοιμαστούμε τότε να τρυγήσουμε τους καρπούς της αγωγής μας. Ας ετοιμαστούμε να υποδεχθούμε μόνο και μόνο Άτομα, Καταναλωτές και Καταθλιπτικούς ανθρώπους.
Εμείς οι δάσκαλοι με τα νέα βιβλία βιώνουμε την απόλυτη επικράτηση της ασημαντότητας και είμαστε αναγκασμένοι να προσφύγουμε στη δοκιμασμένη και προσφιλή μας μέθοδο του Κρυφού Σχολειού. Θα συνεχίσουμε να διδάσκουμε τις αξίες και τα πρότυπα που στήριξαν το Γένος μας στις δύσκολες στιγμές του, αιώνες τώρα.
Έστω και εκτός διδακτέας ύλης θα διδάξουμε τον πολιτισμό μας, την Ιστορία μας, την πίστη μας και την εν γένει πνευματική μας συγκρότηση, γιατί το χρωστάμε σ’ αυτούς που πέρασαν, σ’ αυτούς που θα ‘ρθουν.
Αξιότιμε κύριε υπουργέ, από τις πρώτες μέρες της θητείας σας εγγράψατε αυτήν στην Ιστορία, αποσύροντας το επαίσχυντο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού. Αυτό που επιχειρήθηκε όμως με το βιβλίο Ιστορίας επιχειρείται, δυστυχώς, και με τα νέα βιβλία της “Γλώσσας”: η αποδόμηση των αξιών.
Σας παρακαλούμε με το αίσθημα ευθύνης που σας διακρίνει να πράξετε τα δέοντα. Η ευαισθησία σας είναι δεδομένη και αποδεδειγμένη.
Αν δεν μπορείτε να αποσύρετε τα βιβλία της “Γλώσσας”, πρέπει οπωσδήποτε να τα επανεξετάσετε και να επιστρέψουν σ’ αυτά τα νάματα του πολιτισμού μας και οι πανανθρώπινης εμβέλειας αξίες του Γένους μας.
Σας ευχαριστούμε
Οι δάσκαλοι
Σαμοΐλης Κωνσταντίνος, Κέλογλου Οδυσσέας, Νατσιός Δημήτριος, Μιχαήλ Αικατερίνη, Γκιάτας Θωμάς, Κριεζής Ηρακλής, Γρατσία Έλλη, Ιερομνήμων Νικόλαος, Γουζούνη Σταματινή, Παπαδόπουλος Γεώργιος, Μεντεσίδης Τριαντάφυλλος, Πανταζοπούλου Χριστίνα, Πανταζοπούλου Χριστίνα, Μητρόπουλος Δημήτριος, Καρανικόλας Χρήστος, Μιχαήλ Αλέξανδρος, Μιχαήλ Αλέξανδρος, Ζήσου Αθανάσιος, Πετρίδου Μαρία, Σταυρόγλου Βηθλεέμ, Φιαμού Ανθίππη, Χούλη Γεωργία, Χούλη Κατερίνα, Κωσταντακάκης Δημήτριος, Tαρπινίδης Χρήστος, Καζαντζίδης Αθανάσιος, Μιζιούλη Σοφία, Κριτσιβέλα Ελένη, Ράπτου Άννα, Στεφανάκης Στέφανος, Κορκόβελος Χρήστος, Δέβρας Γεώργιος, Γεωργιάδου Ιωάννα, Ιατρίδου Αργυρώ, Νταντάμης Γεώργιος, Τσαγάνη Φωτεινή, Εξάρχου Φώτιος, Πετρίδου Αστέρω, Κοντολέων Αναστάσιος, Μπράτζου Νίκη, Μούσκου Φλώρια, Κωνσταντινίδης Αθανάσιος, Κατσιμανής Θεόδωρος, Γούναρη Παναγιώτα, Σαββίδου Ελένη, Τσορώνη Γεωργία, Παπατολίδου Δήμητρα, Κακαρελίδης Γεώργιος, Σουγκάκη Βασιλική, Σουγκάκη Βασιλική, Ραφαέλα Ελένη, Παπαδόπουλος Ευστράτιος, Καντίδου Διαλεκτή, Δαμιανίδου Δέσποινα, Τσιτσίμη Ειρήνη, Κεσαπίδου Σεβαστή, Πασχαλίδου Βασιλική, Μερελής Δημήτριος, Τσιάφη Ζωή, Βλαχάκη Δώρα, Λαμψίδου Μαρία, Μπαρακλή Βασιλική, Ασπρίδης Χρήστος, Βαρεμένου Αναστασία, Ντίσιου Ελευθερία, Παπαδόπουλος Θεόφιλος, Πλακιάς Βαγγέλης, Τσελεπίδου Εύη, Πιπεράς Κωνσταντίνος, Πιπερίδης Δανιήλ, Λαζαρίδης Αντώνιος,Αντωνιάδου Δέσποινα, Πέτλης Βασίλειος, Ανδρεάδης Θωμάς, Κούτσουρος Νικόλαος, Σεκερτζής Πέτρος, Μητσόπουλος Αντώνιος, Παρασκευόπουλος Άγγελος, Βασιλείου Βαρβάρα, Παπαγεωργίου Κωνσταντίνα, Τσακίρη Σεβαστή, Αβραάμ Μαρία, Πασιαλής Χρήστος, Κέτσιος Λάζαρος, Μπαχάρη Βασιλική, Παπούντζας Ιωάννης, Κουνάδη Ελισάβετ, Κατζικάς Αθανάσιος, Τσέφλιος Μάριος, Ζαλίδης Ιωάννης, Ζαλίδου Ιωάννα, Παμπουκίδης Δημήτριος, Κλαψίδης Ιωάννης, Μιχαηλίδου Ελένη, Ισαακίδου Αικατερίνη, Μιχαλόπουλος Αντώνιος, Γάγος Ιωάννης, Γραμμενάς Θωμάς, Ιντζέλης Νικόλαος, Τερζιάδης Γεώργιος.