πάρε δώσε

δΜπορεί ο «πόλεμος τιμών» στο Αιγαίο να δίνει την εικόνα ενός… ξεχαρβαλωμένου καρτέλ στην ακτοπλοΐα, όμως όλοι οι εφοπλιστές που εξετάσθηκαν αυτές τις ημέρες από την Επιτροπή Ανταγωνισμού εμφανίσθηκαν με κοινή γραμμή αδιάσπαστης «ομερτά». «Ποτέ δεν συζητήθηκε το θέμα των τιμών στην Ένωσή μας», έχουν δηλώσει στην Επιτροπή όλοι ανεξαιρέτως οι εφοπλιστές που εξετάσθηκαν ως τώρα.

δΕίναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπαίνει στα βαθιά νερά της ακτοπλοΐας, η οποία στο παρελθόν εποπτευόταν από ξεχωριστή ρυθμιστική αρχή, που έχει προ πολλού καταργηθεί. Και το κρίσιμο ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσει -με στοιχεία και τεκμηρίωση- είναι αν οι εφοπλιστές έκαναν συνεννοήσεις για τις τιμές. Κατά την έφοδο που έγινε στα γραφεία της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, αμέσως μετά την αποχώρηση της Blue Star κατασχέθηκαν πολλά έγγραφα και σκληροί δίσκοι υπολογιστών που δίνουν αρκετή ώθηση στην έρευνα. Πλην όμως, ως τώρα η Επιτροπή βρίσκει «κλειστά στόματα» από τους εφοπλιστές και ζορίζεται αρκετά να στοιχειοθετήσει τις κατηγορίες για καρτέλ.

δΠληροφορίες λένε ότι στην Επιτροπή πιστεύουν ότι έχουν στα χέρια τους έναν «κρυφό άσο» που μπορεί να σπάσει την «ομερτά». Τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί αν αυτό μπορεί να γίνει, ή αν άλλη μια έρευνα για καρτέλ θα καταλήξει σε αδιέξοδο…

δΑκούσαμε από γνωστό δημοσιογραφικό «παπαγάλο» της διοίκησης της Εθνικής να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις συναλλαγματικές διαφορές από την Τουρκία, που αφαίρεσαν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την κεφαλαιακή βάση του Ομίλου. Έπεσε πρόσκαιρα η λίρα και θα ενισχυθεί, συνεπώς η «τρύπα» θα κλείσει, σύμφωνα με τη θεωρία του «παπαγάλου». Προφανές είναι ότι τέτοιες θεωρίες δεν πείθουν ούτε πρωτοδιόριστο ταμία τραπεζικού καταστήματος. Γι’ αυτό, άλλωστε, και δεν τις επιστρατεύει επίσημα η διοίκηση Αράπογλου, αλλά αφήνει τους «παπαγάλους» της να εκτίθενται. Άξιος ο μισθός τους…

δΜια μικρή έρευνα αποφάσισε να κάνει η στήλη, με αφορμή τις τεράστιες πινακίδες στα πρατήρια μεγάλης πολυεθνικής των καυσίμων που διαφημίζουν ότι η βενζίνη της αυξάνει 11% την απόδοση των κινητήρων.

δΚαι διαπίστωσε, ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα της πολυεθνικής, ότι μάλλον πρόκειται για ένα φθηνό διαφημιστικό κόλπο: η συγκεκριμένη βενζίνη εντάσσεται στην κατηγορία της super αμόλυβδης των 100 οκτανίων, σύμφωνα με τις ενιαίες προδιαγραφές καυσίμων που ισχύουν στην Ευρώπη. Όμως, η εταιρεία τη συγκρίνει με… απλή αμόλυβδη των 95 οκτανίων, για να καταλήξει στο αυτονόητο συμπέρασμα ότι είναι καλύτερη.

δΚάπως έτσι, το «πονηρό» μάρκετινγκ μετατρέπει το αυτονόητο σε -δήθεν- τεχνολογικό θαύμα και οι αφελείς πληρώνουν αδιαμαρτύρητα 1,50 ευρώ για μια super αμόλυβδη που ελάχιστα διαφέρει από τις άλλες βενζίνες της ίδιας κατηγορίας…


Σχολιάστε εδώ