ΜΠΟΪΚΟΤΑΖ: ΤΟ ΜΟΝΟ ΟΠΛΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Έτσι, τι να έκαναν, οι περισσότεροι είτε… τσιμπούσαν στις προσφορές με τα εκπτωτικά κουπόνια από τις εταιρείες που «μείωσαν» την τιμή του γάλακτος, είτε δεν αγόραζαν καθόλου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το ακριβότερο από ένας ευρώ το λίτρο φρέσκο γάλα σημείωσε ραγδαία και σημαντική μείωση πωλήσεων την περασμένη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τις καταναλωτικές οργανώσεις το μποϊκοτάζ κατά του φρέσκου γάλακτος με τιμή πάνω από ένα ευρώ έστειλε θετικά μηνύματα από όλη την Ελλάδα.

«Οι καταναλωτές ενστερνίσθηκαν το μήνυμα και αρνούνται να αγοράσουν το ακριβό γάλα. Και όταν δεν βρίσκουν φρέσκο γάλα με τιμή μικρότερη του ενός ευρώ, προτιμούν να μην αγοράσουν καθόλου».

Το μποϊκοτάζ βέβαια έπεσε πάνω στην εξαγγελία από πλευράς κάποιων γαλακτοκομικών εταιρειών για μείωση τιμών στο γάλα, ύστερα και από τις πιέσεις του υπουργείου Ανάπτυξης.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι εταιρείες μεταχειρίζονται διάφορα τρικ για να παρασύρουν τους καταναλωτές στην αγορά των προϊόντων τους προσφέροντας εκπτωτικά κουπόνια για το γάλα!

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταναλωτικών Οργανώσεων η «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» έχει εξαγγείλει συνέχιση του μποϊκοτάζ και σε άλλα προϊόντα πρώτης ανάγκης και προσπαθεί να καθιερώσει τις «εβδομάδες μποϊκοτάζ» με στόχο να αναδειχθεί η δύναμη των καταναλωτών.

Η φιλοσοφία είναι απλή: Αν δεν βρίσκουμε επί παραδείγματι φρέσκο γάλα σε τιμή μέχρι ένα ευρώ, ας μην αγοράσουμε καθόλου. Για λίγες μέρες μπορούμε να ζήσουμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, και χωρίς φρέσκο γάλα!

«Ήρθε η ώρα οι καταναλωτές να παίξουν τον ρόλο που πραγματικά τους αντιστοιχεί στη διαμόρφωση των τιμών, ήρθε η ώρα να δείξουμε την πραγματική μας δύναμη ως καταναλωτές», λένε οι καταναλωτικές οργανώσεις.

Πολλές φορές έχουμε ακούσει παράγοντες της αγοράς να «ανησυχούν» για την αγοραστική αδυναμία των καταναλωτών.

Ας ανησυχήσουν και κάποιοι για τη μη κατανάλωση των προϊόντων τους, όχι από αδυναμία των καταναλωτών να τα αγοράσουν, αλλά από επιλογή.

Η άρνηση αγοράς ενός προϊόντος, το μποϊκοτάζ δηλαδή, δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι ένδειξη πυγμής από πλευράς των καταναλωτών, οι οποίοι είναι στην ουσία η μόνη κινητήρια δύναμη της αγοράς.

Αγορά και κέρδη χωρίς καταναλωτές δεν υπάρχει. Κι επειδή δεν μπορούμε να μην καταναλώσουμε και τίποτα, γιατί θα πεθάνουμε από την πείνα ή θα βρωμίσουν τα σπίτια μας, μπορούμε κάλλιστα να απέχουμε από την αγορά ενός μόνο προϊόντος κάθε φορά. Αυτό για λίγες ημέρες, αν γίνει συστηματικά, και δεν θα μας βλάψει και θα στείλει το μήνυμα εκεί που πρέπει…


Σχολιάστε εδώ