ΚΑΤΑπλωρα

w Αυτό που αποκαλύπτει η καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί.

Ένα από τα πλοία της ακτοπλοΐας, το «Μακεδών», πλοιοκτησίας Γ. Γούτου, το οποίο εκτελεί καθημερινά το δρομολόγιο Λαύριο – Κέα και ενδεχομένως επιδοτείται για ένα τμήμα ή για κάποιες μέρες του δρομολογίου, σε έλεγχο που έγινε στις 28 Μαΐου βρέθηκε να έχει μειωμένο πλήρωμα κατά 13 άτομα! Δηλαδή, ενώ το πιστοποιητικό ασφαλείας που έχει προβλέπει σύνθεση πληρώματος 34 ατόμων, ταξίδευε μόνο με 21 άτομα! Δηλαδή το πλοίο μετέφερε τόσο καιρό επιβάτες χωρίς να διασφαλίζει ακίνδυνο πλου!

Μετά από αυτό, η ΠΝΟ έστειλε σχετικό έγγραφο στο ΥΕΝ και στα αρμόδια λιμεναρχεία προκειμένου να λάβουν τα μέτρα τους.

Εκείνο που πρέπει να παρατηρήσουμε εν προκειμένω είναι το γεγονός ότι ενώ το συγκεκριμένο πλοίο καθημερινά βρισκόταν σ’ ένα μεγάλο λιμάνι, το Λαύριο, και λογικά θα έπρεπε να βρίσκεται στο… μικροσκόπιο των λιμενικών, αφού μεταφέρει κάθε χρόνο χιλιάδες επιβάτες, ταξίδευε «στα μουλωχτά» με μειωμένη σύνθεση πληρώματος, άρα με το ρίσκο σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος τα αποτελέσματά του να μεγιστοποιηθούν.

Είναι όμως δυνατόν ένα πλοίο να μπαινοβγαίνει στο Λαύριο και να μην ελέγχεται; Το τοπικό λιμεναρχείο άραγε τι κάνει; Ποιος είναι ο ρόλος του; Να… κόβει μήπως κλήσεις στα οχήματα που παρκάρουν κοντά στις προβλήτες; Ή να ελέγχει πρώτα απ’ όλα αν τα πλοία που ελλιμενίζονται εκεί εφαρμόζουν σχολαστικά τους κώδικες ασφάλειας;

Δυστυχώς, όπως αποκαλύπτεται, κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Και τα πλοία ταξιδεύουν με μειωμένες συνθέσεις, άρα με αρκετό ρίσκο για τους επιβάτες, οι οποίοι βέβαια δεν γνωρίζουν τίποτα. Γιατί αν γνώριζαν, ίσως να μην ταξίδευαν…

Εδώ λοιπόν είναι το ζητούμενο: Οι λιμενικοί δεν κάνουν ελέγχους στα πλοία ή απλώς κάνουν τα… στραβά μάτια για να πλουτίζουν κάποιοι πλοιοκτήτες; Κι αν γίνεται το δεύτερο, γίνεται με το αζημίωτο; Γιατί ο πλοιοκτήτης με πλήρωμα 13 άτομα λιγότερα γλιτώνει 13 μηνιάτικα, 13 εισφορές στο ΝΑΤ, 13 φόρους μισθωτών υπηρεσιών! Αν υποτεθεί ότι ο μέσος μισθός του ναυτικού μαζί με τις εισφορές του είναι 2.000 ευρώ, ο πλοιοκτήτης «γλιτώνει» τον μήνα τουλάχιστον 26.000 ευρώ!

Πόσα ευρώ όμως να κοστολογούν την ανθρώπινη ζωή εκείνοι που για να γλιτώσουν τα 26.000 ευρώ τον μήνα τη θέτουν σε κίνδυνο; Σίγουρα λιγότερο…

Έτσι όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει η ακτοπλοΐα. Χωρίς ελέγχους, χωρίς ασφάλεια και χωρίς μέτρο το κακό δεν θα αργήσει να γίνει. Ας πάρουν λοιπόν οι αρμόδιοι τα μέτρα τους και ας κληθούν σε απολογία όσοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, άλλους ακροβατισμούς η ακτοπλοΐα δεν τους αντέχει…

wΈνα πλοίο από εκείνα που επιδοτούνται για να κάνουν τις άγονες γραμμές του ανατολικού Αιγαίου και συγκεκριμένα το «Samos Spirit» φαίνεται ότι δεν τα πάει και πολύ καλά. Ένας τουριστικός πράκτορας της Σάμου έχει κάνει καταγγελία στο λιμεναρχείο του νησιού στην οποία επισημαίνεται ότι το πλοίο, όταν είναι φορτωμένο με κόσμο και με τα 11 ΙΧ που του επιτρέπει το πρωτόκολλό του, έχει «πατημένη» την μπάλα κατά 2,5 πόντους! Σημειώνουμε ότι για να έχει πλήρη ευστάθεια ένα σκάφος, θα πρέπει η μπάλα του να μην είναι βυθισμένη καθόλου!

Ο ίδιος πράκτορας καταγγέλλει ότι και σε άφορτη κατάσταση, η μπάλα του σκάφους πάλι είναι βυθισμένη, κάτι που σημαίνει ότι το πλοίο μπορεί και να έχει πρόβλημα ευστάθειας!

Ζητάει δε να γίνει επειγόντως πείραμα ευστάθειας του πλοίου για να διευκρινιστεί αν είναι ασφαλές.

Παρ’ όλο όμως που η καταγγελία έγινε στις 27 Μαΐου, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει αυτό το πείραμα στο πλοίο, με αποτέλεσμα, αν οι καταγγελίες ευσταθούν, οι επιβάτες του πλοίου να κινδυνεύουν. Δεν μπορεί άραγε να γίνει στα γρήγορα ένα πείραμα ευστάθειας για να… φύγουν οι κακές σκέψεις από εκείνους που βλέπουν το πλοίο να ταξιδεύει με… πατημένη την μπάλα και… ανατριχιάζουν; Εκτός κι αν κάποιοι γνωρίζουν τα αποτελέσματα του εν λόγω πειράματος και δεν θέλουν να γίνει για να μη… σταματήσει η δραστηριότητα του πλοίου…

wΑπρεπή, παράνομη, αντισυνδικαλιστική και καταχρηστική χαρακτηρίζει η πλιοκτήτρια C Link Ferries την πράξη 10 ναυτικών (εκ των 33 του πληρώματος) του πλοίου της «Παναγία Τήνου», οι οποίοι την περασμένη Πέμπτη έκαναν επίσχεση εργασίας στο Λαύριο, μισή ώρα πριν από την αναχώρηση του πλοίου, με αποτέλεσμα το δρομολόγιό του να ματαιωθεί.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι 10 ναυτικοί δεν έχουν καμία οικονομική εκκρεμότητα μαζί της, αφού πληρώνονται με μισθό ανώτερο του βασικού τους. Την επίσχεση δε την έκαναν όχι για να πάρουν το επίδομα άγονων γραμμών, που είναι 80 ευρώ για τον καθένα, αλλά επειδή το πλοίο διανυκτερεύει στη Σύρο και όχι στο Λαύριο όπως επιθυμούν οι ίδιοι.

Η εταιρεία, που ανήκει στον νέο πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Αποστόλη Βεντούρη, κατά μεγάλο ποσοστό, σημείωσε πως θα στραφεί ακόμα και ποινικά εναντίον των 10 ναυτικών.

Τι ακριβώς έγινε ακόμα δεν έχουμε καταλάβει. Το σίγουρο όμως είναι πως αυτού του είδους οι διενέξεις μεταξύ εταιρειών και ναυτικών δεν πρέπει να λύνονται στα δικαστήρια. Ειδικά μάλιστα αυτήν την εποχή που όλοι περιμένουν να βγάλουν τα… σπασμένα του χειμώνα…

Ο …σκάπουλος


Σχολιάστε εδώ