«ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ» ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΥΕΛΛΑ

Το «Π» παρουσιάζει σήμερα μια πρώτη εικόνα από την αγορά τής τηλεόρασης, ιδιωτικής – κρατικής, στην Ελλάδα, με στοιχεία για τον τζίρο και τα κέρδη προ φόρων τής τελευταίας τριετίας. Στον πίνακα με τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας απουσιάζουν το Μακεδονία TV, που ακόμη δεν έχει δημοσιεύσει τον ισολογισμό του και ο ΑΝΤ1 που δημοσιοποιεί τα οικονομικά του συνήθως τον Αύγουστο.

Για το Mega το 2007 ήταν η καλύτερη χρονιά της τελευταίας τριετίας, με κέρδη προ φόρων 16,1 εκατ. ευρώ, έναντι 7,1 εκατ. ευρώ το 2006 και 6,1 εκατ. ευρώ το 2005. Είναι μακράν το πρώτο ιδιωτικό κανάλι σε κύκλο εργασιών, με 173 εκατ. ευρώ, ενώ το 2005 είχε τζίρο 136 εκατ. ευρώ. Δεύτερο στη λίστα, από την οποία θυμίζουμε εκ νέου πως απουσιάζει ο ΑΝΤ1, είναι το Alter, με τζίρο 114 εκατ. ευρώ το 2007 και κέρδη προ φόρων 4,4 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια σημαντική αύξηση του τζίρου και των κερδών του καναλιού, αφού το 2005 τα κέρδη προ φόρων του καναλιού έφταναν το 1,4 εκατ. ευρώ. Το Star συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία εξυγίανσης, με κύκλο εργασιών ύψους 101 εκατ. ευρώ το 2007 και κέρδη προ φόρων 2,1 εκατ. ευρώ, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών ζημιών σε 1,3 εκατ. ευρώ.

Μείωση ζημιών για Alpha

Ο Alpha συνεχίζει την πορεία διόρθωσης, εμφανίζοντας το 2007 κύκλο εργασιών ύψους 92 εκατ. ευρώ και μειώνοντας τις ζημίες χρήσης από 32,8 εκατ. ευρώ το 2006 σε 13,9 εκατ. ευρώ το 2007. Εξακολουθεί όμως να παραμένει το κανάλι με τις μεγαλύτερες ζημίες, συνολικού ύψους 195 εκατ. ευρώ. Ο ΣΚΑΪ και στη δεύτερη χρήση του είναι ζημιογόνος, με 14,2 εκατ. ευρώ έναντι 13 εκατ. ευρώ το 2006, με αποτέλεσμα οι συνολικές του ζημίες να φτάνουν τα 27,2 εκατ. ευρώ. Το MAD το 2007 ανέβασε τον κύκλο εργασιών του στα 9 εκατ. ευρώ, όμως τα ποσά δεν είναι συγκρίσιμα με το 2006, καθώς συγχωνεύτηκε με την εταιρεία Mad Internet. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας έφτασαν στις 916.000 ευρώ, όταν το 2005 είχε 175.000 ευρώ.

Ίσως όμως πρόκειται για μαγική εικόνα, καθώς φέτος καταργήθηκε ο ειδικός φόρος τηλεόρασης (5%) επί του τζίρου, δίνοντας ένα επιπλέον ποσό περίπου 77 εκατ. ευρώ στην αγορά. Από το ποσό αυτό, με μια πρώτη ανάγνωση, ευνοήθηκαν όλα τα κανάλια. Όμως το μέλλον δεν είναι τόσο ρόδινο. Η οικονομική κρίση έχει αντίκτυπο και στη διαφήμιση, καθώς αφού μειώνεται η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται και η δαπάνη προς τα Μέσα. Η κρίση αυτή ήδη πλήττει τις εφημερίδες και δεν αποκλείεται να χτυπήσει και την τηλεόραση, εκτός κι αν το 2009 γίνουν εκλογές, οπότε και θα ανοίξει για μια ακόμη φορά το κρατικό ταμείο προς όφελος των Μέσων.

Κρίσιμη θα είναι η μάχη του χρόνου μεταξύ ΑΝΤ1 και Alpha. Ήδη στα τηλεοπτικά δίκτυα γίνονται έρευνες με εκτιμήσεις για το ποιος θα κερδίσει τη μάχη των εσόδων και της δεύτερης θέσης στην τηλεθέαση. Το Mega δείχνει πλέον να μην αμφισβητείται (άρα τουλάχιστον το 2007 δικαιώθηκε και η σχετική έκφραση του Π. Μπούτου), ενώ περιμένει και τα έσοδα πώλησης του μεριδίου του στη NetMed, που θα κυμανθούν από 43 έως και 53 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη διετία.


Σχολιάστε εδώ