Κάτω στον Πειραιά

// Πρόταση όπως τοποθετεί ανδριάντας του Κωνσταντίνου Καραμανλή σε κεντρικό σημείο της πόλης, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 10 χρόνων από τον θάνατό του, υπέβαλε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο σύμβουλος της μειοψηφίας Γ. Δαβάκης. Ο Γ. Δαβάκης είπε ακόμα πως θα πρέπει να δοθεί το όνομα του αείμνηστου πολιτικού ηγέτη και σε δρόμο ή πλατεία της πόλης. Η πρόταση του συμβούλου της μειοψηφίας, ο οποίος υπήρξε στενός φίλος του Κ. Καραμανλή, έγινε δεκτή με μεγάλη πλειοψηφία.

// Γκάφα του προϊσταμένου της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Χαμάκου στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Συγκεκριμένα έφερε θέμα προ ημερήσιας διάταξης για τη συγκρότηση υπηρεσιακού συμβουλίου ένστολων. Όμως τέτοιο συμβούλιο είχε συγκροτήσει ο περιφερειάρχης! Έτσι δεν μπορούσαν να υπάρχουν δύο υπηρεσιακά συμβούλια. Πώς όμως έγινε αυτό; Η εξήγηση είναι απλή: Ο νόμος προβλέπει ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του χρόνου θα έπρεπε να είχε ορισθεί από τη δημοτική αρχή υπηρεσιακό συμβούλιο ένστολων. Όμως η δημοτική αρχή παρέλειψε να το ορίσει και σύμφωνα με τον νόμο πάλι, αν δεν το ορίσει ο δήμος μετά την παρέλευση τριμήνου πρέπει να το ορίσει ο περιφερειάρχης. Ο τελευταίος εφαρμόζοντας τον νόμο το όρισε και μετά… όταν ο κ. Χαμάκος το… θυμήθηκε, το υπηρεσιακό συμβούλιο υπήρχε! Ο Γ. Δαβάκης, που ως δικηγόρος γνώριζε τη νομοθεσία, δήλωσε ότι η πρόταση είναι παράνομη και θα πρέπει να καταψηφιστεί. Ο εισηγητής και η πλειοψηφία όμως έλεγαν ότι θα επικρατήσει η δική τους άποψη και κάνοντας επίδειξη δύναμης την ψήφισαν! Όμως η μειοψηφία έκανε αίτηση ακύρωσης στην Περιφέρεια, η οποία με τη σειρά της οφείλει να ενημερώσει και τον Εισαγγελέα για την παρανομία. Έτσι το θέμα δεν θα έχει μόνο πολιτικές συνέπειες γι’ αυτούς που το ψήφισαν, αλλά και ποινικές. Δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν;

// Στο νεοκλασικό κτίριο που βρίσκεται στη γωνία της Ηρώων Πολυτεχνείου και της Κανθάρου θα μεταφερθεί το Δημαρχείο Πειραιά. Βέβαια όχι όλες οι υπηρεσίες, αλλά το γραφείο δημάρχου και των επιτελών του, μια και οι χώροι είναι περιορισμένοι. Το κτίριο-στολίδι του Πειραιά ανακαινίζεται και σε λίγο θα είναι έτοιμο για να διαδραματίσει τον νέο του ρόλο. Να θυμίσουμε ότι το κτίριο αγοράστηκε επί Λογοθέτη από τον δήμο και έκτοτε ουδέποτε αξιοποιήθηκε ουσιαστικά. Όπως άλλωστε και το Παλαιό Ταχυδρομείο που κι αυτό αναζητά… ρόλο στον σύγχρονο Πειραιά.

// Σωστή ενέργεια να θυμόμαστε κάπου κάπου τους πρώην, ειδικά όταν μας έχουν ευεργετήσει. Τα γραμμάτια πρέπει να εξοφλούνται στην ώρα τους.

// Η νομαρχία Πειραιά έδωσε τελικά την απαιτούμενη άδεια στις περιβαλλοντικές μελέτες για το τραμ και έτσι η έλευση του μέσου αυτού στον Πειραιά δεν έχει πλέον κανένα εμπόδιο. Να σημειώσουμε επίσης την ταχύτατη ανταπόκριση του νομάρχη Γιάννη Μίχα στο αίτημα του δημάρχου Π. Φασούλα για συντόμευση των εργασιών του νομαρχιακού συμβουλίου σχετικά με το θέμα της μελέτης.

// Ο ροταριανός όμιλος «Πειραιάς Θεμιστοκλής», στα πλαίσια των πολιτιστικών του δραστηριοτήτων, διοργάνωσε έκθεση ζωγραφικής της Αθηνάς Καλαφάτη. Η έκθεση φιλοξενήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του πειραϊκού συνδέσμου κατά το διάστημα από 30 Μαΐου έως 1η Ιουνίου 2008. Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 30/5/2008 από την πρόεδρο του ροταριανού ομίλου «Πειραιάς Θεμιστοκλής» κ. Νένα Λυκούρα, παρουσίαπολλών μελών του ομίλου, φίλων της ζωγράφου και επισήμων. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Αναστάσιος Νεράντζης, η αντινομάρχης Πειραιά κ. Ρουμπίνη Ανδριοπούλου, ο πρόεδρος του Ελληνο-ουκρανικού Επιμελητηρίου και του συλλόγου των φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά κ. Ιωάννης Πολυχρονόπουλος.

// Μεγάλη επιτυχία είχε η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Περιβαλλοντικός Σύνδεσμος Δήμων περιοχής Αθήνας – Πειραιά, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, στο όρος Αιγάλεω, στο Σχιστό Περάματος, στην οποία παρελήφθη η β΄ φάση της αποκατάστασης του Χώρου Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ).

Στην εκδήλωση, που παρακολούθησε πλήθος κόσμου, παρευρέθησαν ο υφυπουργός Εσωτερικών Θαν. Νάκος, ο γενικός γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ Γιάννης Τραγάκης, ο βουλευτής και υπεύθυνος του ΠΑΣΟΚ σε θέματα περιβάλλοντος και χωροταξίας Σπύρος Κουβέλης, το μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Βίτσας και ο βουλευτής Δημήτρης Λιντζέρης. Χαιρετισμό έστειλαν ο αντιπρόεδρος της Βουλής Τάσος Νεράντζης και οι βουλευτές Γρηγόρης Νιώτης, Γιάννης Διαμαντίδης και Παναγιώτης Λαφαζάνης, που εκείνη την ώρα συμμετείχαν στη συνεδρίαση της Βουλής. Τον νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα εκπροσώπησε ο αντινομάρχης Περιβάλλοντος Παύλος Τριανταφύλλου. Επίσης ήταν παρόντες οι δήμαρχοι Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης, Νέας Σμύρνης Γιώργος Κουτελάκης, Χαϊδαρίου Δημήτρης Μαραβέλιας, Ιλίου Νίκος Ζενέτος, Πετρούπολης Στέφανος Βλάχος, Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος, Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης, Δραπετσώνας Αλέκος Χρυσός, Περάματος Γιάννης Γλύκας και Ασπροπύργου Νίκος Μελετίου. Τον δήμαρχο Νίκαιας Στέλιο Μπενετάτο εκπροσώπησε η αντιδήμαρχος Μαρία Γάτη.

Ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ Γρηγόρης Γουρδομιχάλης στην ομιλία του αναφέρθηκε στη δημιουργία της επικίνδυνης χωματερής και στις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στη δημόσια υγεία, καθώς και στην ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αποκατάστασης στο μεγαλύτερο μέρος της. Τόνισε ότι στο ολοκληρωμένο σχέδιο του

ΠΕΣΥΔΑΠ για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής η αποκατάσταση της χωματερής θα συνδυαστεί με την αξιοποίηση των νερών της Ψυτάλλειας και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου 1MWp, έτσι ώστε να αναδασωθεί το όρος Αιγάλεω. Ο Γρ. Γουρδομιχάλης ζήτησε από τους παρευρισκόμενους, και ιδιαίτερα από τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Θανάση Νάκο, να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του έργου και να υποστηριχθεί η προσπάθεια του ΠΕΣΥΔΑΠ για την περιβαλλοντική αποκατάσταση του υπολοίπου τμήματος και η αξιοποίηση των νερών της Ψυτάλλειας για την αναδάσωση του όρους Αιγάλεω.

Τέλος, όπως τόνισε: «Ζητούμε από τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας στα πλαίσια της εταιρικής της ευθύνης, αλλά και της ευθύνης της για την ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσαν τα ραδιενεργά απόβλητα του εργοστασίου της και για την επεξεργασία των οποίων δεν διέθεσε ούτε ένα ευρώ, να χρηματοδοτήσει ανάλογες δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης προς όφελος των πολιτών της περιοχής. Αυτό εξάλλου επιβάλλει και η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

// Δεκτή έκανε το Συμβούλιο της Επικρατείας (τμήμα αναστολών) την προσφυγή του Δήμου Κορυδαλλού κατά της απόφασης του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας να χορηγήσει άδεια τομών στη ΔΕΗ για την κατασκευή υπόγειων καλωδιακών γραμμών επέκτασης του δικτύου από το κέντρο διανομής της ΔΕΗ προς άλλους δήμους.

Τη σχετική άδεια είχε αρνηθεί να εκδώσει ο Δήμος Κορυδαλλού, αφού σύμφωνα με οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το Κέντρο Διανομής Κορυδαλλού λειτουργεί παράνομα χωρίς την έγκριση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη συνέχεια, η ΔΕΗ ξεκίνησε τα έργα επέκτασης του δικτύου με την άδεια της περιφέρειας, αλλά αυτά σταμάτησαν με παρέμβαση του δήμου, ο οποίος και προσέφυγε στο ΣτΕ.

Το ΣτΕ εξέδωσε προσωρινή διαταγή να σταματήσουν τα έργα μέχρι την οριστική εκδίκαση της αίτησης του δήμου.

// Την έντονη αντίδραση του δημάρχου Πειραιά προκάλεσαν οι ανακοινώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά για τα έργα που προγραμματίζονται στο λεκανοπέδιο. Ο Π. Φασούλας σε επιστολή του προς τον κ. Σουφλιά επισημαίνει πως κανένα έργο δεν εξαγγέλθηκε για τον Πειραιά. Σε απάντησή του το ΥΠΕΧΩΔΕ ανέφερε πως το τραμ και το μετρό είναι τα μεγάλα έργα που αφορούν τον Πειραιά. Ο δήμαρχος όμως αντέτεινε πως αυτά τα έργα αφορούν τους πεζούς, ενώ ο Πειραιάς έχει ανάγκη μια διέξοδο για τα οχήματα προς το λιμάνι και προς την Αθηνών – Κορίνθου. Η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου, τονίζεται στην ανταπάντηση του δημάρχου, είναι ημιτελής.

«Σταματάει μπροστά σε έναν τοίχο του αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ. Μετά αρχίζει το ομαδικό χάος. Όσοι οδεύουν προς το λιμάνι, αλλά και όσοι θέλουν να κινηθούν προς Κόρινθο, πρέπει να περιπλανηθούν σε μικρούς δρόμους της πόλης, ταλαιπωρούντες και ταλαιπωρούμενοι.

-Η λεωφόρος Αιγάλεω ατενίζει τον Πειραιά από μακριά χωρίς να τον πλησιάζει.

-Η κατασκευαζόμενη δυτικά οδός δεν συναντά πουθενά τη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου.

-Η διαπλάτυνση στον Κηφισό πώς θα τροφοδοτήσει την ημιτελή και με δύο λωρίδες λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου;»

Τα μεγάλα οδικά έργα του λεκανοπεδίου δηλαδή αφήνουν και πάλι έξω τον Πειραιά. Γιατί άραγε; Μήπως επειδή θα πρέπει να… τιμωρηθούν οι Πειραιώτες επειδή κατάφεραν και θα φτάσει το μετρό μέχρι την πόλη τους; Τι άλλο να πούμε;


Σχολιάστε εδώ